2023-06-10, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av recept
För jobbet han påstod sig ha. Har för mig att han påstod sig ha arbetat som fysiker eller haft den utbildningen åtminstone. Det gick inte att backa upp.

Han var känd lokalt som en "galen uppfinnare" som syndes i tidningsartiklar o liknande för diverse byggen han gjorde privat, framförallt var det väl en bil ombyggt med jetmotor han konstruerat.

Det han menar är att han fick jobbet mest pga att han sågs som någon som eventuellt kunde tänka utanför boxen, han var uppenbart uppfinningsrik och duktig på teknik osv, de hade haft många olika personer genom åren som försökt förstå sig på de olika "ufo" delarna de jobbade med men de hade väl mer eller mindre kört fast och då antar han att de tänkte att han kanske kunde komma med någon helt ny infallsvinkel i egenskap av "galen vetenskapsman".

Han är uppenbart väldigt kunnig inom fysik osv, han säger att han gått på universitetet men att hans uppgifter därifrån raderats av myndigheterna. Antagligen för att man lättare ska kunna betrakta honom som någon foliehatt när han berättar om vad han arbetat med på Los alomos.
Citera
2023-06-10, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Om vi vänder på de. Förklara de två första fallen med en annan förklaring än E.T hypotesen.
Nä, just de. Vittnesbevisen är stärkt bortom rimligt tvivel.

"Other associated claims include the capture of one or more extraterrestrial beings by the Brazilian authorities, animal fatalities at a zoo, and a woman impregnated by an extraterrestrial. The reports have garnered extensive media coverage"

Så en kvinna som blev knullad av en ailien?
Ja det låter ju väldigt trovärdigt.

Som sagt, tills det finns bild eller filmbevis så kommer jag aldrig någonsin tro.
Citera
2023-06-10, 09:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
"Other associated claims include the capture of one or more extraterrestrial beings by the Brazilian authorities, animal fatalities at a zoo, and a woman impregnated by an extraterrestrial. The reports have garnered extensive media coverage"

Så en kvinna som blev knullad av en ailien?
Ja det låter ju väldigt trovärdigt.

Som sagt, tills det finns bild eller filmbevis så kommer jag aldrig någonsin tro.

Märkligt att det inte finns det. Om det är så vanligt med dessa UFOns. Om det dyker upp video är det ju sedan alltid som det är filmat av kamera gjord i förhistorisk tid. Det är lite så man börjar undra varför kan de liksom inte fånga en på bra film ens?
Citera
2023-06-10, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capteno
En dag kanske det går upp för dig att du hade fel men du hade troligtvis aldrig kunnat erkänna det.
Du är det största omedvetna trollet i denna delen på forumet.

Vad skulle jag ha fel i menar du…?
Det enda jag sagt är att det är fullständigt uppenbart för folk som är normalt funtade att den artikeln du och andra blir kladdiga i grenen av är bluff o trams.

Jag har aldrig hävdat att det inte kan finnas andra livsformer/intelligens i universum, men så länge det inte finns bättre bevis än skrönor anekdoter utan minsta bevis och en drös suddiga foton på navkapslar som kastas, så är det alltså inte annat än en teori, typ.

Dessutom är UFO bevisat existera, det mången idiot gör är att direkt tolka det som rymdvarelser och deras åkdon….
Citera
2023-06-10, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Tack för hjälpen! Tre flygande plustecken mot den mörka stjärnhimlen som flög över hans hus mitt i natten, sett av honom och hans fru, samt två män på en busshållplats. Spännande!
– Det var en kväll, jag och min fru satt i bilen på väg hem och körde förbi två personer som stod och pekade på någonting uppe i skyn. Jag bad min fru se efter, för det var jag som satt vid ratten, men hon såg ingenting, bara en fantastisk stjärnhimmel. Sen när vi kom hem ställde vi oss i trädgården och tittade upp mot himlen för att se vad det var som de två personerna hade spanat efter, och då hände det, berättar Clas Svahn.

Han tar en konstpaus, eller så är det bara ett helt vanligt andetag men tillräckligt långt för att rummet vi sitter i ska hinna bli lite mörkare.

– Tre lysande kors kom flygande ut ur mörkret, som plustecken kan man beskriva dem. De flög över oss och sen försvann de, berättar Clas Svahn som är säker på att det varken var fåglar eller flygplan.

Han såg nämligen till att saken blev noga utredd i efterhand.

– Än i dag har jag inte kunnat förklara vad det var för plustecken men det är också enda gången jag personligen varit med om att se ett ufo, säger han.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/731195-hemma-hos-ufo-sverige
Citera
2023-06-10, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Han var känd lokalt som en "galen uppfinnare" som syndes i tidningsartiklar o liknande för diverse byggen han gjorde privat, framförallt var det väl en bil ombyggt med jetmotor han konstruerat.

Det han menar är att han fick jobbet mest pga att han sågs som någon som eventuellt kunde tänka utanför boxen, han var uppenbart uppfinningsrik och duktig på teknik osv, de hade haft många olika personer genom åren som försökt förstå sig på de olika "ufo" delarna de jobbade med men de hade väl mer eller mindre kört fast och då antar han att de tänkte att han kanske kunde komma med någon helt ny infallsvinkel i egenskap av "galen vetenskapsman".

Han är uppenbart väldigt kunnig inom fysik osv, han säger att han gått på universitetet men att hans uppgifter därifrån raderats av myndigheterna. Antagligen för att man lättare ska kunna betrakta honom som någon foliehatt när han berättar om vad han arbetat med på Los alomos.

Det är möjligt. Jag känner bara till att han inte kunde nämna vilka lärare han haft och ingen kände till honom.
Personligen tror jag att han är en bluff, men han kan mycket väl haft tillgång till någon källa som faktiskt var inblandad. Har för mig Mellon eller nån nämnde att han antagligen haft någon lägre tjänst som att scanna legitimationer eller paket som kom in. Inte så otroligt om det är fullt av rykten på en sån arbetsplats.

Ivf så spelar det inte så stor roll längre nu när vi har personer som Grusch och hans kontakter. De säger samma sak och mer därtill, men kan backa upp sina påståenden. Redan med Wilson-dokumentet så blev Lazar lite passé. Åtminstone när vadhannuhette kunde backa upp det om sin sjukdom m.m.
Citera
2023-06-10, 09:39
Medlem
Citat:
Troligtvis har vi grannar bara 4 ljusår bort.

Då det verkar finnas planeter kring varje stjärna på himlen, och det är rimligt att anta att alla solsystem liknar vårt eget som antagligen är ett helt standard vanligt förekommande solsystem, finns förmodligen en jordliknande planet kring varje stjärna på himlen...där evolutionen fått verka under miljarder år.

Citat:
Vill dom oss väl?

Nä det tror jag inte. Men de vill oss inte aktivt illa heller. De är nog hyfsad likgiltiga inför oss hårlösa elaka korkade apor.

Däremot kan de ha synpunkter på att vi förstör vår planet och vår miljö. För det kan ju påverka dom ifall de har anledning att besöka vår planet (fylla på viktiga resurser, som kanske luft och vatten och annat).

Att Greta inte vill förstöra den planet som hon själv bor på är ju något varenda människa med bara två fungerande hjärnceller borde hålla med om. Tyvärr finns det tydligen gott om människor utan hjärnceller.

Tänker också oftast på det här om de vill oss väl. Är de vänliga? Än verkar ingen ”utomjording” ha åsamkat oss någon skada men människan ställer ju till med massa elände på vår lilla planet. Hoppas de fortsätter vara vänliga, vad de än är eller vart de än befinner sig i universum. De är minsann intressanta.
Citera
2023-06-10, 09:43
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Märkligt att det inte finns det. Om det är så vanligt med dessa UFOns. Om det dyker upp video är det ju sedan alltid som det är filmat av kamera gjord i förhistorisk tid. Det är lite så man börjar undra varför kan de liksom inte fånga en på bra film ens?

Gå ut och fota en uggla, så kommer du förstå varför foton på ufon är sällsynta och gryniga.

Jag slår vad om att du aldrig kommer kunna fota en uggla, ens om du försöker. Trots att det finns massor av ugglor i Sverige, de flyger aldrig över 50 meters höjd (ufon flyger oftast på kanske 20.000+ meters höjd), du vet att ugglor finns i skogen och i döda träd, osv
Citera
2023-06-10, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protonen65
Tänker också oftast på det här om de vill oss väl. Är de vänliga? Än verkar ingen ”utomjording” ha åsamkat oss någon skada men människan ställer ju till med massa elände på vår lilla planet. Hoppas de fortsätter vara vänliga, vad de än är eller vart de än befinner sig i universum. De är minsann intressanta.

En del är rätt grymma. Särskilt i Brasilien finns det stories om brutalare aliens. Sen kanske "animal mutilation"-delen kan ses som grym av vissa (personligen tycker jag det är lite att kasta sten i glashus). Mitt intryck är att de beter sig lite som vi skulle bete oss, väldigt vetenskapligt och kallt.

Jag tror inte på skräck-berättelserna som den där Lear hypnotiserat fram. Vi har redan för många stories om satanistiska sekter från den typen av "förträngda minnen" för att jag ska köpa det.

...om inte de också är sanna! :S Nah.
Citera
2023-06-10, 09:53
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Gå ut och fota en uggla, så kommer du förstå varför foton på ufon är sällsynta och gryniga.

Jag slår vad om att du aldrig kommer kunna fota en uggla, ens om du försöker. Trots att det finns massor av ugglor i Sverige, de flyger aldrig över 50 meters höjd (ufon flyger oftast på kanske 20.000+ meters höjd), du vet att ugglor finns i skogen och i döda träd, osv

Men det finns fortsatt bra foton på ugglor. Om man vill ha ett bra foto så är det möjligt. Tar bara tid och tålamod. Bra bild eller video på Bigfoot eller aliens finns ju dock inte. Trots väldigt många som är ute efter det.
Citera
2023-06-10, 09:56
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Det måste finnas gömda Ufo-s lite överallt i världen.
Varför kommer inte det fram?
Rysslan,Kina är ju länder med stora ytor.

Vad hade du själv gjort om du hittade ett ufo på gräsmattan?

För det första skulle du kanske inte begripa att det var ett ufo, om det var skadat, buckligt, ihopknycklat, rykande, svart och smutsigt. Kanske i tusen bitar. Du skulle tro grannen hade eldat upp sin tvättmaskin kvällen innan.

Även om det var ett komplett rymdskepp så skulle du kanske ringa några kompisar. Ingen skulle tro dig. Du ringer lokaltidningen, de kommer inte tro dig. Du ringer polisen, de kommer inte tro dig. Men du kanske har barn, då skickar socialtjänsten en kärring som ska kolla om ufodåren ger mat till barnen, hon ser rymdskeppet och tänker att du var ganska duktig på att bygga leksaksrymdskepp så barnen kan leka.

Skulle media komma, så skulle snart militären koplas in, och ta hand om rymdskeppet av säkerhetsskäl. De kan inte tillåta en flashback medlem behålla ett rymdskepp. Sedan skulle regeringen bli kontaktad av länder som vill kika på rymdskeppet, Usa kräver att få ta hand om det för de har de bästa vetenskapsmännen, Ulf Kristersson tänker "tja då slipper vi lägga svenska skattemedel på förvaring och forskning och en media talesman" sen har Usa tagit rymdskeppet. Och låst in det. Sen förnekar de att de överhuvudtaget har ett rymdskepp, för att få studera dess vapen ifred.

Byt ut Usa mot vilken större stats regeringen som helst. I Ryssland och kina hade de antagligen bara dödat alla som överhuvudtaget kände till rymdskeppet.
Citera
2023-06-10, 09:57
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:

https://youtu.be/gytvtIOhDOE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in