2023-06-05, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Det känns som om vi närmar oss "pudelns" kärna. Jag har varit en av dem som inte tror på Ullber*g som gm av den enkla anledningen att jag känner Krä#mer och hans utfall emot Ullber*g talade i mina öron ett helt annat språk.
Men efter allt som läggs fram så måste jag säga att Ullber*g känns rimligt. Någon jävla gång ska väl Kräm#er snacka sanning med. Nu tror jag inte allt han skrivit är sant MEN just det kanske är det ändå. Att vara Kräme#r i det läget känns nog frustrerande när han för en gång skull har något att komma med och det finns sanningar i det. Haha! Herre gud vad jobbigt för honom.
Var det inte i samma veva som detta hände som Kräme*r och Ullber*g blev allvarligt oense? Då Ullber#g helt plötsligt sågs leka med Magnusso*n istället? Eller när var det i tiden? Någon som vet?
Däremot är jag säker på att om Wallber&g är oskyldig till detta så hade han något annat fuffens för sig den där kvällen och det är ju inte otänkbart. Grejen är att hade han inget att dölja så skulle han bara vara ett helt vanligt vittne som pratade med någon som skulle komma att mördas. Nu handlar ju inte tråden om honom utan om stackars Helena men man undrar helt klart.
Synd att man inte var ute den kvällen för det verkade hända lite av varje både här och där, även om det mesta skett obemärkt. 😉
Pudelns kärna har vi cirkulerat runt i dekader nu…handlar om en handfull initialer/personer samt några potentiellt falska ”alibin”…gör om, o gör RÄTT!!!
Citera
2023-06-06, 00:40
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Oj dah’…trodde nästan du kravla tillbaks under din sten där…men icke😊
Jag vet via F.B var tex. B.W bodde..Gärdesgatan som du skrev nyligen.
Dock kanske man inte ska fokusera vem som är skriven var 1992🤔
Man kan bo i andra hand och folk är hemma hos varandra på efterfest, efter stadt, på fyllan!
Nu vet jag inte exakt var detta festgäng höll till men det var ju någonstans där det tittades på fotboll, lite kortspel, bärs samt kanske annat, vet inte, var aldrig där!
Initialer som du nämner stämmer…där tvättade oxå B.W sina smutsiga kläder (skor) tidigt på söndagsmorgonen den 14/6-92🧐
---
Fanns ett ”E.M/festhus för detta grabbgäng…antingen låg det i Krontorp eller möjligtvis nere vid Trädgårdsskolan/Badhus-området…detta vet jag inte säkert faktiskt…bara spekulationer samt andrahandsinformation jö!

Min första fetning: Det har du påstått dig veta tidigare.

Min andra fetning: Nej, RoEk var med största sannolikhet inte i det hus som du hittade på. Det är fortfarande DU som har angett RoEk som vittne till "tvätten" - i ett "hus" uppe vid Krontorp.

Min tredje fetning: Trams! Nu gör du en "Skvagg/Pudelfrillan". Skvagg Pudelfrillan helt sonika bytte "adress" på BW och MK när de insåg att främst BW inte passade in på GW Perssons beskrivning. Du sällar dig till de här jönsarna, MEN genom att i stället "byta adress på huset"! Helt plötsligt kan det aktuella "huset" nu ha legat nere vid Trädgårdsskolan, när du hela tiden har pratat om uppe vid Krontorp. DU ÄR HELT JÄVLA RÖKT!

Sedan alla de där "tilläggen": Kan du försöka att tänka till lite INNAN du skriver?
Senast redigerad av Ugglan. 2023-06-06 kl. 00:42.
Citera
2023-06-06, 00:51
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Det känns som om vi närmar oss "pudelns" kärna. Jag har varit en av dem som inte tror på Ullber*g som gm av den enkla anledningen att jag känner Krä#mer och hans utfall emot Ullber*g talade i mina öron ett helt annat språk.
Men efter allt som läggs fram så måste jag säga att Ullber*g känns rimligt. Någon jävla gång ska väl Kräm#er snacka sanning med. Nu tror jag inte allt han skrivit är sant MEN just det kanske är det ändå. Att vara Kräme#r i det läget känns nog frustrerande när han för en gång skull har något att komma med och det finns sanningar i det. Haha! Herre gud vad jobbigt för honom.
Var det inte i samma veva som detta hände som Kräme*r och Ullber*g blev allvarligt oense? Då Ullber#g helt plötsligt sågs leka med Magnusso*n istället? Eller när var det i tiden? Någon som vet?
Däremot är jag säker på att om Wallber&g är oskyldig till detta så hade han något annat fuffens för sig den där kvällen och det är ju inte otänkbart. Grejen är att hade han inget att dölja så skulle han bara vara ett helt vanligt vittne som pratade med någon som skulle komma att mördas. Nu handlar ju inte tråden om honom utan om stackars Helena men man undrar helt klart.
Synd att man inte var ute den kvällen för det verkade hända lite av varje både här och där, även om det mesta skett obemärkt. 😉

Min första fetning: Det är precis det som jag har skrivit tidigare: PK hävdar i den privata konversationen som jag har tagit del av att han typ "har bättrat sig" och nu skriver sanningen.

Min andra fetning: Ja, om PK skriver sanningen förstår jag hans frustration över att inte bli tagen på allvar.

Som jag ser det utifrån det som hittills har presenterats i tråden, är det P*er UllB*erg som är Helenas baneman.
Citera
2023-06-06, 00:53
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Oj dah’…trodde nästan du kravla tillbaks under din sten där…men icke😊
Jag vet via F.B var tex. B.W bodde..Gärdesgatan som du skrev nyligen.
Dock kanske man inte ska fokusera vem som är skriven var 1992🤔
Man kan bo i andra hand och folk är hemma hos varandra på efterfest, efter stadt, på fyllan!
Nu vet jag inte exakt var detta festgäng höll till men det var ju någonstans där det tittades på fotboll, lite kortspel, bärs samt kanske annat, vet inte, var aldrig där!
Initialer som du nämner stämmer…där tvättade oxå B.W sina smutsiga kläder (skor) tidigt på söndagsmorgonen den 14/6-92🧐
Fanns ett ”E.M/festhus för detta grabbgäng…antingen låg det i Krontorp eller möjligtvis nere vid Trädgårdsskolan/Badhus-området…detta vet jag inte säkert faktiskt…bara spekulationer samt andrahandsinformation jö!

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min första fetning: Det har du påstått dig veta tidigare.

Min andra fetning: Nej, RoEk var med största sannolikhet inte i det hus som du hittade på. Det är fortfarande DU som har angett RoEk som vittne till "tvätten" - i ett "hus" uppe vid Krontorp.

Min tredje fetning: Trams! Nu gör du en "Skvagg/Pudelfrillan". Skvagg Pudelfrillan helt sonika bytte "adress" på BW och MK när de insåg att främst BW inte passade in på GW Perssons beskrivning. Du sällar dig till de här jönsarna, MEN genom att i stället "byta adress på huset"! Helt plötsligt kan det aktuella "huset" nu ha legat nere vid Trädgårdsskolan, när du hela tiden har pratat om uppe vid Krontorp. DU ÄR HELT JÄVLA RÖKT!

Sedan alla de där "tilläggen": Kan du försöka att tänka till lite INNAN du skriver?

Citat:
Lugna ner dig ett par hekto…har du druckit nu igen?
Ditt tonläge är otrevligt.!

Citat:
Svider sanningen?

Nå, hur är det nu då med "huset"? Hus flyttas inte "bara så där".
Citera
2023-06-06, 01:20
Medlem
Citat:
Nå, hur är det nu då med "huset"? Hus flyttas inte "bara så där".
Det fanns ett ställe där unga män umgicks och drack bärs och kollade fotboll eftersom det var EM!
Exakt var det låg vet jag inte men jag misstänker Krontorp men eventuellt oxå vid Trädgårdsskolan bakom badhuset!
Vad är det du inte förstår…ingen vet ju vad som hänt…just därför finns tråden ju😌
Citera
2023-06-06, 02:10
Medlem
Citat:
Min första fetning: Det är precis det som jag har skrivit tidigare: PK hävdar i den privata konversationen som jag har tagit del av att han typ "har bättrat sig" och nu skriver sanningen.

Min andra fetning: Ja, om PK skriver sanningen förstår jag hans frustration över att inte bli tagen på allvar.

Som jag ser det utifrån det som hittills har presenterats i tråden, är det P*er UllB*erg som är Helenas baneman.
Jag vet att du skrivit det men om det ljuger han, han har inte bättrat sig! Det är fakta, iallafall för mig som ser vad han gör.
Citera
2023-06-07, 17:35
Medlem
Jag ar fortfarande nyfiken pa vad tradens senaste huvudpersoner, herrar BW och PU har for alibin den aktuella natten vid den kritiska tidpunkten.

Finns det mojligtvis nagon som VET detta och kan delge den informationen ? Om man nu skall jaga bus sa ar det ju bra att veta om nagon sitter pa ett fullstandigt vattentatt alibi.
Citera
2023-06-07, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Trådförvillaren Ebeneezer verkar inte bry sig om att hans inlägg blir fånigare och fånigare.

Eftersom ingen verkar köpa hans tramserier så tycker jag det är lika så gott att bara strunta i fåntratten.

Intressant i tråden är att Skvaggs och Pudelfrillans "stjärnvittne" Bratis själv tycks ha övergivit MiKj som misstänkt. Skvagg och Pudelfrillan skriver inte heller något. Kanske har de insett hur fel de hade...BW och MiKj lever vidare sina liv och den nära förestående häktningen lyser med sin frånvaro.
Du är rolig du! Vem är stjärnvittne här din ironiska rackare. 😜
Jag har ifrågasatt ett uttalande av Kjell@kvist men jag har alltid lutat åt Wallber&g.
Tycker Ullber*gspåret är hett. Det har jag aldrig förut känt.
Är det konstigt tycker du?
Varför envisas man med i denna tråd att dela in skribenter i olika "gäng"?
Jag tror att de flesta är här för att vi önskar att Helenas mördare får ett ansikte men ibland så får man en känsla av att det är en tävling av något slag.
Citera
2023-06-08, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrConwell
Jag ar fortfarande nyfiken pa vad tradens senaste huvudpersoner, herrar BW och PU har for alibin den aktuella natten vid den kritiska tidpunkten.

Finns det mojligtvis nagon som VET detta och kan delge den informationen ? Om man nu skall jaga bus sa ar det ju bra att veta om nagon sitter pa ett fullstandigt vattentatt alibi.
Jag misstänker att ingen av dessa två ”herrar” har vattentäta alibin!
Att utreda detta är vitalt för utredningen anser jag🕵️‍♀️
Citera
2023-06-10, 02:45
Medlem
Eftersom de två (fyra) mest förekommande personerna (initialerna) är extremt överrepresenterade som inblandade i Helenaförsvinnandet…i tråden men även i utredning🤔
Utred dessa samt deras alibin…skicklig förhörsledare borde kunna få fram något matnyttigt!
När dessa personer är ordentligt utredda, samt deras alibin framförallt, kan man avföra dem! Men tills dess måste de räta ut alla frågor kring dessa personer. Jag tror de har missat väsentliga fakta…slarvat lixom…som med tipset från Ekholm om påsegling av misstänkt tyngre föremål, detta tips som alltså hamnade i runda arkivet😳
Tillexempel visste inte K.F (P.T) om B.Ws impulsiva tvättmaskinsanvändande där på söndagsmorgonen!
Detta tyder på att snutarna inte har fler spår…de ”hade” från start misstankar kring P.R seden Mmpg (K.M) sen hade de gubben C.L….de har inte en susning om vad som hände!
Jag tror mer på G.Ws hypoteser…även om han har haft fel förut arbetar han utefter grundläggande vetenskapliga premisser.
Profilering samt sannolikhet.
Tråkigt att Skövdepolisen o G.W inte kan samarbeta…eller ens K.F och G.W?!
Sandlåderetorik som inverkar menligt på utredningen samt i slutändan naturligtvis drabbar Familjen Andersson…detta är högst anmärkningsvärt och anskrämligt och borde J.O anmälas!!
Att polisen slarvar bort potentiellt viktiga tips är under all kritik…Kling o Klang lixom☹️
Citera
2023-06-10, 17:52
Medlem
Greenskys avatar
Citat:

Sandlåderetorik som inverkar menligt på utredningen samt i slutändan naturligtvis drabbar Familjen Andersson…

Tyvärr så verkar det som att UA krånglat till det med sina uppgifter, åtminstone de offentliga. Har hon även krånglat till det med sina uppgifter till polisen så blir det självklart skit av alltihop.

Så vettif-n? Familjen Andersson kanske får skylla sig själva såvida om deras dotter UA undanhållit sanning från början.

Huruvida det nu är så vet ju inte jag men mycket tycks peka åt det hållet.
Citera
2023-06-10, 19:37
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Tyvärr så verkar det som att UA krånglat till det med sina uppgifter, åtminstone de offentliga. Har hon även krånglat till det med sina uppgifter till polisen så blir det självklart skit av alltihop.

Så vettif-n? Familjen Andersson kanske får skylla sig själva såvida om deras dotter UA undanhållit sanning från början.

Huruvida det nu är så vet ju inte jag men mycket tycks peka åt det hållet.

Jag kan inte annat än hålla med dig och sorgligt för Helena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in