2023-06-09, 22:27
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Då kanske du kan nämna i vilken forskning Dylan nämns?

Ni skall sluta prata om forskning, det är patetiskt vid det här laget. Det finns ingen seriös forskare på jorden givetvis som är för att sterilisera barn. Jag vet att ni guldfiskar har noll fokus men kolla bara första minuten här: https://www.youtube.com/watch?v=LHYVcpCZgz0&ab_channel=NissCee.Social
Detta är vad er kult gör mot stackars barn/pojkar. För evigt dömd till ett miserabelt ensamt liv utan egna barn för att han har en morsa som är en komplett psykopat och som njuter av att skada sin son så mycket hon bara kan, folk brukar prata om Münchhausen by proxy för transföräldrar men detta är mycket värre än Münchhausen. Han är livrädd för henne efter vad hon har gjort mot honom.
Citera
2023-06-09, 22:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ni skall sluta prata om forskning, det är patetiskt vid det här laget. Det finns ingen seriös forskare på jorden givetvis som är för att sterilisera barn. Jag vet att ni guldfiskar har noll fokus men kolla bara första minuten här: https://www.youtube.com/watch?v=LHYVcpCZgz0&ab_channel=NissCee.Social
Detta är vad er kult gör mot stackars barn/pojkar. För evigt dömd till ett miserabelt ensamt liv utan egna barn för att han har en morsa som är en komplett psykopat och som njuter av att skada sin son så mycket hon bara kan, folk brukar prata om Münchhausen by proxy för transföräldrar men detta är mycket värre än Münchhausen. Han är livrädd för henne efter vad hon har gjort mot honom.
Jo, men kan du och din kult länka till forskningen där Dylan nämns?

//jag och min kult
Citera
2023-06-09, 22:35
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jo, men kan du och din kult länka till forskningen där Dylan nämns?

//jag och min kult

Noll empati för barn. Rätt avslöjande. Din enda kommentarer efter att ha skådat ett barn som är livrädd för sin egen mamma.

Din halmgubbe om forskning och Dylan är i vanlig ordning bara relevant för dig och din grovt störda hjärna.
Citera
2023-06-09, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Noll empati för barn. Rätt avslöjande. Din enda kommentarer efter att ha skådat ett barn som är livrädd för sin egen mamma.

Din halmgubbe om forskning och Dylan är i vanlig ordning bara relevant för dig och din grovt störda hjärna.
Världens mest kända transa som är känd för alla som är insatta förutom i forskarvärlden?

// jag och min kult
Citera
2023-06-10, 00:18
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag vet att det bara finns två kön, men om du kan visa hur det tredje ser ut och används vid befruktning får du gärna göra det. Jag utgår från att du missade biologilektionerna i mellanstadiet. Men med dagens skola är det kanske inte så konstigt.

Dom får identifiera sig som vad dom vill, om dom identifierar sig som en prinsessa, som många småflickor gör, betyder det inte att läraren behöver specialbehandla dem som om de vore det. Eller menar du att de ska det?

Dom där barnen mår inte bra oavsett vad man kallar dem om du tror det? Det finns som sagts tidigare, inte mycket som säger att de mår bättre av att man ger dem sådana här idéer om att saker kan vara som de inte är. Inte heller finns det mycket som visar att de mår bättre av könsstympningen heller. Jag anser att det handlar inte om barnen och det är bara objekt för extremfeminister och andra som vill leka Gud med naturen. Samma tankar som fanns inom nazismen. Här tar man till kniven föra att bevisa sina tester istället för avel.

Grunden är dogmen att kön är en social konstruktion och att män kan bli kvinnor och kvinnor bli män. Så är det inte. Man kan bara skapa en illusion, inget annat. Ingen man kan veta hur det känns att vara kvinna och ingen kvinna vet hur det känns att vara man. De kan bara anse det.
Du är inte så ung va? Det är förvisso inte jag heller. Men jag träffar ganska mycket ungdomar.

Det kan finnas flera anledningar till att dagens ungdom vägrar nöja sig med två kön. En skulle kunna vara revolt. Det finns inte så mycket kvar att revoltera emot. Tidigare generationer har redan gjort det mesta. Och vem vill revoltera på samma sätt som mamma eller mormor?

Men det kan oxå vara att internet gett ungdomarna en bredare världsuppfattning än vad vi eller att de fått en uppfostran som inte är lika snäv gällande könsramar som tidigare generationer.

Sverige har två biologiska kön, exempelvis Tyskland har tre. Men man bör om man ska diskutera ämnet vara förmögen att skilja på biologiskt kön och upplevd könstillhörighet.

Det är okey att i sten vägra inse att världen accepterar fler än två upplevda könstillhörigheter. Men på Facebook kan du exempelvis välja på 56 olika könstillhörigheter. Det finns de som säger att det finns 72 och det finns de som säger att det finns tusentals.

Här är en över några av de vanligaste.
A-gender
Androgyn
Cis
Cis man
Cis kvinna
Ciskönad
Ciskönad kvinna
Ciskönad man
Demikönad
Demiguy
Demigirl
Dubbelkönad
Female to Male
Femme
Flytande könsidentitet (Gender Fluid)
FTM
F2M
FTN
Gender Bender
Gender Nonconforming
Gender Pivot
Gender Questioning
Genderqueer
Interkönad
Interkönad man
Interkönad person
Interkönad kvinna
Intetkönad
Kvinna
Könsdivers
Könsneutral (Gender Neutral)
Könsvariant (Gender Variant)
Male assigned at birth, även kallat MAAB
Male to Female
Male to female transkvinna
Male to female transkönad kvinna
Man
MTF
M2F
Multikönad
Neutrois
Icke-binär
Nonkonform
Omnikönad
Pankönad
Polykönad
Queer
Trans
Transkvinna
Transman
Transperson
Trans*kvinna
Trans*man
Trans*person
T* man
T* kvinna
Transkönad kvinna
Transkönad person
Transmaskulin
Tredje kön
Trikönad
Tvekönad
Two-spirit
Two-spirit person
Two* person

Vi är nog cis både du och jag. Majoriteten av människor är det. Det vill säga att vi identifierar oss med vårt biologiska kön.

Men för dig är det hotande och provocerande att det nu mera finns en massa människor som identifierar sig som något annat. Jag tycker det är lite uppfriskande det och tänker att det är långt mycket viktigare hur vi bemöter varandra och vilka handlingar vi utför än att lägga vikt eller moral vid vad någon vill kalla sig.

Jag bedömer människor utifrån hur de är och hur de handlar. Inte utifrån om de känner sig som Neutrois
Icke-binär, Nonkonform, Omnikönad, Pankönad, Polykönad eller Queer.
Citera
2023-06-10, 00:32
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Du är inte så ung va? Det är förvisso inte jag heller. Men jag träffar ganska mycket ungdomar.

Det kan finnas flera anledningar till att dagens ungdom vägrar nöja sig med två kön. En skulle kunna vara revolt. Det finns inte så mycket kvar att revoltera emot. Tidigare generationer har redan gjort det mesta. Och vem vill revoltera på samma sätt som mamma eller mormor?

Men det kan oxå vara att internet gett ungdomarna en bredare världsuppfattning än vad vi eller att de fått en uppfostran som inte är lika snäv gällande könsramar som tidigare generationer.

Sverige har två biologiska kön, exempelvis Tyskland har tre. Men man bör om man ska diskutera ämnet vara förmögen att skilja på biologiskt kön och upplevd könstillhörighet.

Det är okey att i sten vägra inse att världen accepterar fler än två upplevda könstillhörigheter. Men på Facebook kan du exempelvis välja på 56 olika könstillhörigheter. Det finns de som säger att det finns 72 och det finns de som säger att det finns tusentals.

A-gender
Androgyn
Cis
Cis man
Cis kvinna
Ciskönad
Ciskönad kvinna
Ciskönad man
Demikönad
Demiguy
Demigirl
Dubbelkönad
Female to Male
Femme
FTM
F2M
FTN
Gender Bender
Gender Nonconforming
Gender Pivot
Gender Questioning
Genderqueer
Interkönad
Interkönad man
Interkönad person
Interkönad kvinna
Intetkönad
Kvinna
Könsdivers
Male to Female
Man
MTF
M2F
Multikönad
Neutrois
Icke-binär
Nonkonform
Omnikönad
Pankönad
Polykönad
Queer
Trans
Transkvinna
Transman
Transperson
Trans*kvinna
Trans*man
Trans*person
T* man
T* kvinna
Transkönad kvinna
Transkönad person
Transmaskulin
Tredje kön
Trikönad
Tvekönad
Two-spirit
Two-spirit person
Two* person

Vi är nog cis både du och jag. Majoriteten av människor är det. Det vill säga att vi identifierar oss med vårt biologiska kön.

Men för dig är det hotande och provocerande att det nu mera finns en massa människor som identifierar sig som något annat. Jag tycker det är lite uppfriskande det och tänker att det är långt mycket viktigare hur vi bemöter varandra och vilka handlingar vi utför än att lägga vikt eller moral vid vad någon vill kalla sig.

Jag bedömer människor utifrån hur de är och hur de handlar. Inte utifrån om de känner sig som Neutrois

Har du ens läst inlägget du citerar? Han säger ju ordagrant att "dom får definiera sig som vad dom vill"
Citera
2023-06-10, 00:51
Avslutad
Citat:

Ingen känner sig hotad av era villfarelser. Du försöker lyfta din sjukdom till något anmärkningsvärt.

Ditt lexikon är bara ett lexikon. Ord. Jag behåller mitt lexikon, mina pengar och mina möjligheter så behåller du ditt motsvarande. Mkay?
Citera
2023-06-10, 01:24
Medlem
EnCartes avatar
Citat:

A-gender
Androgyn
Cis
Cis man
Cis kvinna
Ciskönad
Ciskönad kvinna
Ciskönad man
Demikönad
Demiguy
Demigirl
Dubbelkönad
Female to Male
Femme
FTM
F2M
FTN
Gender Bender
Gender Nonconforming
Gender Pivot
Gender Questioning
Genderqueer
Interkönad
Interkönad man
Interkönad person
Interkönad kvinna
Intetkönad
Kvinna
Könsdivers
Male to Female
Man
MTF
M2F
Multikönad
Neutrois
Icke-binär
Nonkonform
Omnikönad
Pankönad
Polykönad
Queer
Trans
Transkvinna
Transman
Transperson
Trans*kvinna
Trans*man
Trans*person
T* man
T* kvinna
Transkönad kvinna
Transkönad person
Transmaskulin
Tredje kön
Trikönad
Tvekönad
Two-spirit
Two-spirit person
Two* person

Men vilket spammande. Att du umgås med ungdomar betyder inte att du är en av dem. Idén om flera kön är inte ny eller något som ungdomar kommit på. Antalet som anser de har fler kön har minskat kraftig sista åren efter att debatten lyfts om det här ens är vettigt. Att tyskarna är dumma, betyder inte att vi behöver vara det.

Grunden kommer egentligen från feminismen. Kön är en social konstruktion. Helt felaktigt påstående som saknar grund i verkligheten. Är kön en social konstruktion, kan man ha vilket kön man vill, är tanken. Inte heller det är ens vettigt. För det kan man inte.

Upplevd könstillhörighet är inte något verkligt bara en känsla som lika gärna kan vara en vanföreställning bara. Kanske bara skapad av åsikten att man kan anse det. Ytters tveksamt att barn kan anse det före de är i puberteten.

Att man kan välja på 56 olika könstillhörigheter när det bara finns två kön, visar väl bara hur idiotiskt det är. De som tror det är nog inte riktigt friska faktiskt. Tror du på det? Vet du ens vad kön är?
Sen vräker du bara på med en massa ord i stället för att försvara det du sa tidigare. Inget av det du säger nu visar att det är som du säger. Känns mer bara som en massa flum. Har du snöat in på några gamla Tanith Lee romaner.

Cis betyder egentligen bara att man är normal. Men använder det för att slippa se verkligheten och erkänna att man själv har en avvikande läggning.
Senast redigerad av EnCarte 2023-06-10 kl. 01:27.
Citera
2023-06-10, 01:33
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Har du ens läst inlägget du citerar? Han säger ju ordagrant att "dom får definiera sig som vad dom vill"
Men menade hen verkligen det?
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ingen känner sig hotad av era villfarelser. Du försöker lyfta din sjukdom till något anmärkningsvärt.

Ditt lexikon är bara ett lexikon. Ord. Jag behåller mitt lexikon, mina pengar och mina möjligheter så behåller du ditt motsvarande. Mkay?
Försöker du få det att framstå som om jag skulle identifiera mig som något annat än det biologiska kön jag tillhör.

Jag skrivet faktiskt till och med i inlägget att jag är gammal och traditionell. Jag presenterade inte ett lexikon. Jag presenterade en lista på olika könstillhörigheter folk säger sig ha. Det är inget jag hittat på.

Vilket lexikon du påstår dig ha har jag ingen aning om. Och vad dina pengar och möjligheter har med en tråd på Flashback att göra är obegripligt.

Anledningen till att jag frågade varför detta var så hotande är att om någon lägger en väldig tid på att förneka att ett fenomen existerar torde det vara för att personen känner sig rädd eller osäker kring dessa frågor.
Citera
2023-06-10, 02:13
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men vilket spammande. Att du umgås med ungdomar betyder inte att du är en av dem. Idén om flera kön är inte ny eller något som ungdomar kommit på. Antalet som anser de har fler kön har minskat kraftig sista åren efter att debatten lyfts om det här ens är vettigt. Att tyskarna är dumma, betyder inte att vi behöver vara det.

Grunden kommer egentligen från feminismen. Kön är en social konstruktion. Helt felaktigt påstående som saknar grund i verkligheten. Är kön en social konstruktion, kan man ha vilket kön man vill, är tanken. Inte heller det är ens vettigt. För det kan man inte.

Upplevd könstillhörighet är inte något verkligt bara en känsla som lika gärna kan vara en vanföreställning bara. Kanske bara skapad av åsikten att man kan anse det. Ytters tveksamt att barn kan anse det före de är i puberteten.

Att man kan välja på 56 olika könstillhörigheter när det bara finns två kön, visar väl bara hur idiotiskt det är. De som tror det är nog inte riktigt friska faktiskt. Tror du på det? Vet du ens vad kön är?
Sen vräker du bara på med en massa ord i stället för att försvara det du sa tidigare. Inget av det du säger nu visar att det är som du säger. Känns mer bara som en massa flum. Har du snöat in på några gamla Tanith Lee romaner.

Cis betyder egentligen bara att man är normal. Men använder det för att slippa se verkligheten och erkänna att man själv har en avvikande läggning.
Du börjar med att försöka förringa det jag skriver genom att kalla mina inlägg för spam. Du har över 5 000 inlägg på lite drygt ett år. Jag har skrivet strax över 3000 på 16 år. I rest my case.

Jag är definitivt inte en ungdom, jag tror inte att jag är en ungdom och jag vill inte vara en ungdom. Jag hänger inte med ungdomar, jag träffar däremot ungdomar i mitt jobb.

Spännande att du säger att annorlunda upplevelse könstillhörighet inte är något nytt. Och att andelen som tycker sig tillhöra något annat än Cis gruppen minskat. Vad bygger du detta antagande på?

Och om denna mångfald av upplevd könstillhörighet inte är något nytt. Betyder det då inte att det är något väldigt normalt att en viss procent av befolkningen inte känner sig bekväma med att kallas man eller kvinna? Om folk gått runt så i alla tider menar jag. Och är det i så fall inte lika bra att det blir uppkastat i ljuset och accepterat?

Jag vet vad kön är, och jag vet att ett ord kan betyda flera saker. Kön sitter mellan benen, könsidentitet sitter mellan öronen.

Tyskarna är faktiskt inte så tokiga enligt mig. Det tredje könet är barn som föds med oklar könsidentitet. Det vill säga oklarheter i det du kallar kön, oklarheter mellan benen. I Sverige får föräldrarna välja direkt och sedan uppfostra barnet efter det. Medan man i Tyskland menar att det är bättre att vänta och se hur barnet utvecklas innan det beslutas om denne skall tillhöra det biologiska könet man eller kvinna. ( https://fof.se/artikel/2005/6/konsidentiteten-sitter-mellan-oronen/).

Du tycker det är idiotiskt med 56 kön. Jag tycker det är lite kul. I synnerhet om det är som du säger att dessa 56 variationer på upplevd könstillhörighet alltid funnits.
Citera
2023-06-10, 03:12
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Du börjar med att försöka förringa det jag skriver genom att kalla mina inlägg för spam. Du har över 5 000 inlägg på lite drygt ett år. Jag har skrivet strax över 3000 på 16 år. I rest my case.

Jag är definitivt inte en ungdom, jag tror inte att jag är en ungdom och jag vill inte vara en ungdom. Jag hänger inte med ungdomar, jag träffar däremot ungdomar i mitt jobb.

Spännande att du säger att annorlunda upplevelse könstillhörighet inte är något nytt. Och att andelen som tycker sig tillhöra något annat än Cis gruppen minskat. Vad bygger du detta antagande på?

Och om denna mångfald av upplevd könstillhörighet inte är något nytt. Betyder det då inte att det är något väldigt normalt att en viss procent av befolkningen inte känner sig bekväma med att kallas man eller kvinna? Om folk gått runt så i alla tider menar jag. Och är det i så fall inte lika bra att det blir uppkastat i ljuset och accepterat?

Jag vet vad kön är, och jag vet att ett ord kan betyda flera saker. Kön sitter mellan benen, könsidentitet sitter mellan öronen.

Tyskarna är faktiskt inte så tokiga enligt mig. Det tredje könet är barn som föds med oklar könsidentitet. Det vill säga oklarheter i det du kallar kön, oklarheter mellan benen. I Sverige får föräldrarna välja direkt och sedan uppfostra barnet efter det. Medan man i Tyskland menar att det är bättre att vänta och se hur barnet utvecklas innan det beslutas om denne skall tillhöra det biologiska könet man eller kvinna. ( https://fof.se/artikel/2005/6/konsidentiteten-sitter-mellan-oronen/).

Du tycker det är idiotiskt med 56 kön. Jag tycker det är lite kul. I synnerhet om det är som du säger att dessa 56 variationer på upplevd könstillhörighet alltid funnits.
Spammet tänkte jag var mer att du fyllde inlägget med massa meningslös text. Antalet inlägg behöver betyda spam. Problemet för mig är att folk käftar emot hela tiden.

Könsdysfori är känt sedan tidigare men har inte handlat om fler än två kön. Minskningen bygger på artiklar jag läst där man sagt det. Det här har varit ett litet problem som eskalerat, men nu håller på att avta igen. Om det normalt, är ett litet antal, borde det vara rätt så konstant. Könsdysfori är alltså en diagnos. Ingen kan vara född i fel kropp som man säger, möjligen född mentalt fel.

Om de känt sig obekväma att kallas något de inte är, har det inte tagits upp som ett problem i samma utsträckning tidigare. Inte heller har det funnits krav på att man ska behöva anse att de är något de inte är. Det är ganska nytt.
Könsidentitet har ingen koppling till könet egentligen. Det är en känsla. Man behöver ordet kön, för att koppla det till kön som social konstruktion, dogmen. Men kön kan inte betyda flera saker. Ett felaktigt påstående.

Problemet med att välja kön är just att det inte går. Man kan anse sig vara något, men kan aldrig bli det. Det går så att säga inte byta kön. Att påstå det är att ljuga. Inget kan förändra det. Man kan bara sy dit en attrapp som ser ut som ett kön, men inte är det. En illusion. Flickor förlorar även förmågan att njuta av sex för resten av deras liv. Inte heller verkar de må bättre efter operation. Problemet är att de har en enormt hög självmordsfrekvens både före och efter e.v. operation. Det är ingen lek det här, som vissa verkar tro.

Några 56 kön har aldrig funnits. Det är bara ett relativt nytt påhitt. Vet du vad kön är och att det handlar om fortplantning, inser du väl själv att det är omöjligt. Bara trams. Idag pratar man bara om man, kvinna och något nytt, icke-binär. Alltså att man känner sig varken som eller både och. Ingen har lyckats förklara vilket. De som sysslar med 56 kön har inget med det här att göra och är bara flams och trams bland ungdomar som tycker det är en rolig grej att hitta på egna kön och är inte något som har med könsdysfori att göra.

Så vad jag vänder mig mot och argumenterar om, är att man kan aldrig bli något man inte är, man kan inte tvinga andra att anse det och att säga att det är så, är att ljuga. Jag menar även att man använder de här stackars barnen som ideologiska verktyg för att visa att tesen om kön som social konstruktion stämmer. Att man kan välja kön. Men det är inte sant. Det är bara ett stort bedrägeri. Dom här barnen mår alltså väldigt dåligt och jag anser att man utnyttjar dem cyniskt för att försöka bekräfta sina ideologiska åsikter.
Citera
2023-06-10, 06:05
Avslutad
Citat:
Men menade hen verkligen det?
Försöker du få det att framstå som om jag skulle identifiera mig som något annat än det biologiska kön jag tillhör.

Jag skrivet faktiskt till och med i inlägget att jag är gammal och traditionell. Jag presenterade inte ett lexikon. Jag presenterade en lista på olika könstillhörigheter folk säger sig ha. Det är inget jag hittat på.

Vilket lexikon du påstår dig ha har jag ingen aning om. Och vad dina pengar och möjligheter har med en tråd på Flashback att göra är obegripligt.

Anledningen till att jag frågade varför detta var så hotande är att om någon lägger en väldig tid på att förneka att ett fenomen existerar torde det vara för att personen känner sig rädd eller osäker kring dessa frågor.

Återigen; det är DU som lagt ner tid på att identifiera alla dessa hittepå identiteter. DU är investerad i denna sjukdom / ideologi, inte jag. DU använder också gaslightningsordet "hotad" per enligt klassisk vänsterretorik.

Det är DU som är en clown här. DU försöker rida på vågen och göra DIG relevant.

JAG säger bara att jag ser det och skrattar åt er och mina resurser kommer ni aldrig få ta del av.

Vidare; jag ser dig som en 'enabler' som genom ditt deltagande legimitiserar att barn skär i sig själva för att undkomma verkligheten. Du och din sort borde skjutas på torget.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2023-06-10 kl. 06:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in