2023-06-09, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Jag svarade på en fråga, så nån bryr sig tydligen. Vad DU är intresserad av att läsa om är ingen intresserad av, eller representerar du alla här eftersom du skriver "vi"?
Så scrolla vidare bara

Varför skall jag LÄSA om det som sker NU, IDAG???? Det vore ju att dra det baklänges och förneka den faktiska VERKLIGHETEN att tro att det krävs skrift för att SE det som de facto händer i stunden. Läsa om det hela gör vi om 10 år eller mer...men inte IDAG. Välkommen till VERKLIGHETEN och KRIGET i Ukraina!
Citera
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Du är inte ensam i de tvivlen Rouen! Både jag, Ukrainas folk och resten den fungerande världen står handfallna till ett påstående som detta utav Spoendi. Men kanske han har något mer att förtälja som alla vi andra har missat?

Låt oss hoppas på det så att det inte ännu en gång är en jävla fantasi han presenterar här

Det var det som stod i artikeln, inget jag hittade på. Om jag nu inte missuppfattade texten..
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Folket ville ha fred, zelensky ville ha fred, inte "nationalisterna" som jag uppfattade det.
Om majoriteten är etniska ukrainare har jag ingen aning om, men handlar det om etnicitet så förstår man varför banderisterna demonstrerade..

Zelensky ville seriöst detta, att östra delarna skulle rösta om sin självständighet.

Ryssland ockuperade ju delar av landet; hur skulle man kunna hålla ärliga folkomröstningar i ett område som är militärt ockuperat av en diktatur som vill utplåna Ukraina? Det hade ju krävt att Ryssland först lämnade landet, men istället anföll de hela Ukraina och mördade, våldtog, plundrade och förstörde allt där de drog fram. Självklart enades alla Ukrainare mot fienden då. Liksom vi skulle enas om Ryssland anfaller Sverige. Men vissa landsförrädare skulle ju hitta på dumma ursäkter för att försvara fienden som du gör. Ni kommer bli gripna och internerade om det blir krig i Sverige. Några förvirrade kommunister, nazister, araber och serber. Ja och några plattjordare/chetrails/antivaxers i samma läger.
Citera
2023-06-09, 20:17
Avslutad
Citat:
Läs bbc artikeln jag länka
Citat:
The proposed vote is part of a plan known as the "Steinmeier formula" to bring special status in the separatist-held east.

Special status betyder väl inte självständighet eller autonomi.
Citera
2023-06-09, 20:19
Medlem
attogs avatar
Citat:
Folket ville ha fred, zelensky ville ha fred, inte "nationalisterna" som jag uppfattade det.
Om majoriteten är etniska ukrainare har jag ingen aning om, men handlar det om etnicitet så förstår man varför banderisterna demonstrerade..

Zelensky ville seriöst detta, att östra delarna skulle rösta om sin självständighet.

Banderisiterna. Då förstår jag
Självklart sprang alla nazister benen av sig, för att stoppa fredliga rysland.
Inte minst juden från öst, som dessutom är etnisk ryss och inte talade ukrainska, var väl den som omvändes först?
Eller hur?
Citera
2023-06-09, 20:19
Medlem
Citat:
Jag svarade på en fråga, så nån bryr sig tydligen. Vad DU är intresserad av att läsa om är ingen intresserad av, eller representerar du alla här eftersom du skriver "vi"?
Så scrolla vidare bara
Så klart att jag representerar alla som har något RIKTIGT att representera här ja. Annars skulle jag ju sitta och dagdrömma och börja prata om nazister i Ukraina 1994. Så, ja, jag representerar ALLA som är representabla utan 6 varv folie på skallen när det gäller denna konflikten/kriget
Citera
2023-06-09, 20:20
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Special status betyder väl inte självständighet eller autonomi.

Du kan ha rätt om det, är inte påläst angående steinmeier formula. Men nått av halvt självstyre? Typ som stat i landet?
Citera
2023-06-09, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Nazister i rysland?
Inte alls. Inte som denna kramgoa kille.

https://aijac.org.au/fresh-air/russia-sends-its-pet-neo-nazis-to-kill-zelensky-while-claiming-to-want-to-denazify-ukraine/
Kompis med Putin.

Ska du hålla käften nu?
Sicket jävla missfoster. Dmitry Utkin är ingen man vill vara polare med.
Citera
2023-06-09, 20:29
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryssland ockuperade ju delar av landet; hur skulle man kunna hålla ärliga folkomröstningar i ett område som är militärt ockuperat av en diktatur som vill utplåna Ukraina? Det hade ju krävt att Ryssland först lämnade landet, men istället anföll de hela Ukraina och mördade, våldtog, plundrade och förstörde allt där de drog fram. Självklart enades alla Ukrainare mot fienden då. Liksom vi skulle enas om Ryssland anfaller Sverige. Men vissa landsförrädare skulle ju hitta på dumma ursäkter för att försvara fienden som du gör. Ni kommer bli gripna och internerade om det blir krig i Sverige. Några förvirrade kommunister, nazister, araber och serber. Ja och några plattjordare/chetrails/antivaxers i samma läger.

Hur vet jag inte, men det var just detta zelensky sa att han inte ville ha, omröstning med ett gevär siktat mot sig. Utan oberoende övervakning av valen. Vet inte hur jag försvarar detta? Jag framför det som stod i artikeln..
Citera
2023-06-09, 20:36
Medlem
Snapcounts avatar
Då var det dags igen :

Russisk dommer (42) funnet død utenfor leiligheten

Skal ha falt ut av vinduet og ned tolv etasjer, skriver lokale medier. Torsdag morgen ble den føderale russiske dommeren Artem Bartenev (42) funnet død utenfor leilighetskomplekset sitt i den russiske republikken Tartarstan

Lokale medier betegner det hele som en ulykke, og hevder Bartenev skal ha falt ut av vinduet av leiligheten sin, ned tolv etasjer og omkommet.

Dødsfallet er under etterforskning. Bartenev jobbet som dommer ved Kirovsky tinghus i byen Kazan, og ble utnevnt av Russlands president Vladimir Putin 14. juli 2022.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2023/06/09/195928164/russisk-dommer-42-funnet-dod-utenfor-leiligheten
Citera
2023-06-09, 20:39
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Sicket jävla missfoster. Dmitry Utkin är ingen man vill vara polare med.

Nej.
Man kan tänka att om de släppte fram honom i TV, RT exempelvis. Då skulle alla andra framstå som fredsduvor.

Tänk att våra ryssälskare i tråden, håller en kille som denna om ryggen.
Fina killar vi har här i tråden!
Citera
2023-06-09, 20:40
Medlem
Twittraren Vijesti11111 har snappat upp att ukrainska styrkor avancerar sydöst om Nevelske, Donetsk region. Det är ett smygande avancemang under tystnad.

Det behövs ingen bullrig propaganda och hundratals inlägg på flashback för att inse initiativet glidit över till Ukraina på många ställen.

Egentligen är mycket dolt på grund av Ukrainsk tystnad.

Jag tror inte alls att ukrainska styrkor är dåligt utbildade utan dom har lärt sig successivt även om man inte är uppe ännu på NATO-standard. Ryssland är ojämnt och har lagt för mycket ansträngningar på HBTQ-kurser och teambuilding med betoning på jämställdhetsfrågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in