2023-06-09, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag tycker bara det är märkligt att en sådan person är så omtyckt av svenskar i skolan.
Det var ett jävla tjat om att han var omtyckt, tror du alltså på det för att några högstadieelever gråter?
När vi gick ut nian grät de flesta av mina klasskamrater, jag fattade aldrig varför. Det är ju inte familj direkt.
Inse att högstadieelever gråter för ingenting och givetvis då för detta men det säger ingenting. Som någon skrev tidigare, brukar stökiga killar vara impopulära?
Citera
2023-06-09, 17:14
Medlem
Nu blir det lite gängskjutningar mindre .
Citera
2023-06-09, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
MGM verkar inte vara elev på skolan, ingen jag har frågat vet vem MGM är och det verkar väldigt osannolikt att de inte skulle veta vilken av deras skolkamrater som sitter häktad. De visste vem BO var på två röda sekunder så ryktesspridning om MGM borde ha kommit ut vid det här laget.

Hmm, det var intressant info! Vet du om alla i årskurs 9 på skolan hade gemensam bal, så att eleverna i så fall hade märkt om någon saknades? Om jag förstod det rätt så hade den skolan skolavslutning idag? Så då borde ju elevens ha märkt om någon saknades då också!

Jag får inte riktigt ihop det utifrån att media har rapporterat om att både ungdomarna var på väg till balen och jag antog då att de skulle till samma val, men det kan ju såklart handla om två olika skolbaler!
Citera
2023-06-09, 17:33
Medlem
Verkar som problemunge med föräldrar som vägrar alla åtgärder.
Nu förslår regeringen att samhället ska kunna ingripa tidigt trots ignoranta och korkade föräldrar.
Kan kanske bli bra.
Citera
2023-06-09, 17:37
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballaurskur
Hmm, det var intressant info! Vet du om alla i årskurs 9 på skolan hade gemensam bal, så att eleverna i så fall hade märkt om någon saknades? Om jag förstod det rätt så hade den skolan skolavslutning idag? Så då borde ju elevens ha märkt om någon saknades då också!

Jag får inte riktigt ihop det utifrån att media har rapporterat om att både ungdomarna var på väg till balen och jag antog då att de skulle till samma val, men det kan ju såklart handla om två olika skolbaler!

Gemensam bal ja. Alla elever går ju inte på balen, men det handlar om ett högst begränsat antal som inte var där så det borde gått väldigt fort att peka ut MGM om han gick i samma årskurs.

Det var inte skolavslutning idag, men många elever stannade hemma idag av förklarliga skäl så det är många som saknades.

Jag får inte heller ihop det, det borde höras massor om MGM, eller teorier om MGM, i skvallerkanalerna om han gick på skolan. Kan ha smugit sig in ett misstag i den tidiga rapporteringen som sedan upprepats? Vad jag kan se är det TV4 som först nämnde att de skulle till samma bal, och alla andra medier har hänvisat till TV4 som källa till det påståendet.
Citera
2023-06-09, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Han är död, behöver inte dra honom i skiten...
Vila i frid.

Fast verkligheten behöver komma upp i dagsljus!
Va han så som nån beskrev honom, så har nog nån lackat ur riktigt kraftigt!
Kanske ett tidigare offer, eller syskon till utsatt 11-åring...
Sjukt att det får fortsätta!
Citera
2023-06-09, 17:54
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
BO verkade ha gått på IES i Älvsjö, eftersom svenska flaggan vajade på halv stång.

Tragisk.
Citera
2023-06-09, 18:05
Medlem
EmAdelMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Kan också bekräfta att BO var en känd stökig kille, har en kollega vars barn gick i samma klass.

Let me guess. Lång, svart, stökig, lite ortenbrytning, översittarsjälvförtroende som gillar att skämta mycket. Exotifierad till populäritet av sina svenska klasskompisar, då killarna tycker han är en cool ortenkille medan tjejerna tycker han är en sexig och lite farlig ortenkille?
Citera
2023-06-09, 18:11
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Verkar som problemunge med föräldrar som vägrar alla åtgärder.
Nu förslår regeringen att samhället ska kunna ingripa tidigt trots ignoranta och korkade föräldrar.
Kan kanske bli bra.

Ta barnen ifrån odugliga föräldrar från sju års ålder. Överlåt uppfostran till det militära.
Efter drygt 10 år har vi grunden till framtidens militärmakt.
Citera
2023-06-09, 18:14
Medlem
Citat:
Gemensam bal ja. Alla elever går ju inte på balen, men det handlar om ett högst begränsat antal som inte var där så det borde gått väldigt fort att peka ut MGM om han gick i samma årskurs.

Det var inte skolavslutning idag, men många elever stannade hemma idag av förklarliga skäl så det är många som saknades.

Jag får inte heller ihop det, det borde höras massor om MGM, eller teorier om MGM, i skvallerkanalerna om han gick på skolan. Kan ha smugit sig in ett misstag i den tidiga rapporteringen som sedan upprepats? Vad jag kan se är det TV4 som först nämnde att de skulle till samma bal, och alla andra medier har hänvisat till TV4 som källa till det påståendet.

Ja exakt, man tycker ju det!

Det har du rätt i, så kan det absolut vara! Men ändå konstigt att man inte har hört någonting om MGM… vet du om eleverna på skolan har några egna teorier om vem som kan ha gjort det?
Citera
2023-06-09, 18:20
Medlem
Citat:
Eftersom polisen är så förtegen om information så har media ingen annan vinkel än de anhöriga och kompisarnas reaktioner att rapportera om. Då blir det mycket snyfthistoria av sig själv utan att det handlar om något medvetet försök att tvätta hans karaktär.
Nej när man beskriver en avliden person så gör man det efter brukligt förfarande och det innebär att man lyfte den avlidnes positiva sidor.
Att smutskasta ett brottsoffer till media tyder på låg utbildningsnivå och oförmåga att förstå sociala regler. Journalister har även som regel högre utbildning än gymnasienivå.

Den här pojken tycks ha varit en i mellanklassnivå upp till närmare populäritet. Att det troligtvis istället rör sig om en kontroversiell individ då de är vilka som oftast blir brottsoffer i konflikter dvs, barn och unga som inte är populära i snitt, innebär inte att det faktiskt finns undantag från "reglerna" om vilka som faller offer för andra. I den kontroversiella gruppen finns även mobbare och dåliga ledare och majoriteten av dem tror på fullt allvar pga gott självförtroende att de är populära bland alla andra. Det beror på att deras självförtroende är större än deras förmåga att placera dem själva bland andra socialt och att de när de väljer ut offer genom förmågan att kunna identifiera särskilt svaga individer, på fullt allvar inbillar sig att de som de ger sig på är de impopulära och att de själva då är i motsatt grupp. De har som regel ett mycket dåligt socialt omdöme mer än när det kommer till vilja de ska angripa och vilka de ska spela med för att få förmåner.

Det är förövrigt alltid en "snyfthistoria" då det inte finns särskilt goda skäl till att unga människor ska skadas allvarligt eller dö under våld från andra.
Citera
2023-06-09, 18:59
Medlem
Harry_Palmers avatar
En stökig kille sedan flera år tillbaka med värdelösa föräldrar som inte brydde sig ett skit att uppfostra ungen trots att soc-anmälningarna stod som spön i backen. Var rätt kört från dag ett, hade inte kunnat bliva något annat än skit som utgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in