2023-06-09, 16:07
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
Har lite att ta ikapp på Engla och Ebba Åkerlund där...

Ja verkligen, det säger väl det mesta. Intresset lär svalna rätt fort från media sen också när dom ser det är en kriminell som dött. Tror även denna tråden blir rätt kort. Intresset i denna tråden har ju redan svalnat rejält.
Citera
2023-06-09, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
– Han var en genomsnäll kille, snäll och glad, säger mamman.

MSM har uppenbart andra uppgifter.
Det slår aldrig fel…

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pQmVmj/man-stickskadad-i-alvsjo-tag-stoppade

Jag uppfattar det som att det inte är hans egen mamma, utan en kompis mamma
som uttrycker sig så.

"En mamma och hennes son har kommit för att lämna blommor i området.

– Han spelade mycket fotboll och hade mycket humor, riktigt rolig och skapade bra stämning i hela området. Han hade många kompisar och var känd för sin personlighet, säger den unge killen och ställer ner gravljusen.

– Han var en genomsnäll kille, snäll och glad, säger mamman."

Citera
2023-06-09, 16:18
Medlem
Citat:
Den mängd editering som skulle krävas för att det inte ska kunna gå att knyta detta till specifika personer är inte värt att lägga ner. Det skulle dessutom enkelt kunna hävdas att jag redigerat och manipulerat allt annat på bilderna också, så det skulle inte ha något större värde i vilket fall som helst.

Yea right😂
Citera
2023-06-09, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Det här är Stockholm, inte Åmål.
Hahaha, point taken.
Dock finns det skolor men en klass per årskull, Kämpetorpsskolan verkar vara en sådan skola (som BO verkar ha gått i). Huserar totalt 300 elever från sexårs till årskurs 9, dvs 30 platser/klass.
Citera
2023-06-09, 16:31
Avslutad
Kanske redan skrivits men SL har trygghetsvärdar på plats, ungdomar står rakt i gatan där bussarna ska in till bussterminalen 20 meter bort.
Citera
2023-06-09, 16:31
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Hahaha, point taken.
Dock finns det skolor men en klass per årskull, Kämpetorpsskolan verkar vara en sådan skola (som BO verkar ha gått i). Huserar totalt 300 elever från sexårs till årskurs 9, dvs 30 platser/klass.

Den aktuella skolan är Engelska Skolan i Älvsjö. Det är en stor skola med fyra klasser per årskurs, 120 elever i årskurs 9.
Citera
2023-06-09, 16:37
Medlem
Citat:
Det har aldrig påståtts att han var impopulär. Har du gått i högstadiet alls? Brukar de stökiga killarna tillhöra de impopulära? Att han var omtyckt och populär motsäger inget av de mindre smickrande sakerna som påstås.

Jag håller med. Vi hade en rejält stökig och taskig typ i högstadiet och trots att många var rädda för honom och han ofta betedde sig som ett svin hade han ändå en stor beundrande svans efter sig. Tonårshjärnor är ett av naturens stora mysterier….

Denne döde grabb kan förstås ha varit förtjusande och självklart är hans föräldrar förkrossade, det är ju bara mänskligt,och ser bara det positiva, ingen av oss, förutom de som verkligen vet vem han är och hur han verkligen var, kan säga bu eller bä om grabben.
Men OM han nu var en sådan skitstövel, som flera här på FB säger sig veta att han var, så är försöken att tvätta hans karaktär ren ganska osmakliga. I alla fall om de kommer från vuxna som borde veta bättre-att tonåringar i hans närhet nu beskriver honom som en ängel får man lägga på det tonåriga psyket.
Citera
2023-06-09, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Vi vet inte vad som är sant här och inte. Mycket sktsnack om offret, kan det vara MGs släktingar som skriver?
Sannolikheten att BO var en "fin kille" är minimal. Det känns mer rimligt att ifrågasätta de som uttalar sig positivt om honom än att tvivla på vittnesmål angående det djävulskap han ställt till med.
Citera
2023-06-09, 16:45
Medlem
Citat:
Den aktuella skolan är Engelska Skolan i Älvsjö. Det är en stor skola med fyra klasser per årskurs, 120 elever i årskurs 9.
Du var förälder i skolan BO gick i om jag inte minns fel, så då har jag fel

Anledning till mitt påstående är för att sociala medier har använt Kämpestadskolan som hashtag samtidigt som de benämnt BO. Hur som spelar egentligen ingen roll, försvårar arbetet att leta rätt på MGM.
Citera
2023-06-09, 16:46
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Jag håller med. Vi hade en rejält stökig och taskig typ i högstadiet och trots att många var rädda för honom och han ofta betedde sig som ett svin hade han ändå en stor beundrande svans efter sig. Tonårshjärnor är ett av naturens stora mysterier….

Denne döde grabb kan förstås ha varit förtjusande och självklart är hans föräldrar förkrossade, det är ju bara mänskligt,och ser bara det positiva, ingen av oss, förutom de som verkligen vet vem han är och hur han verkligen var, kan säga bu eller bä om grabben.
Men OM han nu var en sådan skitstövel, som flera här på FB säger sig veta att han var, så är försöken att tvätta hans karaktär ren ganska osmakliga. I alla fall om de kommer från vuxna som borde veta bättre-att tonåringar i hans närhet nu beskriver honom som en ängel får man lägga på det tonåriga psyket.

Eftersom polisen är så förtegen om information så har media ingen annan vinkel än de anhöriga och kompisarnas reaktioner att rapportera om. Då blir det mycket snyfthistoria av sig själv utan att det handlar om något medvetet försök att tvätta hans karaktär.
Citera
2023-06-09, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Verkar i vart fall mest vara privilegierade svenska flickor där på skolan som sörjer det "kriminella slöddret". Men svenska flickor kanske gillar såna killar som mordhotar och misshandlar andra elever, är det så ni uppfostrar dem?

Citat:
Är det så ni uppfostrar dem?

Ni? Du frågar om det är så vi uppfostrar dem?

Vem är då du?

En kille har dödat en annan, möjligen har båda utländsk bakgrund, och du frågar hur vi uppfostrar svenska flickor?

Eftersom det måste vara de svenska tjejernas fel, eller vårt fel?

Aldrig att det kan vara utländska killars fel om en av dem dödar en annan. Förstås.
Citera
2023-06-09, 16:54
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Du var förälder i skolan BO gick i om jag inte minns fel, så då har jag fel

Anledning till mitt påstående är för att sociala medier har använt Kämpestadskolan som hashtag samtidigt som de benämnt BO. Hur som spelar egentligen ingen roll, försvårar arbetet att leta rätt på MGM.

MGM verkar inte vara elev på skolan, ingen jag har frågat vet vem MGM är och det verkar väldigt osannolikt att de inte skulle veta vilken av deras skolkamrater som sitter häktad. De visste vem BO var på två röda sekunder så ryktesspridning om MGM borde ha kommit ut vid det här laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in