2023-06-09, 14:31
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Modern UFO-mytologi startade med Betty och Barney Hills historia om hur de skulle ha blivit bortförda 1961.

Resten av alla historier är i olika stor mängd baserade på den ursprungliga myten.

Äldre historier (Kenneth Arnold 1947, Roswell osv) har anpassats till att passa in i mönstret i makarna Hills historia.

Bob Lazar är inget annat än en lögnare.

Hur vet du det? Random internet guy?
Citera
2023-06-09, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Likt förbannat kommer topphemlig information ut lite nu och då.

Sen kan man tycka att UFOn ska ha filmats i det fria åtminstone någon enstaka gång under alla dessa år. Förutsatt att dom finns ibland oss då det vill säga.

Det har dom ju. Vilket du hade vetat om du satt dig in i ämnet innan du uttalade dig.
Citera
2023-06-09, 14:32
Medlem
PotatisHulkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Likt förbannat kommer topphemlig information ut lite nu och då.

Sen kan man tycka att UFOn ska ha filmats i det fria åtminstone någon enstaka gång under alla dessa år. Förutsatt att dom finns ibland oss då det vill säga.

Absolut, men oftast har man då tagit ut dokument och fotograferat hemma. Detta kan vara knepigt om många andra har koll på objekten.

Med det sagt så säger jag inte att Gursch talar sanning och är skeptisk jag med, men just att det inte läckt topphemlig information i form av bilder, videor eller fysiska bevis på det Gursch beskriver från UAPTF ser jag inte som konstigt.
Citera
2023-06-09, 14:34
Medlem
-benito-s avatar
Det finns ju filmer. Men dom duger ju inte. Även om dom kommer från US Navy.
Citera
2023-06-09, 14:36
Medlem
1912gammals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PotatisHulken
Medans man arbetar med topphemlig information är det oftast inte tillåtet att ha på sig en kamera, och särskilt inte en kombinerad kamera, mikrofon och dator som enkelt kan hackas av främmande makt.
Bingo.
Citera
2023-06-09, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
När det gäller fotodokumentation, så är det mycket svårare än vad man inbillar sig. Försök att med mobiltelefonen filma enkla, välkända objekt som tex månen, Venus eller ett flygplan! Risken är stor att det blir en dålig film som inte kan visa att månen är en satellit till Jorden, att Venus är en varm stenplanet med tät atmosfär nära Jorden eller hur flygplanet ser ut i detalj och vilket ursprung det har.

Det som däremot borde ha gått att dokumentera bättre är de påstådda kraschade eller landade UFOna. Uppenbarligen blir folk upphetsade i ett sådant läge, men eftersom dokumentationen är viktigare än berättelserna, teckningarna och efterhandskonstruktionerna för att kunna bevisa något, så ligger det vetenskapliga kravet på god dokumentation, både av foton, filmer och tillvarataget material.

Jag är skeptisk till UFOn (eller UAPer) tills deras existens har bevisats. Det är ju det enda sättet på vilket vi verkligen kan veta något. Allt annat är tro.
Ja, fast det går ju att få bilder av allt annat, så varför inte det här?

Man ska vara skeptisk, men det intressanta i det senaste vittnesmålet är att det skett under ed.
Citera
2023-06-09, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Det har dom ju. Vilket du hade vetat om du satt dig in i ämnet innan du uttalade dig.
Har det kommit ut i trovärdiga tidningar?
Citera
2023-06-09, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Vad får dig att tro det?
Tror gör man i kyrkan. Jag vet, eftersom det inte kommit fram något som tyder på att utomjordingar varit här.
Citera
2023-06-09, 14:49
Medlem
Synitizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Exakt. Man frågar sig varför. Tusentals personer och inte ett enda hållbart bevis.

Här har du bevis :

https://www.bitchute.com/video/Dpd84czDD6HC/

https://www.bitchute.com/video/AcuDdcTKaYVU/

https://www.bitchute.com/video/kbasSlLAzQUr/

https://familyoftaygeta.com/galactic-federation-checking-crystal-placement/

https://patents.google.com/patent/US20060145019A1/en : Patenten för TR-3B som Pleaidans hjälpt US navy att bygga. Men som numera är strandad tills vi skiftar till 5D Sheen.

Dom har haft den teknologin i över 70 år. Allt som skett under den tiden är menat att vi ska nå den här punkten i det kollektiva medvetandet. Det hade inte gått på 40-talet. Dom felsta delade synsättet folk på det här forumet till största del bär på.

Ni vill se mer bevis, ni vill ha direkt-kontakt. Det är mentaliteten som förhindrar det.

Dom är "gudar" i jämförelse. Odödlig. Och dom lever i en verklighet som saknar dualitet och lägre vibrationer som är standard för den här planeten och 3D.

Den relation dom har med människor som är lokala till den här planeten själsligt är mer som en förälder till ett barn. Sen finns ca 200 miljoner som valt att gå ner hit och hålla upp ljuset inför skiftet och leva ett liv som människa. Stålmannen och annat är baserat på det här konceptet.

Svenskar är bland de lägst vibrerande gruppen på planeten och längst ifrån det medvetande som högre eniteter lever efter. Dvs Gud. Och inte era påhittade clown-religioner. Tänk mer som ett nätverk av ljus, internet.

Idolsiering och fruktan håller ner mänskligheten. Fruktan är det sista kort era mästare har kvar nu. Trollkaren från Oz.

Sorgligt.
Senast redigerad av Synitize 2023-06-09 kl. 14:51.
Citera
2023-06-09, 14:49
Medlem
Citat:
Har det kommit ut i trovärdiga tidningar?

Ja. Du har ju pentagon videorna som var lite startskottet för den här disclosure rörelsen. Antagligen alla större tidningar tog upp det.
Citera
2023-06-09, 14:51
Medlem
Citat:
Tror gör man i kyrkan. Jag vet, eftersom det inte kommit fram något som tyder på att utomjordingar varit här.

Du vet ingenting. Läs rapporterna om uap. Hälften gick inte att förklara. Det var några hundra på bara några år.
Citera
2023-06-09, 14:52
Medlem
Synitizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madsolar
Nej det är ingen som tvingar mig. Men jag svarade till någon som kommunicerade med mig. Jag har heller inte påstått att någon har tvingat mig.

Jag svarade med att kommentera att personens påstående inte hade något underlag. Detta är ett naturligt sätt människor kommunicerar med varandra.

Beror inte det även på vad man anser med underlag? Är inte det en definitionsfråga baserat på individens nivå av förståelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in