2023-06-09, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Jahapp då var det strul idag igen. Inloggningen går skitseg sen står det
"Innehållet kan tyvärr inte visas just nu"
Även kopplingen till Infront ligger nere. Ser i avslutstickern att mina ordrar gått igenom men de står inte att de gått till avslut i Infronten
Citera
2023-06-09, 09:46
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleus
Även kopplingen till Infront ligger nere. Ser i avslutstickern att mina ordrar gått igenom men de står inte att de gått till avslut i Infronten

Ja det är märkligt. Jag kunde se mina ordrar under transaktioner iaf och att köpet av Tesla-aktier gick igenom på 224,01. Upp nästan 5% på dem på en dag så det var skönt att se.
Citera
2023-06-09, 10:13
Medlem
wwrs avatar
Nu har det varit borta länge för att vara en handelssajt.
Citera
2023-06-09, 10:23
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nu har det varit borta länge för att vara en handelssajt.

Jag tycker detta är beklämmande. Jag avslutar min handel på Avanza och kommer att flytta över likviden till Nordnet där jag fortsätter handla, men låter mitt aktieinnehav på Avanza vara kvar. Det här är inte pålitligt nog för mig och ger en obehaglig och tråkig känsla.
Citera
2023-06-09, 10:27
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag tycker detta är beklämmande. Jag avslutar min handel på Avanza och kommer att flytta över likviden till Nordnet där jag fortsätter handla, men låter mitt aktieinnehav på Avanza vara kvar. Det här är inte pålitligt nog för mig och ger en obehaglig och tråkig känsla.
Jag använder inte Nordnet så jag kan inte jämföra. Avanza har funkat hyfsat för mig. Private banking var dock inte säkert någon förbättring i service, hittills, det lilla jag använt det. Jag jämför med SEB som har mindre bra information gällande handel. Men just nu har Avanza varit borta ovanligt länge.
Citera
2023-06-09, 10:27
Medlem
Inga problem hos Nordnet... Undrar om det inte är Nordnet som sitter och attackerar Avanza i en djävulsk plan för att stjäla deras kunder.

Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Ja det är märkligt. Jag kunde se mina ordrar under transaktioner iaf och att köpet av Tesla-aktier gick igenom på 224,01. Upp nästan 5% på dem på en dag så det var skönt att se.
Antar att du menar 244.01?
Citera
2023-06-09, 10:29
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godmannen
Inga problem hos Nordnet... Undrar om det inte är Nordnet som sitter och attackerar Avanza i en djävulsk plan för att stjäla deras kunder.

Antar att du menar 244.01?

Nope 224,01 USD. Gick igenom igår.
Citera
2023-06-09, 10:30
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Jag använder inte Nordnet så jag kan inte jämföra. Avanza har funkat hyfsat för mig. Private banking var dock inte säkert någon förbättring i service, hittills, det lilla jag använt det. Jag jämför med SEB som har mindre bra information gällande handel. Men just nu har Avanza varit borta ovanligt länge.

Menar du PB hos Avanza? Enligt mig är den inte imponerande alls, utan är i praktiken vad en vanlig kundtjänst var för 10-15 år sedan. Dvs, du kan ringa, du slipper kö, det finns ett litet team med människor som faktiskt har som ambition att svara på dina frågor, och du slipper klicka dig igenom 20 val. Det var standard hos i praktiken alla företag som över huvud taget hade ett telefonnummer för 15 år sedan.
Citera
2023-06-09, 10:32
Medlem
TheGretaResets avatar
Hmm, kommer inte heller in på avanza. känns riskfylt att trada cert med hög hävstång om man inte kan komma in. Det kan bli dyrt. :/

Jag hade inga problem härom dagen då andra hade...
Citera
2023-06-09, 10:34
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Menar du PB hos Avanza? Enligt mig är den inte imponerande alls, utan är i praktiken vad en vanlig kundtjänst var för 10-15 år sedan. Dvs, du kan ringa, du slipper kö, det finns ett litet team med människor som faktiskt har som ambition att svara på dina frågor, och du slipper klicka dig igenom 20 val. Det var standard hos i praktiken alla företag som över huvud taget hade ett telefonnummer för 15 år sedan.
Ja. Jag tyckte faktiskt Avanzas vanliga support var hyfsad och har ännu inte sett någon skillnad med deras PB. Men jag har inte så täta kontakter. (Jag har bara SEB:s vanliga support att jämföra med )
Citera
2023-06-09, 10:35
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Hmm, kommer inte heller in på avanza. känns riskfylt att trada cert med hög hävstång om man inte kan komma in. Det kan bli dyrt. :/

Jag hade inga problem härom dagen då andra hade...
Jag vet inte om man kan ringa mäklarbordet då? De kanske är nedringda.
Citera
2023-06-09, 10:43
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ja. Jag tyckte faktiskt Avanzas vanliga support var hyfsad och har ännu inte sett någon skillnad med deras PB. Men jag har inte så täta kontakter. (Jag har bara SEB:s vanliga support att jämföra med )

Ok, ja Avanza är mycket mer modernt på det sättet, Handelsbanken har ett annat upplägg där du får personlig PB som också blir rådgivare kring placeringar och du liksom utvecklar en relation med. Det är riktigt bra, men det är också lite föråldrat. Jag sköter dessutom min handel själv så jag har inte nytta av PB på det sättet (även om det är roligt att bli uppvaktad).

Jag bryr mig inte så mycket om PB, utan snarare att ha en tjänst där jag har bra översikt och som är pålitlig, och jag tycker det börjar kännas trist med alla dessa driftstörningar. Ibland vill jag också kunna ta en position rätt snabbt, vilket omöjliggörs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in