2023-06-09, 09:16
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMJ1234
Isa Jacob Tunc sambo heter Elias i efternamn. Elias är ett vanligt namn men om pojkens anhöriga bott i Södertälje så kan de vara släkt.
ja precis det jag skrev i första inlägget och frågade
Citera
2023-06-09, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Med anledning av att terroristen som knivhögg barn i Frankrike hade rötter i Sverige så skulle jag nog gissa på att detta har med honom att göra på ett eller annat sätt.

Rötter skulle jag inte vilja påstå, han beviljades asyl i Sverige i April 2023.
Citera
2023-06-09, 09:20
Avstängd
DickeFixs avatar
Citat:
Det finns inget lgh nummer på 1002 eller 1003 merinfo, det börjar på 1101

Ja, lägenhetsnumrena går från 1101 till 1604 så huset ska ha sex våningar. Dock ändå oklart om fönstret räknas som våning 1. Det ska finnas en övernattningslägenhet på våning 1 men troligen är det 1102 eller 1104 där ingen är folkbokförd.

https://www.brfuvenstorre21.com/?rID=1055&page=bra%2Datt%2Dveta+som+boende
Citat:
ÖVERNATTNINGSLÄGENHET

Föreningen har en övernattningslägenhet på våning 1 på Hornsgatan.

Den kan hyras av medlem i föreningen som får besök av släkt och vänner. Toalett och dusch finns. Sänglinne ingår inte. Den medlem som hyr lägenheten ansvarar för att den är välstädad efter användning. En medlem får boka övernattningslägenheten högst fem dagar per månad och högst 15 dagar per år.

Extra dagar kan bokas tidigas tre dagar före önskad dag om lägenheten är ledig.
Avgiften är SEK 300 per dygn. För betalning - se föreningens hemsida (se ovan). Där finns även information om praktiska detaljer såsom nycklar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
ja precis det jag skrev i första inlägget och frågade

Det vet jag inte. Någon annan i tråden kanske vet. Men om den påkörda pojken är släkt med medlemmar i Södertälje Nätverket så har Daniar skitit i det blå skåpet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Lite kul faktiskt, vilket irriterar mig.
Gissar annars på något turk-relaterat då Sverige för närvarande är väldigt homo-framåtböjt gällande Erdogan.
Är adressen konstaterad?

Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Med anledning av att terroristen som knivhögg barn i Frankrike hade rötter i Sverige så skulle jag nog gissa på att detta har med honom att göra på ett eller annat sätt.

Jag tror det också. Kristna terroristen!
Citera
2023-06-09, 09:23
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Ja, lägenhetsnumrena går från 1101 till 1604 så huset ska ha sex våningar. Dock ändå oklart om fönstret räknas som våning 1. Det ska finnas en övernattningslägenhet på våning 1 men troligen är det 1102 eller 1104 där ingen är folkbokförd.

Rätt säker på att det är lägenheten en trappa upp och direkt till vänster som gäller. Stökar lite eftersom att huset är i suterräng där hornsgatan är våning under innergården.
Citera
2023-06-09, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix

Stegbilens botten är så hög så det måste vara minst 1 tr upp. De använder inte stegbilen för bottenplan. På filmen på expressen så ser man att stegen inte är så högt uppvevad utan de har den på låg höjd. Gissar på 1 trappa upp.
Citera
2023-06-09, 09:25
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Det vet jag inte. Någon annan i tråden kanske vet. Men om den påkörda pojken är släkt med medlemmar i Södertälje Nätverket så har Daniar skitit i det blå skåpet.
ja jag såg att det var du som hade frågat mig om kopplingen i mitt första inlägg om det hehe så klart du inte vet Försöker hitta och kolla igenom pojkens släkts FB om kopplingar.
Men skulle detta fall ha med det att göra borde insatsen inte varit så stor, men 99% att det i alla fall är relaterat till Isa
Citera
2023-06-09, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
ja jag såg att det var du som hade frågat mig om kopplingen i mitt första inlägg om det hehe så klart du inte vet Försöker hitta och kolla igenom pojkens släkts FB om kopplingar.
Men skulle detta fall ha med det att göra borde insatsen inte varit så stor, men 99% att det i alla fall är relaterat till Isa

😂 jag som snurrade till det. Nu har jag frågat i tråden om pojken om han är släkt med Elias släkten i Södertälje.

Jag tror också att insatsen i natt är kopplat till Isa Jacob Tunc eller hans sambo G@bri3lla Elias.
Senast redigerad av BMJ1234 2023-06-09 kl. 09:30.
Citera
2023-06-09, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
Och att polisen säger ”ingen fara för allmänheten” får dig inte att tänka lite till..?

Muppen i Sydfrankrike hade för övrigt inga rötter alls i Sverige. Bara ett tio år gammalt svenskt uppehållstillstånd. Killen kom från Syrien och hade flyktingstatus.
Varför hittar du på saker?

Jag ger ingenting för den teorin om att det skulle vara relaterat till den vidriga f.d. bidragsfuskande Nyforsbon som knivade barn, men samtidigt ger jag inte så mycket för polisens uttryck "ingen fara för allmänheten" heller med tanke på att det är ungefär vad de sagt när kriminella äckel övningsskjutit med AK i allmänna garage och skjutit mot lägenheter.
Citera
2023-06-09, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
som du ser står stegbilen till höger om indianskylten, alltså nummer 90 då

Ja, det passar bättre!
Nr 90 är det 👍
Citera
2023-06-09, 10:00
Medlem
Enligt Expressen så tog polisen en person

Enligt flera grannar som Expressen talat med tog polisen med sig en person, en man, från platsen.

https://www.expressen.se/nyheter/stor-polisinsats-i-stockholm-i-natt/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in