2023-06-08, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatan
Vad rekommenderar du för läsning?

Jag tror dokumentären The Phenomenon (2020) brukar nämnas som en bra start punkt. Den tar upp de flesta mer betydelsefulla fallen har jag för mig. Jag tror han har släppt nån ny nyligen också, men den har jag inte sett. Om ett underligt fall i Brasilien.

Sen kan man ju kolla upp de där videorna som Pentagon släppte/erkände. Jag har för mig att Kean och den där andra skrev artikeln till den. Det var de som skrev artikeln till för denna händelse också. Kanske googla på Leslie Kean.

Innan detta så var det mest intressanta Wilson-dokumentet och det finns en rejäl genomgång på UFOjoe.net Det dokumentet har dessutom fått uppbackning på youtube där delar bekräftats av en av personerna som nämns.

Mer djupdykning så kom nyligen en pdf kallad Loose Threads som handlar om konstigheter kopplat till en grupp på 80-talet som tillsattes av någon militär för att utforska ämnet. Mycket namn och detaljer som kräver en del förkunskaper. Jag skulle också säga att den antagligen var lite för far out för de flesta nykomlingar, åtminstone innan denna händelse satte ny standard. Personer som nämns inspirerade för övrigt till filmen "men who stare at goats", vilket kan antyda lite om underligheterna.
https://omega-point.medium.com/loose-threads-af8f652ee8cb

Vad gäller böcker så tror jag att Ross Coultharts var den bästa för noviser. Det är också han som gör intervjun med Grusch.

Vill man kolla upp desinformation kampanjer (eller...?) från amerikanska flygvapnet kan man kolla upp majestic 12-documenten. Det finns också en dokumentär om Richard Doty som heter Mirage Men.

För min del så blev jag övertygad av en youtube-dokumentär-serie som handlade om Colares https://www.youtube.com/watch?v=Mr1NrnsdY5I
Men egentligen var väl Pentagon videorna nog för att övertyga.

Jo, det finns några intressanta dagböcker av Jaques Vallée, den senaste åtminstone, men delarna om ufon är bara några rader här och där, så det är bättre att söka en sammanfattning av den på nätet. Tror Reddit hade en. Men det är förstås en verklig djupdykning.
Citera
2023-06-08, 17:44
Medlem
Så de skulle alltså ha flugit ända till jorden, för sedan kraschlanda då de kommer hit, och det sker dessutom regelbundet? Går folk verkligen på det? Pentagon har säkert alla möjliga program, skulle inte förvåna mig om de har program där de medvetet förser folk med fejkbevis på aliens.
Citera
2023-06-08, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Så de skulle alltså ha flugit ända till jorden, för sedan kraschlanda då de kommer hit, och det sker dessutom regelbundet? Går folk verkligen på det? Pentagon har säkert alla möjliga program, skulle inte förvåna mig om de har program där de medvetet förser folk med fejkbevis på aliens.

Ända till jorden?

Du har ju ingen aning om det tar dom 2 sekunder eller 10år att flyga hit.
Citera
2023-06-08, 17:48
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Hur troligt är det att allt vi har sett och hört om UFO/UAP fenomen är fejk och påhittat?

En video från Sverige: https://www.youtube.com/watch?v=x_-UCyEfk88
Senast redigerad av YeeNaaldloshii- 2023-06-08 kl. 17:55.
Citera
2023-06-08, 17:50
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Just exakt den saken som gör att jag är övertygad om att vi inte, iaf vad vi har bevis för, har haft besök av utomjordiska varelser.

Bygger man farkoster som kan färdas genom hela rymden på det viset lär man inte upprepade ggr krascha när man kommer fram.

Sedan tror jag definitivt att det finns liv på andra planeter men att de skulle flyga hit för att dimpa i backen stup i kvarten tror jag inte på.
Citera
2023-06-08, 17:51
Medlem
Nu även i Expressen: https://www.expressen.se/nyheter/visselblasaren-usa-har--rester-av-utomjordingar/

Skall bli intressant att se vad det blir av detta och om herr Grusch talar sanning eller om han är en snackpåse. ;P
I vilket fall har förra försvarsanalytikern Marik Von Rennenkampff tagit Grusch seriöst och bedömt det hela som "credible and urgent."
Citera
2023-06-08, 17:59
Medlem
Det har tidigare dykt upp ganska meriterade personer som "avslöjat" en massa om UFO. Utan bevis är det värt noll och intet. En tidning som bad denne Grusch om bevis fick tillbaka att han pga säkerhetsskäl inte kunde ge det.

Så han kan avslöja en massa men bevis är hemligstämplat? Då kan man om han inte producerar riktigt övertygande bevis avfärda detta som nonsens.

Hur går talesättet? Otroliga påståenden kräver otroliga bevis...
Senast redigerad av Snobird 2023-06-08 kl. 18:02.
Citera
2023-06-08, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Det har tidigare dykt upp ganska meriterade personer som "avslöjat" en massa om UFO. Utan bevis är det värt noll och intet. En tidning som bad denne Grusch om bevis fick tillbaka att han pga säkerhetsskäl inte kunde ge det.

Så han kan avslöja en massa men bevis är hemligstämplat? Då kan man om han inte producerar riktigt övertygande bevis avfärda detta som nonsens.

Hur går talesättet? Otroliga påståenden kräver otroliga bevis...

Han kan antagligen presentera bevis och vittnen, men bara för kongressen privat. Sen får vi se hur de hanterar situation. Talar han sanning så kommer de troligen sätta igång med alla möjliga utredningar.
Citera
2023-06-08, 18:21
Medlem
Mowglinos avatar
Han återberättar alltså andrahandsuppgifter, som han påstår att han blivit "briefed" om av sina kollegor.
Inte långsökt att säga, att hans kollegor förmodligen har trollat han hårt genom åren.
Det han återberättar än ingenting nytt, och har varit känt i den här världen sen flera decennier.

Tyvärr så ger jag inte mycket värde till sådana här uppgifter. Skillnad var det under Tic-tac incidenten, då hade vi ögonvittnen i form av piloterna själva, som var i direkt konfrontation med UFOt, där det även fanns radarträffar och filmmaterial.

Men vi får väl se om det här leder till att fler vittnen stiger fram, som förhoppningsvis har förstahandsuppgifter.
Citera
2023-06-08, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Ända till jorden?

Du har ju ingen aning om det tar dom 2 sekunder eller 10år att flyga hit.

Men det är ju det som är min poäng, om de har så pass avancerad teknologi så de kan ta sig hit, hur troligt är det då att de regelbundet skulle kraschlanda?
Citera
2023-06-08, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Han kan antagligen presentera bevis och vittnen, men bara för kongressen privat. Sen får vi se hur de hanterar situation. Talar han sanning så kommer de troligen sätta igång med alla möjliga utredningar.

Och inte ens det är kanske värt mycket... Vissa fick se bevis för vad en del av dessa ballonger över USA och Kanada var, men inte allmänheten. Obama fick se bevis för att bin Laden var död som inte kunde visas för allmänheten.

Nej, utan saker som visas upp offentligt kan det knappast räknas som "otroliga bevis" som krävs för detta. Väljer han att gå full public gör han det eller bara svamlar strunt utan att prestera bevis.
Senast redigerad av Snobird 2023-06-08 kl. 18:25.
Citera
2023-06-08, 18:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av recept

Tror knappast han kan presentera bevis för något han själv erkänner att han aldrig har sett… och de påstådda vittnena/källorna är väl högst sannolikt Elizondo och de andra struntpratarna som redan pratat om ”utomjordiska material” i åratal utan att kunna presentera någonting adekvat alls..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in