2023-06-08, 14:59
Medlem
Flong-nys avatar
Både arvid och Ida är extremt vilsna i sig själva. De båda verkar ha ett enormt bekräftelsebehov. De beter sig som när man var 15år gammal.
Citera
2023-06-08, 15:21
Medlem
Det finns INGET som tyder på att ida har alkoholproblem. INGET!

Folk fantiserar ihop värsta scenariot som har noll med verkligheten att göra. Inget av det som visats på tv tyder på problem.

Majoriteten av folket i den åldern som bor i Sverige dricker sig fulla ibland. I synnerhet när man inte har barn.

Man väljer sina tillfällen och har roligt och slappnar av ibland. Lite oftare på semestern. I övrigt så sköter man sitt liv klanderfritt. Det är fan inga konstigheter utom för frireligösa och talibaner.
Citera
2023-06-08, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Ändå rätt kul hur "kvinnor kan" och "kvinnor ska ha samma rättigheter" numera tydligen betyder "jag kan supa ner mig för jag är kvinna även om min man inte tycker om mitt beteende när jag är full". Fylle-Ida som jag talar om, tydliga alkis-vibbar där.

Motsatsen är otänkbar. En man som säger "jag är hur full jag vill" till sin fru.

Fylle-Ida ska inte vara gift. Hon ska vara singel tills hon saknar en man så mycket att hon är villig att ge upp spriten för honom.

Den som tror att fylle-Ida blir en bra förälder räcker upp en hand. "Klart man ska få dricka sprit när man är gravid. Kvinnor kan allt som män kan".

Nåja inget problem han är en ideal-man och kan hitta en idealfru utan att leta så länge. En fru som lyssnar på sin man och inte tror man är två singlar i ett äktenskap.

Den moderna kvinnan ska vara skamlös och gränslös, tänk vilket förtryck kvinnan fick utstå på typ Jesus-tid.
Citera
2023-06-08, 15:31
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flong-ny
Både arvid och Ida är extremt vilsna i sig själva. De båda verkar ha ett enormt bekräftelsebehov. De beter sig som när man var 15år gammal.
Jag kan hålla med dig om att bägge har ett enormt bekräftelsebehov. Men av de två tycker jag bara att Arvid verkar vilsen. Ida har skinn på näsan och står upp för sig själv. Dock pinsamt som f-n med grovhånglet på parhelgen
Citera
2023-06-08, 15:33
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Jag kan hålla med dig om att bägge har ett enormt bekräftelsebehov. Men av de två tycker jag bara att Arvid verkar vilsen. Ida har skinn på näsan och står upp för sig själv. Dock pinsamt som f-n med grovhånglet på parhelgen
Ett äktenskap går inte ut på att "stå upp för sig själv", dvs köra över sin partner eller bli överkörd. Det är teamwork omtanke och kärlek som gäller. Ida är inte kär utom i sig själv och sina singelkompisar och alkoflaskan.

Hon väljer faktiskt flaskan före sin man.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-06-08 kl. 15:35.
Citera
2023-06-08, 15:37
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ett äktenskap går inte ut på att "stå upp för sig själv", dvs köra över sin partner eller bli överkörd. Det är teamwork omtanke och kärlek som gäller. Ida är inte kär utom i sig själv.
Du har rätt i sak. Men att Ida står upp för sig själv när Arvid försöker trycka ner henne och få henne att känna sig dum fast hon inte gjort något fel då är det bra att hon sätter stopp. Att kalla sin fru för osmaklig och osexig då hon bara är go och glad är varken teamwork eller kärlek, det är elakt. Om hon behöver välja mellan att kunna festa (eller flaskan som du säger) eller ha Arvid som make så tycker jag hon skall välja flaskan. Hon kan få något så mycket bättre!
Senast redigerad av Tervull 2023-06-08 kl. 15:39.
Citera
2023-06-08, 15:45
Avslutad
Citat:
Ändå rätt kul hur "kvinnor kan" och "kvinnor ska ha samma rättigheter" numera tydligen betyder "jag kan supa ner mig för jag är kvinna även om min man inte tycker om mitt beteende när jag är full". Fylle-Ida som jag talar om, tydliga alkis-vibbar där.

Motsatsen är otänkbar. En man som säger "jag är hur full jag vill" till sin fru.

Fylle-Ida ska inte vara gift. Hon ska vara singel tills hon saknar en man så mycket att hon är villig att ge upp spriten för honom.

Den som tror att fylle-Ida blir en bra förälder räcker upp en hand. "Klart man ska få dricka sprit när man är gravid. Kvinnor kan allt som män kan".

Nåja inget problem han är en ideal-man och kan hitta en idealfru utan att leta så länge. En fru som lyssnar på sin man och inte tror man är två singlar i ett äktenskap.
Att som Arvid umgås med och sova över hos sina ex tycker jag signalerar väldigt mycket att han anser sig vara en singel i ett äktenskap. För mig är det ett helt oacceptabelt beteende och utesluter honom som pappamaterial. ”Var är pappa?” ”Pappa sover över hos Sanna i natt, hans gamla flickvän.”

🤮

Ofräscht är bara förnamnet.
Citera
2023-06-08, 15:45
Medlem
Citat:
Ett äktenskap går inte ut på att "stå upp för sig själv", dvs köra över sin partner eller bli överkörd. Det är teamwork omtanke och kärlek som gäller. Ida är inte kär utom i sig själv och sina singelkompisar och alkoflaskan.

Hon väljer faktiskt flaskan före sin man.

Då behöver han inte ut och jaga, sova hos ex eller ha egentid.

Vilket drömförhållande.
Citera
2023-06-08, 15:47
Medlem
RedXs avatar
Liiiite storm-i-vattenglas är det väl ändå över Ida/Arvid och partajgate?

Jag tycker följande:

* Idas festande är inte extremt. Normal partynivå.
* Att Arvid känner en oro/avsmak är inte heller extremt. Det är normalt att bli less på sin partner när han/hon vill dricka mer än en själv.
* Arvids familjebakgrund spelar också in, vilket är förståeligt.
* De har diskuterat frågan på ett lugnt och sansat sätt. Ingen av dem ställde till någon scen eller något ultimatum.
* De tycks ha försonats på ett bra sätt.
* På bröllopsfesten i Grekland upprepades mönstret (Ida partajar, Arvid intar ”måttlig mängd” alkohol). Och ingen av dem gjorde en stor sak av det.

Sunma sumarum; Folk läser in alldeles för mycket i det här. Ida är ingen alkis och Arvid är inte (åtminstone i det här fallet) orimligt kontrollerande.
Citera
2023-06-08, 15:51
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Att som Arvid umgås med och sova över hos sina ex tycker jag signalerar väldigt mycket att han anser sig vara en singel i ett äktenskap. För mig är det ett helt oacceptabelt beteende och utesluter honom som pappamaterial. ”Var är pappa?” ”Pappa sover över hos Sanna i natt, hans gamla flickvän.”

🤮

Ofräscht är bara förnamnet.
Vi ser nog inte samma program? Arvid har inte sovit över hos Ex.

Ida valde flaskan inte mannen. Han blir en fantastisk pappa och din avundsjuka lyser igenom, enda riktiga mannen denna säsong. Däremot är ett experiment typ "vi tussar ihop två människor på random och ser vad som händer" inte särskilt fungerande om man vill ha ett hållbart äktenskap.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-06-08 kl. 16:45.
Citera
2023-06-08, 15:53
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Du har rätt i sak. Men att Ida står upp för sig själv när Arvid försöker trycka ner henne och få henne att känna sig dum fast hon inte gjort något fel då är det bra att hon sätter stopp. Att kalla sin fru för osmaklig och osexig då hon bara är go och glad är varken teamwork eller kärlek, det är elakt. Om hon behöver välja mellan att kunna festa (eller flaskan som du säger) eller ha Arvid som make så tycker jag hon skall välja flaskan. Hon kan få något så mycket bättre!
Fanns inte ett nertryckande ord i den sekvens jag såg. Tvärtom var han alldeles för snäll och omtänksam "hon får göra som hon vill". Men alkohol är en dealbreaker för oss alla vettiga människor och att som kvinna inte fatta det antyder WT-uppväxt. Han är motsatsen och ska naturligtvis ha en fru med Djursholmskvaliteter, inte en lantis- eller Huddingebrud.

Jag är uppväxt i Danderyd.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-06-08 kl. 15:55.
Citera
2023-06-08, 15:54
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Fanns inte ett nertryckande ord, den sekvens jag såg. Tvärtom var han alldeles för snäll. Alkohol är en dealbreaker för oss alla vettiga människor och att som kvinna inte fatta det antyder WT-uppväxt.
Du får gärna ha dina åsikter. Men vi har diskuterat klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in