2023-05-14, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Comviq har hyfsad mottagning och pris som var en bra konkurrent till Telia och Telenor men idag finns det många andra alternativ med lite bättre pris och bra mottagning om man inte måste ha kontantkort så som Vimla, Fello, Mybeat och Katshing.

Vilken är allra billigaste och bra teckning?
Citera
2023-05-14, 16:08
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girl12345
Katshing kanske för 95kr/mån med samma nät som Comviq men bara 2GB surf.
Eller fello för bara 10kr mer och 3GB surf i nätet hos Telia.
Vimla kan bli billigast om du orkar värva andra att byta som man får 10kr rabatt för varje person, betalar själv 90kr/mån och har fått med 2 personer (använder nätet hos Telenor).
Citera
2023-05-14, 16:18
Medlem
olasvenssons avatar
Jag har alltid använt mig av Comviq. Började runt 90-talet. Tycker att deras tjänster är bra. Dom har en tydlig och bra hemsida och det är enkelt att ladda på kort bland annat.
Citera
2023-05-23, 18:13
Medlem
Mogaku-sans avatar
Jag började använda Comviq mobilt bredband på en gammal surfplatta hemma hos mina föräldrar.

Jag hade tidigare för några veckor sedan beställt hem kontantkort på Comviq.se och då hade kanske inte själva numret så stor betydelse för mig.

Köpte en värdekod för Comviq mobilt bredband 399 kr och jag hade inte förväntat mig att det skulle fungera bättre än vad det faktiskt gjorde.

Sen kanske det har betydelse ifall man bor i en lite större stad än ute på landet (inget illa menat mot er som föredrar landsbygden framför tätorten).

Jag ger ändå Comviq mobilt bredband 5 av 5 eftersom det motsvarande mina förväntningar och jag blev jätteglad över att det fungerar bra med denna gamla surfplatta.

Allt är ju dessutom loggat hos Tele2/Comviq och kontantkortet aktiverat och registrerat när jag beställde det på Comviqs hemsida.
Citera
2023-05-24, 20:42
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:

Vad vill du ha för motiv på teckningen?
Citera
2023-06-06, 13:12
Medlem
Mogaku-sans avatar
Är det bara jag eller är Comviq verkligen så bra som jag upplever mitt kontantkort med mobilt bredband i min gamla Samsung Galaxy Tab S3.

Trodde verkligen inte att det var möjligt att få såpass bra prestanda i denna gamla surfplatta som jag skaffade under 2017. Då är ju steget till en Samsung Galaxy Tab S9 eller nyare ändå ett bra tag framöver.

Om det har att göra med detta sms som jag fick för några dagar sedan.
Citat:
Hej! Visste du att vi täcker 99,9% av Sveriges befolkning? Du får alltså ett lika bra nät som hos de andra stora operatörerna men till ett lägre pris! Läs mer på web.comviq.se/tackning

Hälsningar Comviq
Citera
2023-06-07, 20:04
Medlem
Mogaku-sans avatar
Comviq mobilt bredband fungerar utmärkt

Besökte en lokal kiosk idag med Comviq skylt likt denna med "Billigt, billigt, billigt

Gick hyfsat smidigt sen efter att ha köpt värdekod för obegränsat mobilt bredband för 399 kr. Hade comviqappen och kundw mata in värdekoden direkt i appen. 10 minuter senare så hade de 15 dagarna utökats med 30 dagar till 45 dagar.
Citera
2023-06-08, 02:16
Medlem
avcs avatar
Citat:
Vad tycker ni om mobil operatören comviq?
Parlino var prisvärdast till ca 2012, då Comviq tog över (299 -> 245 kr/mån)
Comviq prisvärdast till ca 2015 och Vimla (95 -> 90 kr)
Vimla prisvärdast till typ 2017 och Hallon (2GB -> 4GB 99 kr)
Sedan 2022 är Chili prisvärdast (4GB -> fri surf 129 kr/mån)

Comviq's afroreklam ger dem inget ess i rockärmen, men de är åtminstone bättre än sitt rykte. Till skillnad från mainstreamåsikten finns hyfsad täckning norrut. Losers är de som fortfarande sitter med Haleflop intalade att så inte är fallet

Edit: Minns nu, fick byta då Comviq missade samtal. Det var en enorm akilleshäl som försvann med bytet till Hallon. Tjejen har fortfarande Comviq och anno 2023 missar även hennes telefon samtal. Men hon vägrar byta. Som tur är kan man ringa på andra vis.
Senast redigerad av avc 2023-06-08 kl. 02:27.
Citera
2023-06-08, 02:54
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Parlino var prisvärdast till ca 2012, då Comviq tog över (299 -> 245 kr/mån)
Comviq prisvärdast till ca 2015 och Vimla (95 -> 90 kr)
Vimla prisvärdast till typ 2017 och Hallon (2GB -> 4GB 99 kr)
Sedan 2022 är Chili prisvärdast (4GB -> fri surf 129 kr/mån)

Comviq's afroreklam ger dem inget ess i rockärmen, men de är åtminstone bättre än sitt rykte. Till skillnad från mainstreamåsikten finns hyfsad täckning norrut. Losers är de som fortfarande sitter med Haleflop intalade att så inte är fallet

Edit: Minns nu, fick byta då Comviq missade samtal. Det var en enorm akilleshäl som försvann med bytet till Hallon. Tjejen har fortfarande Comviq och anno 2023 missar även hennes telefon samtal. Men hon vägrar byta. Som tur är kan man ringa på andra vis.
Comviq lär ju inom en snar framtid att byta ut Karim. Tariq Alkhizai är ju 80 år nästa år, 2024. Säg att han fortsätter göra reklam för Comviq i 5-8 år till. Då är han bortåt 90 år 2034.

Comviq är väl ändå ljusår bättre än dessa Lycamobile?
(FB) LycaMobile Erfarenheter?
Citera
2023-06-09, 17:25
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Comviq lär ju inom en snar framtid att byta ut Karim. Tariq Alkhizai är ju 80 år nästa år, 2024. Säg att han fortsätter göra reklam för Comviq i 5-8 år till. Då är han bortåt 90 år 2034.

Comviq är väl ändå ljusår bättre än dessa Lycamobile?
(FB) LycaMobile Erfarenheter?
Tyvärr ingen erfarenhet av Lyca :/
Citera
2023-06-13, 15:43
Medlem
Mogaku-sans avatar
Comviq kontantkort - Smidigt, billigt och enkelt.

Så då har jag aktiverat och registrerat flickvännens tjejkompis Comviq kontantkort igår med hjälp av Bank-id.

Laddat på med 100 kr idag och även lagt till numret i min Comviq app.

Var även inne på Comviqs hemsida under mitt konto och bockade ur samtycke om reklam.

Hur Comviq kontantkort eller abonnemang är att ringa med kan väl inte skilja mycket mot Halebop.

Flickvännens tjejkompis ville ha något som var billigt och enkelt.

Hon kommer ju inte använda det för än tidigast sommaren 2025 och mycket kan ju hinna att förbättras tills dess. Samtidigt som hon ska överta äganderätten till kontantkortet innan hon själv kan bruka det.

Tar Comviq ut någon avgift likt Telias 15 kr/mån?

Tänkte om det är lungt att man laddar på med 100 kr lite innan juni 2024. Någon med Comviq kontantkort som har bättre koll på detta än mig?
Citera
2023-07-17, 22:04
Medlem
de verkar hålla på att förbättra sina abonnemang nu, med 20kr prishöjning och 5gb mer man kommer få, sen ingår det 5g också:
Hej!

Vi kommer inom kort att förbättra våra abonnemang på Comviq, vilket innebär att du kommer att få ett uppdaterat abonnemang avseende telefonnummer (tagit bort mitt nummer lol) den 12:e september 2023. Du får då abonnemanget Mobilabonnemang 20 GB Student, med 20 GB data per månad. Din fasta månadsavgift justeras samtidigt med endast 20 kr till 195 kr/mån.

Mer mobildata och snabbare surf
Tack vare uppgraderingen får du istället 20 GB data per månad till ditt nya pris. På så vis får du mer surfmängd varje månad! Du får också tillgång till vårt 5G-nät, så att du kan surfa ännu snabbare. I övrigt fungerar ditt mobilabonnemang som tidigare. Förändringen sker automatiskt, utan att du behöver göra något. Läs mer om förändringen här.

Vill du säga upp ditt abonnemang på grund av förändringarna som nämnts ovan behöver du kontakta oss senast dagen innan ändringen börjar gälla. Har du några andra funderingar? Då kan du kontakta oss på Kundservice via chatt eller telefon, du hittar våra öppettider på comviq.se/hjalp. Vi finns här för dig!

Hälsningar
Comviq
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in