2023-06-07, 22:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Hahaha ”rör mig inte i de kretsarna” 😂
I min krets är det chefer inom offentlig förvaltning, några rektorer och några chefer inom kommunikation och ekonomi.
Ett glatt gäng med humor där skämten haglar. Inga fylleslag men man viker sig av skratt tillsammans.

Tror inte på det men bra om det skulle vara så. Så i den kretsen använder ni ordet Kerstin, att ni blir Kerstin? Rektorn blir Kerstin, cheferna blir Kerstin, hej och hå nu är vi alla Kerstin! Du har nog livlig fantasi tror jag.

Citera
2023-06-07, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
På tal om att vara döden att hänga med, är du ännu ett Arvid-troll eller har du så skev verklighetsuppfattning att detta är vad du såg i programmet? Varför Ida drack shots? För det första var det inte i smyg, det har du hittat på för att trolla. Är du så avundsjuk på Ida eller? Kan tänka mig att det väcker agg hos riktigt tråkiga kärringar att se hennes styrka och utstrålning, samt hur himla snäll hon är samtidigt som hon är stark. (Vacker på det också). Hon drack av någon annans shots, någon som bjöd. Ida tog inte med vodka nämligen, hon och Arvid bjöd dom andra på nån form av mousserande. Någon annan bjöd alla på vodka-shots. Alex kanske. Ida var alltså inte ensam om att göra det, hon har festat på rätt nivå i serien, dvs som sin omgivning. Hon drack fan inga shots på bröllopsresan ensam med Arvid eller hur? Då tog dom ett glas ”bubbel”. Men de senaste två programmen har hon varit på en stor fest i skärgården och festat likadant som alla andra där (minus sin make som satt och tjurade, svart i blicken). Samma i Grekland. Du är ju inte klok.

Kolla på programmet så får du se att det kom fram att hon gick iväg och drack smygshots på parfesten. Varför är du så aggressiv?
Citera
2023-06-07, 22:45
Avslutad
Citat:
Hahaha ”rör mig inte i de kretsarna” 😂
I min krets är det chefer inom offentlig förvaltning, några rektorer och några chefer inom kommunikation och ekonomi.
Ett glatt gäng med humor där skämten haglar. Inga fylleslag men man viker sig av skratt tillsammans.

I min har vi en salig blandning av lärare på gymnasiet samt universitetet, forskare, psykologer, poliser, sjuksköterskor, läkare, författare, musiker, politiker, förskolelärare, konstnärer, skådespelare, koreografer, undersköterska, ljudtekniker och ekonomer
Vet inte var den här kretsen av fundamentalister från 1800-talet skulle finnas.
Senast redigerad av Undringar 2023-06-07 kl. 22:48.
Citera
2023-06-07, 22:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Är du Idas farsa eller nåt? Eller en blivande stalker som inte tycker Arvid är bara nog åt din älskade Ida?

Du har redan producerat text nog att fylla en bok i den här tråden, kanske dags att fokusera på något annat ett tag?

Jag är ett stort och stolt fan av Ida nu, svar ja.

Förresten, har jag sagt att jag inte gör det?
Citera
2023-06-07, 22:53
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Tror inte på det men bra om det skulle vara så. Så i den kretsen använder ni ordet Kerstin, att ni blir Kerstin? Rektorn blir Kerstin, cheferna blir Kerstin, hej och hå nu är vi alla Kerstin! Du har nog livlig fantasi tror jag.

Men alltså gå och lägg dig. Du är för torr för att förstå.
Människor skojar med varandra på fritiden oavsett vad de har för anställning. När man känner varandra väl så kan man skoja om nästan vad som helst av den anledningen att man är trygg med vilka man är.
Att ses på en afterwork och säga ”jaha om man skulle ta och plocka fram Kerstin ikväll, denna veckan var fan galen alltså” så skrattar bara vännerna för de vet att det är ett uttryck. Inte att det innebär att man på allvar ska supa huvudet i bitar och bära sig illa åt på uteserveringen innan man ragglar hem fram på småtimmarna.
Citera
2023-06-07, 22:56
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Jag är ett stort och stolt fan av Ida nu, svar ja.

Förresten, har jag sagt att jag inte gör det?
Jag tycker du ska skriva ett långt handskrivet brev till Ida och berätta hur fin och stark och omtänksam du tycker att hon är. Förklara också att du älskar henne och att Arvid inte förtjänar henne, och att du försvarar henne mot alla dummingar på nätet som kritiserar henne. Sen lämnar du brevet personligen till henne ihop med en bild av er två tillsammans som du Photoshopat ihop.
Citera
2023-06-07, 23:00
Avslutad
Citat:
Men alltså gå och lägg dig. Du är för torr för att förstå.
Människor skojar med varandra på fritiden oavsett vad de har för anställning. När man känner varandra väl så kan man skoja om nästan vad som helst av den anledningen att man är trygg med vilka man är.
Att ses på en afterwork och säga ”jaha om man skulle ta och plocka fram Kerstin ikväll, denna veckan var fan galen alltså” så skrattar bara vännerna för de vet att det är ett uttryck. Inte att det innebär att man på allvar ska supa huvudet i bitar och bära sig illa åt på uteserveringen innan man ragglar hem fram på småtimmarna.

Jo jag ska gå och lägga mig snart och jag kanske är för torr för att förstå hur det är idag då jag inte befinner mig i den miljön där man pratar på det sättet. Intressant är dock att alla människor i hela Sverige som säger att man ska plocka fram Kerstin har samma innebörd av ordet som din krets av människor. Det är mycket ovanligt måste jag säga, ord har ofta olika innebörder för olika människor.

Kanske dags att släppa ämnet?
Citera
2023-06-07, 23:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag tycker du ska skriva ett långt handskrivet brev till Ida och berätta hur fin och stark och omtänksam du tycker att hon är. Förklara också att du älskar henne och att Arvid inte förtjänar henne, och att du försvarar henne mot alla dummingar på nätet som kritiserar henne. Sen lämnar du brevet personligen till henne ihop med en bild av er två tillsammans som du Photoshopat ihop.

Gud vad intressant att du eldar upp dig för att jag försvarar Ida och påpekar absurda påståenden om henne. Det är ju inte som att jag inte håller mig till trådens ämne .
Verkar vara en otroligt öm tå för dig när andra gillar människor som Ida, eller är det väldigt personligt?
Citera
2023-06-07, 23:06
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Jo jag ska gå och lägga mig snart och jag kanske är för torr för att förstå hur det är idag då jag inte befinner mig i den miljön där man pratar på det sättet. Intressant är dock att alla människor i hela Sverige som säger att man ska plocka fram Kerstin har samma innebörd av ordet som din krets av människor. Det är mycket ovanligt måste jag säga, ord har ofta olika innebörder för olika människor.

Kanske dags att släppa ämnet?

Vi är överens, god natts sömn 👍
Citera
2023-06-07, 23:07
Avslutad
Citat:
Vilken miljö är det? En daglig verksamhet? Ett äldreboende? Ensam?

Skyddad verkstad! Haha, du är för patetisk. Jag har ett arbete med universitetsutb. som grund, umgås med vänner, partner, familj. Fler frågor? (Som jag inte tänker svara på då du bara undrar utifrån elakhet.)
Citera
2023-06-07, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Finns inget i programmet som visar på att hon dricker mycket.

Hon verkar ha ett riskbruk, mycket verkar kretsar kring de där shotsen och sedan fyllo-Kerstin på det. Dessvärre sitter det massa lådvinskärringar härinne och ryggdunkar henne och hejar på.
Senast redigerad av q-wxyz 2023-06-07 kl. 23:59.
Citera
2023-06-08, 00:03
Medlem
Tervulls avatar
Nej Ida har inte stått och smyshottat vodka själv. Som någon annan skrev så blev hon bjuden. Arvid såg på avstånd att hon stod och shottade tillsammans med de andra och försökte framställa det som att hon gjorde det i smyg. Han försöker ständigt trycka ner Ida och framställa henne i dålig dager. Men han lyckas inte. Hon står på sig vilket retar gallfeber på Arvid som tror att han skall få henne att dansa efter hans pipa genom att använda härskarteknik.

Han klagar ständigt på henne, utrycker att han känner avsmak osv. Ida har aldrig sagt ett ont ord om honom. Han som krävde egen tid vilken han spenderade med sina ex borde inte öppna munnen ens. Det är typ det värsta en partner skulle kunna göra mot mig. Jag hade lämnat där och då men Ida stod kvar. Han borde vara jäkligt tacksam över det och inte klaga och gnälla som han gör oavbrutet.

Jag är själv helnykterist efter en barndom kantad av alkoholism och jag ser definitivt inget problematiskt med Idas alkoholkonsumtion alls. Löjligt att påstå något sådant, men jag tror hon är trygg i sig själv och inte bryr sig om elaka idiotiska kommentarer på Flashback.
Senast redigerad av Tervull 2023-06-08 kl. 00:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in