2023-06-07, 20:31
Medlem
Vet att MGA kan svina sig med en olidlig source of wealth process

men hur är det på Betson, Unibet, ComeOn och så. Är det vanligt med den typen av process då?
Citera
2023-06-07, 21:30
Medlem
Slutligen.

Får jag problem om det visar sig att min ”lön” är i form av försäkringskassan?

Blivit beviljad ett helt års 100% aktivitetsersättning där jag får ut 17000 efter skatt. Har perioden innan varit arbetslös 3 månader för första gången i mitt liv så har ingen riktig payslip då min senaste riktiga lön var i mars.

Tänker så inte alla pengar blir voidade för att jag inte har ett jobb-jobb
Citera
2023-06-07, 22:23
Medlem
För Sow innan du börjar spela. Sätt inte in några pengar tills allt set är klart.. Låt inte bolagen hålla dina pengar som gisslan. Och altivitetstöd är väl inte bidrag så det räknas som inkomst.
Citera
2023-06-07, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gimmi1985
För Sow innan du börjar spela. Sätt inte in några pengar tills allt set är klart.. Låt inte bolagen hålla dina pengar som gisslan. Och altivitetstöd är väl inte bidrag så det räknas som inkomst.

En SoW är något som aldrig efterfrågas som nyreggad, i synnerhet inte innnan någon insättning / vinst. Det är standarddokument, körkort, proof of payment / adress,

Så jag undrar om SoW process är vanlig att ta ”mitt i” för en spelare som inte är en highroller? Vore trist att som nyreggad vinna 30 000 och få en SoW på sig som är helt omöjlig då det är mååånga som swishar mig.

Du kan alltså inte be säga ”hej jag vill resovisa SoW” för då är
svaret; ”vi behöver inga sådana dokument just nu men kom
ihåg att vi närsomhelst kan begära dokument från dig.”

Vet att MGA licens är det mycket SoW men hur är det med svenska ComeOn, Unibet, Coolbet och så? Vad är din erfarenhet?
Senast redigerad av nextlife 2023-06-07 kl. 22:50.
Citera
2023-06-07, 23:31
Medlem
over9ks avatar
Tycker det verkar räcka med Bankid nuförtiden, men vinner du mycket kan dom säkert göra allt för att krångla.
Citera
2023-06-07, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Tycker det verkar räcka med Bankid nuförtiden, men vinner du mycket kan dom säkert göra allt för att krångla.

Juste, det är BankID som gäller nu ja. Har varit på spelpaus hela tiden sedan BankID infördes så har bara spelat på utländska MGA sidor. Har ju reggat om mig på spelpaus hela tiden vilket varit sjukt ologiskt då jag ändå spelat, så varför inte spela på de svenska. Min spelpaus går ut i slutet på juli.

Hört vissa som säger att det räcker du varit hos kronofogden så kommer de kolla upp detta och alla dina vinster bli voidade osv, osv. Eller att spelbolagen hos de svenska gör en kreditkoll på spelaren och så ryker man pga det med det ena och det andra.

Vilken mattematisk stress det ska vara att ha konto hos spelbolag.

Snacka om livrädd man hade varit att faktiskt dra hem en storvinst.
Senast redigerad av nextlife 2023-06-07 kl. 23:45.
Citera
2023-06-08, 00:46
Medlem
frdks avatar
den här känns aktuell
https://stodlinjen.se/
Citera
2023-06-08, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
den här känns aktuell
https://stodlinjen.se/

Är på spelpaus. Frågorna består
Citera
2023-06-08, 01:24
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Är på spelpaus. Frågorna består

Paus betyder inte att du är frisk.
Dina frågorna låter som en alkoholists memoarer från parkbänken.
Bidrag, mycket swish, obsess över teoretiska "vinsten"
Du har viktigare saker att lägga pengarna på än spel och dobbel.. tro mig
Citera
2023-06-08, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Paus betyder inte att du är frisk.
Dina frågorna låter som en alkoholists memoarer från parkbänken.
Bidrag, mycket swish, obsess över teoretiska "vinsten"
Du har viktigare saker att lägga pengarna på än spel och dobbel.. tro mig

Yes, jag är gravt beroende. Det är som det är. Frågorna består..
Citera
2023-06-08, 10:55
Medlem
frdks avatar
Citat:
Yes, jag är gravt beroende. Det är som det är. Frågorna består..

Fair..

Ska vara ärlig med dig. Har idag ett stort hus, 2 sportbilar, driver företag, fru barn och miljonlön.
Jag tog tag i mitt liv och slutade spela, la min tid på att jaga riktiga pengar istället för falska illusioner.
Började med försäljning, lärde mig IT, skissade på ideer att öppna butik. Skissade på påhittade produkt och kollade om man fick beställningar (marknadsresearch). Var väldigt givande, de jag trodde skulle flyga var totalt 0 intresse, medans andra flockade till sig massor av intresse, så jag spann vidare där till en 3:e och 5:e ide och nu sitter jag där jag vill vara.

Allt började med att lägga spelandet på hyllan och aldrig öppna den lådan igen.
sen ta all energi till att vinna i livet ist

Lycka till
Citera
2023-06-08, 21:26
Medlem
Citat:
En SoW är något som aldrig efterfrågas som nyreggad, i synnerhet inte innnan någon insättning / vinst. Det är standarddokument, körkort, proof of payment / adress,

Så jag undrar om SoW process är vanlig att ta ”mitt i” för en spelare som inte är en highroller? Vore trist att som nyreggad vinna 30 000 och få en SoW på sig som är helt omöjlig då det är mååånga som swishar mig.

Du kan alltså inte be säga ”hej jag vill resovisa SoW” för då är
svaret; ”vi behöver inga sådana dokument just nu men kom
ihåg att vi närsomhelst kan begära dokument från dig.”

Vet att MGA licens är det mycket SoW men hur är det med svenska ComeOn, Unibet, Coolbet och så? Vad är din erfarenhet?

Nej du kan kräva att dom gör en sow på dig samr verifierar dig INNAN du börjar spela… Vill dom inte göra det, ja då vet du att dom vill ha det som en livlina vid storvinst… Då bara hoppar du vidare till nästa bolag
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in