Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Fel. Bland samtliga de fall jag känner till där kvinnan lämnat mannen, är det för att mannen inte hjälper till hemma med hushållsbestyr och gemensamma barn. Han jobbar och sköter sina intressen och är lite macho i sitt sätt mot sin fru. Hon säger till, han ändrar sig en stund, men återgår sedan till samma stil som innan. Osv. Tills hon tröttnar på att han inte hjälper till något, utan överlåter allt till henne. Och så begär hon skilsmässa.
Visst: en man ska givetvis ha god självkänsla och veta vilken riktning han själv har i livet. Men att inte kunna anpassa sig till frugan gör att han blir ensam.
Du ser ju på Stina och Fredrik. Fredrik verkar lugn och stabil, veta vad han vill och har även en fin anpassningsförmåga. Iaf. i det vi får se. Stina verkar uppriktigt uppskatta honom.
Att de inte sköter hushållsbestyr kanske är kvinnans ursäkt till att de vill skiljas men jag tror inte det är den egentliga anledningen. Jag tror det endast är en enkel standardursäkt som kvinnor i de flesta fall kan använda sig av för att män av naturen inte är lika intresserade av att sköta hushållet.
Låter mer som att männen "gett upp" om livet, drönar på i ekorrhjulet och har förtryckt alla sina ambitioner och drömmar. Både för sig själva och för sina familjer.
Om det finns någon koppling till hushållsarbete är det snarare att kvinnan tycker hon gör sitt genom att skrubba rent skeppet, varför gör då inte mannen sitt och styr skeppet mot paradiset?
Angående Stina och Fredrik är de likt Tacoparet ganska enkla i sina krav vilket underlättar parbildande. Det enda orosmolnet jag ser är dock att Fredrik är för inställsam och "snäll" vilket kan vara en anledning till att Stina kan tappa attraktionen i framtiden och blir attraherad av en mer dominant man.
Det är dock inte så stor risk för Stina är knappast någon pangbrud(no offence) så hennes krav är heller inte så jättestora.