2023-06-06, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Som de säger så gäller detta hela världen. Du noterar bara USA eftersom de är engelskspråkiga. Bara se på den enorma mängd observationer som har gjorts i Sverige, vilket antagligen är närmast okänt utomlands.

Sen kan det kanske finnas andra okända förklaringar till USA fokuset också.

Kanske för att amerikanerna har smällt av så många kärnvapen?
Citera
2023-06-07, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
UFO - oidentifierat flygande föremål. Finns många UFO-observationer. Däremot få eller inga bevis på att dessa flygande föremål kommer från yttre rymden och framförs av utomjordingar.

Har du inte hört om Varghina-fallet eller Ariel School 👽
Citera
2023-06-07, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Om så, av vilken anledning? Har de ett syfte med ett sådant agerande så borde de också vara beroende av min kropp! Kan det vara så att de missräknat sig på materians betydelse - ja, den lilla detaljen?

Du förstår inte varför, därför är det inte sant
Citera
2023-06-07, 00:24
Medlem
canterburys avatar
Intressant med alla teorier. Men man kan ställa sig 2 frågor. Universum är stort. Chansen att någon råkar åka förbi vår planet vid rätt tidpunkt för att vi ska va intressanta att studera oss är liten kanske orimligt liten. Rätt tidpunkt rätt plats på genomresa orimligt liten chans? Då menar jag inte neanderthal och kanske inte ens nu? Varför skulle ufo vilja rädda oss en destruktiv ras?

Om man nu kan göra intergalaktiska resor varför ta kontakt med oss som är så underlägsna? Ungefär som att det skulle vara intressant och sätta sig i en myrstack i skogen för att fika och små prata med myrorna. Totalt ointressant utbyte.

Tar gärna en förklaring på motsatsen varför det inte skulle vara så. Samtidigt följer jag detta med ufo med intresserat sinne.
Citera
2023-06-07, 00:43
Medlem
Eatlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canterbury
Intressant med alla teorier. Men man kan ställa sig 2 frågor. Universum är stort. Chansen att någon råkar åka förbi vår planet vid rätt tidpunkt för att vi ska va intressanta att studera oss är liten kanske orimligt liten. Rätt tidpunkt rätt plats på genomresa orimligt liten chans? Då menar jag inte neanderthal och kanske inte ens nu? Varför skulle ufo vilja rädda oss en destruktiv ras?

Om man nu kan göra intergalaktiska resor varför ta kontakt med oss som är så underlägsna? Ungefär som att det skulle vara intressant och sätta sig i en myrstack i skogen för att fika och små prata med myrorna. Totalt ointressant utbyte.

Tar gärna en förklaring på motsatsen varför det inte skulle vara så. Samtidigt följer jag detta med ufo med intresserat sinne.

Jag tror detta förutsätter att relativitetsteorin inte är det sista som finns att säga om makrofysiken utan dessa entiteter kan färdas ögonblickligen, då blir hela universom nåbart och ett enormt kategoriseringsuppdrag kan tänkas ta form.

Vidare är din myrstacksanalogi kanske precis så det är. De studerar oss likt vi studerar myror och med ungefär samma engagemang och intresse.
Citera
2023-06-07, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av canterbury
Tar gärna en förklaring på motsatsen varför det inte skulle vara så.

Det som visar på motsatsen om jag fattat dej rätt, alltså att det inte finns några hemligheter om utomjordiskt liv eller kontakter, är för ifall det fanns så skulle alla som fått den kontakten vilja vara först att berätta om det, precis som alla virrpannor, förfalskare, dårar mm som hävdat utan bevis att dom haft kontakt med nåt utomjordiskt. Utan faktiska fysiska bevis betyder vad man än säjer = inga utomjordingar eller utomjordisk teknologi.
Citera
2023-06-07, 01:12
Medlem
MuscleSharks avatar
Lugna er lite nu. Låt oss först och främst höra vad gode Mick "jag kan och vet allt" West har att säga om detta. Säger han att det är debunkat så bör vi lyssna på det och gå vidare.
Citera
2023-06-07, 03:04
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Observerades inte också UFO som liknar en varpa under 1950-talet i USA och flera länder?

Ja föremål som uppfattas som "flygande tefat" har observerats på ett flertal tillfällen och under lång tid.
Citera
2023-06-07, 05:10
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Om så, av vilken anledning? Har de ett syfte med ett sådant agerande så borde de också vara beroende av min kropp! Kan det vara så att de missräknat sig på materians betydelse - ja, den lilla detaljen?

Om du läser sumerernas texter om Annunaki så skapade de människan genom att blanda sitt eget DNA med någon apa eller chimpans. Anledning ska ha varit för att skapa en slavras.

Människan var slavar. Anledningen var att få fram guld åt Annunaki som de behövde ha till något.

Det blev sedan krig mellan två av ledarna som var bröder. Enki och Enlil där Enki gillade människorna och stod på deras sida. Han slogs för att befria människorna från slaveriet.

Människorna blev inte som Enlil hade tänkt sig utan mycket smartare och med en egen, fri vilja.
Citera
2023-06-07, 05:25
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Jo, jag är öppen för alternativ, men jag ser aliens som det mest troliga. Dock tror jag att den sortens aliens i så fall troligen var här före oss och antagligen designade oss och kanske även vår atmosfär.

Det finns ju både historier ur ett bibliskt perspektiv där de fallna änglarna tog människans döttrar till fruar och sedermera producerade hybridavkommorna, de sk nephilim och så finns det sumerernas historier om Annunaki som kom från planeten Nibiru. De ska ha skapat människan som en slavras med hjälp av sitt eget DNA samt från någon apa eller chimpans som fanns på jorden.
Citera
2023-06-07, 05:29
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad det var som triggade dig, men jag ber så mycket om ursäkt om jag på något vis sårade dig.

Det var bara det där vanliga ”eftersom man inte skriver om det i media så måste det vara något skumt-argumentet” som triggade.

När du hävdar att din slutsats måste vara sann, eftersom det inte finns några bevis mot det flyttar du felaktigt bevisbördan bort från den som gör påståendet och det betyder bara att du antagligen medvetet vill argumentera ohederligt, eller inte klarar av att tänka rationellt.

En minst, för att inte kanske än troligare slutsats är ju såklart att ingen seriös journalist skulle välja att rapportera om detta eftersom det inte finns några som helst bevis för det som påstås i TS? Eller hur?
Citera
2023-06-07, 05:29
Medlem
Biden-administrationen har satt i system att skapa UFO-rubriker i media varenda gång de vill tysta ner politiska nyheter. När Nordstream sprängdes dök det plötsligt upp "spionballonger" i USA som tog upp alla spaltmeter, och när frågorna kring Nordstream var över så glömde media även bort ballongerna. Man bara slutade prata om dem utan vidare.

Nu har Biden trillat omkull igen och risken finns att MSM kommer ifrågasätta hans mentala hälsa (och därmed hur han kunde vinna valet, och varför man inte fick se publiken vid hans vinnartal 2020, och vem som egentligen styr USA just nu, etc). Som ett brev på posten dyker nån uppmärksamhetskåt typ upp med dollartecken i ögonen och pratar i svävande ordalag om UFO, NASA, aliens och annat som ska få media att rapportera om detta istället för om Bidens långt framskridna demens.

Lär er se mönstret, för i helsike!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in