2023-06-06, 23:20
Medlem
StekPannaUtanSladds avatar
Ja jag vet att det är dumt, men nu skiter jag i det.
Lite info om mig:
Kille. 35+ år. Vikt cirka 100 kg. Varit nykter i ganska precis 2 år. Övrigt är min hälsa god, mår bra psykiskt och kroppsligt. Nykter alkoholist är jag. För tillfället. Lite småsug har man väl varje dag. Förutom det så mår jag bra. Vet inte varför jag helt plötsligt funderar så starkt på att ta en klunk handsprit. Har hänt en del tråkiga saker runt mig senaste tiden, som egentligen inte handlat om mig, utan det har varit dödsbud osv.
Och den där handspritflaskan med pump har råkat stå här nu i några dagar och just nu ikväll så råkar jag tänka på detta.

Beskrivning av flaskan: Det står Alfa kem på den. Och "Hand Disinfectant". En genomskinlig flaska med vit lapp och lite ljus blågrön färg längst ned. Det står även "antibacterial" med åt kors på. Och "kills viruses"..
Och på baksidan står massa text på olika språk beskrivet, bland annat: 100 g produkt innehåller 71 g etanol (aktiv ingrediens). Och varningssymboler är brandfarlig och nåt utropstecken.

Är det nån som känner igen vilken typ av handspritflaska detta är? Är det säkert att dricka?
Tänkte blanda ut det med Proviva blåbär och lite vatten.
Tänker att jag bara tar litegrann i botten av glaset, alltså handspriten. Ungefär en cm höjd.

Vad kommer hända? Blir det som en vanlig fylla? Blir jag illamående? Är det farligt, i små mängder? Tänker bara prova mig fram och känna av hur det känns först, innan jag eventuellt intar mer. Men jag kommer inte börja dricka nåt innan jag får seriösa svar i tråden.
Vill inte få nå svar som att avråda mig, jag vill bara veta om det är lugnt att dricka utan att jag får nå kroppsliga besvär. Vill kunna njuta av lite berusning såhär en tisdagkväll.
Hur länge efteråt kommer det märkas att jag druckit? Kommer det kännas på andedräkten imorgon?

Tack

Edit: kommer dricka på tom mage, kanske jag dricker lite mjölk strax före.
Senast redigerad av StekPannaUtanSladd 2023-06-06 kl. 23:22.
Citera
2023-06-06, 23:32
Medlem
BekraftadNegers avatar
Varför ens fundera om du är nykter?
Citera
2023-06-06, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Varför ens fundera om du är nykter?

För att jag vill känna lite eufori i mitt liv för en gångs skull.
Citera
2023-06-06, 23:34
Medlem
Bassplays avatar
Om du verkligen måste dricka nåt så vänta tills imorgon och köp alkohol utan varningstecken.
Citera
2023-06-06, 23:34
Medlem
sommarlovs avatar
Vad är det för fel på sprit som är tillverkat för att faktiskt drickas?
Citera
2023-06-06, 23:39
Medlem
Stenballes avatar
71% etanol, men vad mer innehåller handspriten?
Citera
2023-06-06, 23:41
Medlem
Kan skada dig, kan få dig att kräkas.
Citera
2023-06-06, 23:42
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StekPannaUtanSladd
Men ni svarar ju inte på vad tråden handlar om.
Varför ska jag behöva avslöja att jag bor på ett jävla boende mitt ute i ingenstans och att jag varken har bil eller körkort eller möjlighet på annat sätt att ta mig härifrån.

Handsprit innehåller ofta kräkmedel. Just för att det helst inte ska intas av misstag (för sitt alkoholinnehåll). Så risken är överhängande att du blir dålig och spyr av det istället för att uppnå önskad effekt.

Som kuriosa under pandemin blev det akut brist på handsprit. Flera mottagningar fick ta emot ren sprit av absolut vodka företaget (?!) och där och då tillsattes det inget kräkmedel. Man luktade dålig fylla efter ett arbetspass med den spritsorten faktiskt. Det luktade tequila om händerna.
Senast redigerad av Maviel 2023-06-06 kl. 23:44.
Citera
2023-06-06, 23:42
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Lite info om mig:
Kille. 35+ år. Vikt cirka 100 kg. Varit nykter i ganska precis 2 år. Övrigt är min hälsa god, mår bra psykiskt och kroppsligt. Nykter alkoholist är jag. För tillfället. Lite småsug har man väl varje dag. Förutom det så mår jag bra. Vet inte varför jag helt plötsligt funderar så starkt på att ta en klunk handsprit. Har hänt en del tråkiga saker runt mig senaste tiden, som egentligen inte handlat om mig, utan det har varit dödsbud osv.
Och den där handspritflaskan med pump har råkat stå här nu i några dagar och just nu ikväll så råkar jag tänka på detta.

Beskrivning av flaskan: Det står Alfa kem på den. Och "Hand Disinfectant". En genomskinlig flaska med vit lapp och lite ljus blågrön färg längst ned. Det står även "antibacterial" med åt kors på. Och "kills viruses"..
Och på baksidan står massa text på olika språk beskrivet, bland annat: 100 g produkt innehåller 71 g etanol (aktiv ingrediens). Och varningssymboler är brandfarlig och nåt utropstecken.

Är det nån som känner igen vilken typ av handspritflaska detta är? Är det säkert att dricka?
Tänker att jag bara tar litegrann i botten av glaset, alltså handspriten. Ungefär en cm höjd.

Vad kommer hända? Blir det som en vanlig fylla? Blir jag illamående? Är det farligt, i små mängder? Tänker bara prova mig fram och känna av hur det känns först, innan jag eventuellt intar mer. Men jag kommer inte börja dricka nåt innan jag får seriösa svar i tråden.
Vill inte få nå svar som att avråda mig, jag vill bara veta om det är lugnt att dricka utan att jag får nå kroppsliga besvär. Vill kunna njuta av lite berusning såhär en tisdagkväll.
Hur länge efteråt kommer det märkas att jag druckit? Kommer det kännas på andedräkten imorgon?

Tack

En sökning på Google gav:
"Handsprit innehåller 60-80% etanol och dessutom små mängder av andra alkoholer som t. ex isopropanol. Detta betyder att redan små mängder kan leda till alkoholförgiftning, kräkning och medvetslöshet." Rör inte skiten!
Senast redigerad av Astralhopp 2023-06-06 kl. 23:44. Anledning: Tillägg
Citera
2023-06-06, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
71% etanol, men vad mer innehåller handspriten?

På ingredienser står det inget mer än:
100 g produkt innehåller 71 g etanol (aktiv ingrediens).

Det är allt som står under ingredienser. Det står bara massa annat skit om vad det ska användas till och hur. Samt att det inte ska användas till ögonen eller utsättas för värme osv.
Citera
2023-06-06, 23:47
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Lite info om mig:

Tack

Om du ens funderar på att dricka handsprit är du illa ute kompis. Jag tycker du ska avstå och söka hjälp imorgon det första du gör när du vaknar. Det är INTE normalt att vilja dricka handsprit! Du behöver hjälp!
Citera
2023-06-06, 23:50
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
På ingredienser står det inget mer än:
100 g produkt innehåller 71 g etanol (aktiv ingrediens).

Det är allt som står under ingredienser. Det står bara massa annat skit om vad det ska användas till och hur. Samt att det inte ska användas till ögonen eller utsättas för värme osv.

Då är det troligt att handspriten innehåller isopropanol och kräkmedel.
isopropanol vill du inte ha i dig, och kräkmedlet är ju just kräkmedel, vilket hjälper dig att bli av med isopropanolen, men inte på ett trevligt sätt...

Det är inte värt det!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in