2023-06-06, 23:16
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
En långsökt teori och det är inte läge att gripa efter halmstrån med ryssarnas historik av konstanta lögner. Dammen och kraftverket är värdefull och samhällskritisk infrastuktur för Ukraina, för att inte tala om miljökatastrofen och lokalbefolkningens lidande. Detta är ren och skär vandalism och kriminellt beteende med klassiskt ryskt signum. Vid en olycka hade inte ryssarna gått ut så hårt med sina anklagelser.

Det är ett regelrätt krigsbrott enligt Genevekonventionen!
Citera
2023-06-06, 23:17
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vad säger du om att man rotar runt i Belgorod, sprintar mot Voronezj samtidigt som man öppnar en ny front mot Kursk? Därefter vänder man ner mot Volgograd och skär av alla vägar för logistik för den ryska armén. Sen inleder man anfallet mot Donetsk och Luhansk med förbehållet: kapitulation eller total utplåning, därefter mot Krim. Kanske Georgien och Azerbadjan är med på noterna och avancerar norrut? Sen är det schack matt, det kanske inte ens behöver bli någon reguljär strid. Förhandlingar kan inledas. Risken är väl att Putin skiter på sig och trycker på knappen samtidigt. Ryskt territorium verka ju sakna försvar.

Kalla mig gärna gammalmodig, men jag, Napoleon och Alexander den store har alltid förespråkat kraftsamling.
Citera
2023-06-06, 23:19
Moderator
-Info-s avatar
Här får en ryss med nazi-symboler en medalj av Denis Pushilin:

Citat:
A soldier wearing Nazi imagery was given a medal by a Russia-backed separatist republic for killing Ukrainian 'nationalists'

https://uk.finance.yahoo.com/news/soldier-neo-nazi-symbols-arm-061652919.html?guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ 2xlLmNvbS8
Citat:
According to the site, the video shows DPR leader Denis Pushilin saluting and shaking hands with Senior Lieutenant Roman Vorobyov of the "Somalia" motorized rifle battalion during a visit to Mariupol. He then pins the commendation — called the "St George Cross II" by an accompanying report — on Vorobyov.

Two patches can be seen on Vorobyov's right arm.

- One depicts the "Totenkopf," or "death's head" — a skull-and-crossbones image recognized as a neo-Nazi and white supremacist symbol by the Anti-Defamation League. It was originally used by a Nazi German SS branch that guarded concentration camps and was later incorporated into the Third SS Panzer Division during World War II.

- Vorobyov also wore a patch bearing the "Valknot," an ancient Norse symbol associated with the god Odin, per the ADL. The Valknot has also been appropriated by white supremacists, the league says.

Nazi-symboler används av bägge sidor. Det finns även nynazistiska soldater på bägge sidor.
Senast redigerad av -Info- 2023-06-06 kl. 23:22.
Citera
2023-06-06, 23:22
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Vad säger du om att man rotar runt i Belgorod, sprintar mot Voronezj samtidigt som man öppnar en ny front mot Kursk? Därefter vänder man ner mot Volgograd och skär av alla vägar för logistik för den ryska armén. Sen inleder man anfallet mot Donetsk och Luhansk med förbehållet: kapitulation eller total utplåning, därefter mot Krim. Kanske Georgien och Azerbadjan är med på noterna och avancerar norrut? Sen är det schack matt, det kanske inte ens behöver bli någon reguljär strid. Förhandlingar kan inledas. Risken är väl att Putin skiter på sig och trycker på knappen samtidigt. Ryskt territorium verka ju sakna försvar.
Du Fältmarskalk Montgomery, nu är det nog dags för dina piller och sen läggdags haha. Men det är ju klart att man håller ögonen öppna för fler spelare i denna konflikten. Är väl Tjetjenien, Dagestan, Georgien eller Moldavien som ligger närmast att blanda sig i. Med Japan som joker då förstås.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-06-06 kl. 23:28.
Citera
2023-06-06, 23:22
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Kalla mig gärna gammalmodig, men jag, Napoleon och Alexander den store har alltid förespråkat kraftsamling.

Risken är väl att den lille bunkertsaren blir putt och vill använda sina smällkarameller. Ja då har vi en ny verklighet att förhålla oss till. Ukrainarna själva har sagt att de skiter i vilket och kommer att slåss till siste man. Nato kommer inte att stillatigande se på. Ja du är gammalmodig.
Citera
2023-06-06, 23:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Du Fältmarskalk Montgomery, nu är det nog dags för dina piller och sen läggdags haha. Men det är ju klart att man håller ögonen öppna för fler spelare i denna konflikten. Är väl Tjetjenien, Dagestan, Georgien eller Moldavien som ligger närmast att blanda sig i. Med Japan som joker då föstås.

Tja Rysslands nationella försvar verkar ju inte existera så helt omöjlig är tanken inte. Ja jag ska gå och lägga mig, tack för tipset. Men man undrar ju hur de ryska frivilliga på Ukrainas sida kan åka runt i Belgorod med BMP:s (som de stulit) utan motstånd och skjuta generaler? Finns filmer på det.
Citera
2023-06-06, 23:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Prigozhin tror att Ryssland kommer atombomba eget territorium. Jag tror han börjar tappa det nu. Han ser att Ryssland förlorar och att t.o.m. Bakhmut återerövras av Ukraina. Allt är slut för Ryssland.
https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1666101611851132930

Det skulle faktiskt inte förvåna mig. Prigozjin är ett generalsvin, men han har ändå någon form av gammal hederlighet, ganska klarsynt och med ryska mått mätt ganska ärlig. Han erkände ju exempelvis att det var Wagner som förlorade helikoptern på ormön när ryssjävlarna ljög om det.
Citera
2023-06-06, 23:31
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Fast då kanske Rysslands ordinarie armé sätts in?

Citat:
Ursprungligen postat av aribert

Ryssland har inte satt in sin ordinarie armé ännu. Man har hitintills förlitat sig på frivilliga och rekryter från sina provinser. I Bakhmut var det en privatarmén Wagner som förintade eliten av den Ukrainska armén. Bäst för alla parter vore att Zelenkey avbryter denna meningslösa offensiv, som redan skitit sig innan den ens börjat.

Eller vad tror aribert?

Citera
2023-06-06, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
New York Times oroar sig över ukrainska arméns förkärlek för nazi-symboler.

https://archive.ph/MQ8m1#selection-1106.0-1137.18

Vad har det med rysslands invasion att göra
Citera
2023-06-06, 23:35
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Prigozhin tror att Ryssland kommer atombomba eget territorium. Jag tror han börjar tappa det nu. Han ser att Ryssland förlorar och att t.o.m. Bakhmut återerövras av Ukraina. Allt är slut för Ryssland.
https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1666101611851132930
Citat:
Det skulle faktiskt inte förvåna mig. Prigozjin är ett generalsvin, men han har ändå någon form av gammal hederlighet, ganska klarsynt och med ryska mått mätt ganska ärlig. Han erkände ju exempelvis att det var Wagner som förlorade helikoptern på ormön när ryssjävlarna ljög om det.

Det är ju inte helt ologiskt, även om det låter galet.

Om Ryssland atombombar Ukraina så kommer väst att svara hårt. Men om Ryssland atombombar Ryssland?

Då gör väst kanske ingenting. Förutom att fördöma och protestera högljutt.
Citera
2023-06-06, 23:36
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Ukraina är inget skrotförråd för gammal avlagd skit. Skicka nya grejor eller behåll skiten!
Vad dillar du om?

Flygen är från 90-talet. Och kraftigt uppgraderade. Så dom är fortfarande bättre än allt ni ryssar har.

Ni ryssar drar ju fan fram i T-43or med Mosin–Nagant-gevär och flyg från 70-talet, som redan då de var nybygga var minst 20 år efter västs flyg. Och med lätthet skjuts ner av Stugna-P.

Ni ryssar har ju inget nytt alls. Så jag förstår ärligt talat inte din poäng.

Hela Ryssland är ett skrotförråd för gammal sovjet-skit.
Senast redigerad av NukeTheWhales 2023-06-06 kl. 23:39.
Citera
2023-06-06, 23:39
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fast då kanske Rysslands ordinarie armé sätts in?

Eller vad tror aribert?

Tack för dagens skrattanfall. Varför tror rysstrollen att det finns extra arméer eller gömda vapen i Uralbergen att sätta in? Ryssland är en kleptokrati där man roffar åt sig vad man kan, står det på ett papper att det finns 100K av något så finns det kanske 10K, om man har tur. Ryssland kan inte ens hänga med i nanometerkriget vad gäller halvledare, istället har man "databrickor", jag vet fortfarande inte vad det är, men jag kan gissa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in