2023-06-06, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Du svamlar så mkt man tröttnar efter första raden, så vill bara få det ur vägen.

Tog man bakhmut? Ja eller nej?

Användaren "Melange" gav dig ett jävla bra svar ovan denna posten(din fråga) här. Så då slipper jag sitta och betynga ditt sinne med mina svar. "Tankar" som vi alla har blah blah blah. Nej, det betyder faktiskt inte ett skit mer än några utspottade ord om tankarna kommer serverade som dina. Utan erfarenhet, perspektiv och ännu mindre militär kunskap. Det är som att återuppleva min sons dagar med pokemon.

Som du sade, håll dig till verkligheten och konflikten
Citera
2023-06-06, 22:25
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Här har du

https://www.bbc.com/news/world-europe-64855760

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Gevär och spadar står det väl i din artikel? Eller hur?
Ni missar det viktigaste
Citat:
The BBC has been unable to independently verify these reports. The ministry did not give information on where such battles were taking place.
Citera
2023-06-06, 22:27
Medlem
Ryssland minerar djur. Stackars igelkott.

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/142r0qk/hedgehog_found_with_ruzzian_mine_attached_to_it/

Ryssland är IS.
Citera
2023-06-06, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Användaren "Melange" gav dig ett jävla bra svar ovan denna posten(din fråga) här. Så då slipper jag sitta och betynga ditt sinne med mina svar. "Tankar" som vi alla har blah blah blah. Nej, det betyder faktiskt inte ett skit mer än några utspottade ord om tankarna kommer serverade som dina. Utan erfarenhet, perspektiv och ännu mindre militär kunskap. Det är som att återuppleva min sons dagar med pokemon.

Som du sade, håll dig till verkligheten och konflikten

I verkligheten då enligt dig. Vilka kontrollerar nu ruinerna av bakhmut? Upplys mig.
Citera
2023-06-06, 22:29
Medlem
Ken Drydens avatar
Det händer en del dramatiska saker just nu: sprängningen av Dniprodammen, striderna på ryskt område utanför Belgorod, osv. Men huvudshowen är dock vad som sker på ukrainskt område längs med fronten. Beakta dock att det hittills är mycket få förband som varit involverade i striderna, vilka fr a varit fokuserade till södra Donetsk (och evighetsmaskinen Bachmut). Man kanske kan säga att offensiven har börjat, men vad vi sett hittills är förpostfäktningar och att ukrainska styrkor försöker manövrera sig till slagläge på olika håll. Större insatser av trupp kan därför inte börja förrän om ett par dagar. Kanske lagom till helgen kommer striderna nog att ändra karaktär och syfta mot penetration på allvar av de ryska linjerna. Kanske kommer detta att ske vid en annan plats än just vid Velika Novosilka? Kanske längre västerut, norr om Tokmak? Det har alltså inte börjat riktigt ännu. Ge det 72 timmar.
Senast redigerad av Ken Dryden 2023-06-06 kl. 22:31.
Citera
2023-06-06, 22:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Uppdatering för berörda och intresserade:

Släpptes en väldigt otäck, närgången video i dagarna där vi fick följa en ukrainsk fältsjukvårdare. Efter att sett denna hemska video - nej, länkar inte men den finns "överallt" (goto: reddit) för den nyfikne - så var jag helt övertygad om att det var över för bägge soldater som han vårdade.

Mannen med "hela kinden" bortsprängd överlevde! Bildbekräftat efter operation. Den andra kraken som vår medic försökte rädda (och som bad om att bli skjuten) var i ett sådant förfärligt skick att jag inte kan föreställa mig hur han skulle kunna överleva ens i omedelbara händer på modern, civil akutvård. Glädjande nog så ryktas om att han också fortfarande är vid liv

Hoppas!

Härligt om båda klarade sig. Den medic:en ska definitivt ha cred (medalj?) för att han var helt iskall och gjorde vad han skulle, iofs en massa svordomar och dyligt, men han skötte sig exemplariskt. Att behålla den kylan när det skjuts runtomkring en är inte lätt.
Citera
2023-06-06, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det händer en del dramatiska saker just nu: sprängningen av Dniprodammen, striderna på ryskt område utanför Belgorod, osv. Men huvudshowen är dock vad som sker på ukrainskt område längs med fronten. Beakta dock att det hittills är mycket få förband som varit involverade i striderna, vilka fr a varit fokuserade till södra Donetsk (och evighetsmaskinen Bachmut). Man kanske kan säga att offensiven har börjat, men vad vi sett hittills är förpostfäktningar och att ukrainska styrkor försöker manövrera sig till slagläge på olika håll. Större insatser av trupp kan därför inte börja förrän om ett par dagar. Kanske lagom till helgen kommer striderna nog att ändra karaktär och syfta mot penetration på allvar av de ryska linjerna. Kanske kommer detta att ske vid en annan plats än just vid Velika Novosilka? Kanske längre västerut, norr om Tokmak? Det har alltså inte börjat riktigt ännu. Ge det 72 timmar.

Nickar jakande till din analys KEN. Lite mer västerut för starten ja. Eftersom att man inte ansamlar på direkt front utav intel-skäl.
Sedan tror jag nog vi skall ta oss lite söder om Tokmak för att se rullande pansar, men däremot långt norrut för fotvandringar.
Citera
2023-06-06, 22:37
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/142r0qk/hedgehog_found_with_ruzzian_mine_attached_to_it/
Ryssland är IS.

Sjuka människor! De hatar allt som lever och vill förstöra allt. Det är därför de kallas orcer.
Citera
2023-06-06, 22:43
Medlem
Några uppdateringar om Belgorod?
Citera
2023-06-06, 22:48
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Kan ju även vara någon som bara rökte inne i kraftverket, en olycka helt enkelt.

En långsökt teori och det är inte läge att gripa efter halmstrån med ryssarnas historik av konstanta lögner. Dammen och kraftverket är värdefull och samhällskritisk infrastuktur för Ukraina, för att inte tala om miljökatastrofen och lokalbefolkningens lidande. Detta är ren och skär vandalism och kriminellt beteende med klassiskt ryskt signum. Vid en olycka hade inte ryssarna gått ut så hårt med sina anklagelser.
Citera
2023-06-06, 22:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion

Ryssland är IS.

Den kan ju ha fastnat bara på igelkottens taggar. Ja det är synd om igelkotten, inget man vågar plocka bort precis.
Citera
2023-06-06, 23:01
Medlem
HAARPs avatar
New York Times oroar sig över ukrainska arméns förkärlek för nazi-symboler.

https://archive.ph/MQ8m1#selection-1106.0-1137.18
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in