2023-06-06, 20:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19miljoner
Wow vad är det för konspirationsteori du försöker koka ihop? Ge oss receptet på soppan är du snäll
Väldigt enkelt - en handfull amerikanare ligger bakom så gott som alla sentida ufo-avslöjanden.

Tycker du det verkar sannolikt att just dessa stöter på alla dessa påstått fantastiska händelser av en slump - eller kan du tänka dig att de helt enkelt lever på detta? När nu deras gamla arbetskompisar och vänner dessutom helt plötsligt kommer på att de har sensationella avslöjanden att komma med - tycker du det gör historien mer eller mindre sannolik??
Citera
2023-06-06, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Min teori är helt enkelt att det måste vara mer än ett märkligt sammanträffande att i stort sett alla ufo-avslöjanden de senaste åren har kretsat kring samma handfull personer som detta avslöjande. Denna gång blev det väl dock nästan löjligt tydligt när Elizondos gamla arbetskamrat helt plötsligt kommer på att han har en massa saker att avslöja - och Leslie Kean dessutom hjälper till…

Du har missat många delar och inblandade. Det är bra många fler än så, men även om de är få jämfört med de som inte agerar, so what? Ska du gå från det lilla till full konspiration. bruh
Citera
2023-06-06, 20:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du har missat många delar och inblandade. Det är bra många fler än så, men även om de är få jämfört med de som inte agerar, so what? Ska du gå från det lilla till full konspiration. bruh
Förstår inte vad du menar tyvärr. Det är samma lilla krets hela tiden - jag har räknat upp dem många gånger här i trådarna men just Elizondo och Kean är väl något av kärnan de senaste åren.
Citera
2023-06-06, 20:45
Medlem
Vi vet vad Elizondo får lön ifrån, och Kean och Grusch är mäklare. Om du har några somhelst uppgifter på fulspel för pengar så säg, SÅ jkla svenskt och billigt att ta det från luften.

Om du vill snacka infiltration o fulspel kan du komma till min tråd (FB) Kan man lita på ufo-sverige och svensk media om UAP?
Senast redigerad av 19miljoner 2023-06-06 kl. 20:47. Anledning: glömde
Citera
2023-06-06, 20:49
Medlem
Citat:
Min teori är helt enkelt att det måste vara mer än ett märkligt sammanträffande att i stort sett alla ufo-avslöjanden de senaste åren har kretsat kring samma handfull personer som detta avslöjande. Denna gång blev det väl dock nästan löjligt tydligt när Elizondos gamla arbetskamrat helt plötsligt kommer på att han har en massa saker att avslöja - och Leslie Kean dessutom hjälper till…

Jag ser det inte så. Vilka hade du tänkt dig annars skulle göra jobbet? Det bör ju vara personer med insikt och kontakter.
Citera
2023-06-06, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Ha ha Du har bara inte insett att en främmande intelligens redan tagit över planeten och att det bara är du och några foliehattar kvar som kan rädda mänskligheten😂. Kämpa på och befria oss.

Vi lyder alla under Bill Gates som egentligen är en utomjordisk ödla från Alpha Centauri och som tog över mänskligheten genom vaccinet och nu styr den genom 5G. Det vet ju varenda kotte. Det är en vedertagen sanning i galaxen.

Ett annat fullt möjligt alternativ kan ju också vara att media faktiskt inte brukar publicera folks hasch-psykoser på första sidan.

Jag vet inte vad det var som triggade dig, men jag ber så mycket om ursäkt om jag på något vis sårade dig.
Citera
2023-06-06, 20:51
Medlem
Du kanske inte vet att Elizondo ligger bakom lagen som ger vittnesskydd och driver disclosure? Han gör det för han anser det rätt och att du har problem med det är eller sprider lövtunna konspirationsteorier är problematiskt. Men har du nått rejält så shoot.
Citera
2023-06-06, 20:52
Medlem
Citat:
Herregud - nej Nurnbergkrönikan var ingen dagstidning - det var en bibeltolkning. Men jag gissar att du vet detta och bara driver med tråden…

Hej kissemissen!
Nej, det gjorde jag faktiskt inte, men nu gör jag ju det.
Likväl, rapporterade ju krönikan i fråga om händelsen strax därefter, som förståeligt nog tolkades som något religiöst, med tanke på eran.
Citera
2023-06-06, 20:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vi vet vad Elizondo får lön ifrån, och Kean och Grusch är mäklare. Om du har några somhelst uppgifter på fulspel för pengar så säg, SÅ jkla svenskt och billigt att ta det från luften.

Ja precis - Elizondo fick länge sin lön av ufo-freaket Robert Bigelow som med ufo-freaket Harry Reids hjälp lyckades få kontraktet att sköta all amerikansk ufo-bevakning under många år när Pentagon var fullständigt ointresserade av saken.

Leslie Kean fick sin lön som journalist och författare av ufo-litteratur. Det var även hon som skrev artiklarna om Elizondo i New York Times. Hon sitter även i styrelsen för föreningen Ufodata - tillsammans med Chris Mellon….

Kolla upp Luis Elizondo så kommer du snabbt se att han ingår i kretsen runt Robert Bigelow / Harry Reid / Chris Mellon / Hal Puthoff / George Knapp / Leslie Kean / Jeremy Corbell, dvs den lilla klick som ligger bakom och ingår i t.ex. AATIP / ToTheStars Academy / NIDS / BAASS / CIA-forskning om Uri Geller / föreningen UFODATA etc etc och har publicerat/populariserat t.ex.: filmer som The Phenomenon / Unidentified: Inside America's UFO Investigation / Artiklarna i N.Y Times om Nimitz etc. / Area 51 / Skinwalker Ranch / Ufo-program på History channel etc etc

Oj vad konstigt…
Senast redigerad av SnakePlisssken 2023-06-06 kl. 20:57.
Citera
2023-06-06, 20:54
Medlem
Citat:

Om du vill snacka infiltration o fulspel kan du komma till min tråd (FB) Kan man lita på ufo-sverige och svensk media om UAP?

Vill bara säga att jag håller helt med dig om UFO-Sverige. De verkar vara mer skeptiskt än skeptiker uppriktigt. Det är något väldigt mystiskt över det hela. När Man läser Svahn så utgår man lite från att han borde vara övertygad då det ofta inte finns någon fungerande alternativ förklaring, men icke. Mycket underligt.
Citera
2023-06-06, 20:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Jag ser det inte så. Vilka hade du tänkt dig annars skulle göra jobbet? Det bör ju vara personer med insikt och kontakter.

Det är en ursäkt som KANSKE hade varit möjlig att acceptera om det inte vore just för det här senaste avslöjandet där helt plötsligt Elizondos gamla kompis kommer på efter alla år att han sitter på en massa statshemligheter och sensationer som han vill avslöja.
Det är väl lite väl genomskinligt - tycker du inte?
Citera
2023-06-06, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Angående utomjordingar talar Grush, åtminstone i artikeln jag länkade, om icke-mänsklig intelligens och icke-mänskligt ursprung. Det kan ju men måste inte betyda utomjordingar.

Precis, varför jag också skrev "jag vet att David Grush sa att de var det, men detta kan vara en missuppfattning); det kan handla om en förhistorisk jordisk kusin till Människan som utvecklades mycket tidigare och sålunda också utvecklade en avancerad parallell-civilisation mycket tidigare."

Då det ju kan vara just en missuppfattning å både Gruschs och den övriga påstått involverade toppens vägnar, som ju kan ha tolkat materialet i fråga som av en utomjordiska natur eftersom de ansett detta inte motsvara något som "vi" har, åtminstone inte officiellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in