2023-06-06, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Jaså, säger du det? Varifrån kommer då färskvattnet?
Hur dom löser logistiken vet jag inte men jag syftar dricksvatten. Vatten till jordbruk och industri kommer garanterat få en rejäl smäll. Det är ju större delen vattenförbrukningen.
Citera
2023-06-06, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Hur dom löser logistiken vet jag inte men jag syftar dricksvatten. Vatten till jordbruk och industri kommer garanterat få en rejäl smäll. Det är ju större delen vattenförbrukningen.
Precis det jag menar.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
Kan komma på väldigt många anledningar för Ukraina att göra något sådant. T.ex. för att beskylla Ryssland för det och på så vis få ökat stöd och potentiell inblandning av NATO.

Vad har Ryssland att vinna på det däremot?

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/zelenskyj-varlden-maste-reagera

"Omvärlden måste reagera" säger Zelensky ja. På hans falseflag, antar jag att han menar.

Hur uppenbart får det bli?
Citera
Medlem
Citat:
Kan komma på väldigt många anledningar för Ukraina att göra något sådant. T.ex. för att beskylla Ryssland för det och på så vis få ökat stöd och potentiell inblandning av NATO.

Konstig fråga. De försöker såklart få Ukraina att vika ner sig, och att slå ut civil infrastruktur är ett av många medel. Iofs ett krigsbrott, men jag vet inte när ryssen skulle ha börjat bry sig om sånt.

Fråga dig istället vad Ryssland öht har i Ukraina att göra.
Citera
2023-06-06, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Hade det inte varit enklare för ryssarna att bara öppna dammluckorna istället för att spränga dammen?

På vilket sätt hade det fått likarte konsekvenser?
Förstör /förgiftad mark (den översvämmade). Sabotage av att få igång elproduktion (kärnkraft och vattenkraft).
Kortsiktigt hindrar motoffensiven.

Inget hade uppnåtts med luck öppning
Citera
2023-06-06, 16:28
Avslutad
Verkligen hög tid att förvandla Ryssland till damm. Varenda millimeter.
Atombomba tack! Nu!
Citera
2023-06-06, 16:29
Avslutad
Citat:

Vad Ryssland har att vinna på det?
Har du ingen kunskap i hur en karta ser ut?
Citera
2023-06-06, 16:30
Medlem
Citat:

"Omvärlden måste reagera" säger Zelensky ja. På hans falseflag, antar jag att han menar.

Hur tänker du att Ukraina skulle placerat ut tonvis med sprängämne vid bron?
Bron är under rysk kontroll....
Citera
2023-06-06, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
I och med sprängningen av dammen så är Krim numera utan vatten.

Min teori: Ryssarna vet att de är på väg att förlora Krim, så nu fuckar de upp hela området. Terrorbombningar mot civila och förstörelse av infrastruktur verkar vara det enda ryssarna har att komma med. De duger inte till något annat.

Ska nog inte ta för givet att ryska ledningen(eller Ukrainska vid andra incidenter) har full kontroll över allt militären gör heller. Kan mycket väl vara något som görs antingen självsvåldigt från lägre nivå, eller något som görs av nån som vill få sitt befäl(eller sin politiska ledning) att få problem så de själva kan avancera i rank.
Citera
2023-06-06, 16:36
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:

För somliga är allt uppenbart och det råder aldrig någon osäkerhet.
Citera
2023-06-06, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Jordbruk och industri är en senare fråga, om de ändå förlorar kriget så skiter Putin om befolkningen på Krim kommer leva i misär efteråt. Putin är känd för att vara småsint.
Skulle ryssen vinna på sina terrorhandlingar så blir en eventuell uppbyggnad av området en senare fråga. Brända jordens taktik. Klassisk rysk mentalitet.
Citera
2023-06-06, 16:39
Medlem
okok1s avatar
Den stora offensiven kommer väl allt närmare. Detta var nog ett förspel. Kanske var det Ukraina. Kanske var det Ryssland. Var det Ryssland kanske de vet vad som planeras...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in