2023-06-06, 14:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Det fetade är helt sant. Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag har varit med om Arvid/Ida-situationer men ur omvänt könsperspektiv. Förståelsen för killen som ”bara vill festa” tenderar vara obefintlig. Förståelsen för att tjejen tycker att han ”är så jobbig” tenderar vara total.

I vilken världsdel då? Alla uteställen är smockfulla av män som dricker alkohol. Vi har ”mys-GW” som sitter påtänd och sluddrar i tv och ”mys-vad-heter-nu-den-smällfeta-fd-sångaren-i-Eldkvarn” som lagade mat i tv full varje avsnitt. En av min mammas grannar är en rätt känd manlig profil som äger massa företag och som åkt fast för narkotikabrott och misshandel bla (helt galen människa privat) vilket inte rörde hans karriär i ryggen.

Ida har sagt att hon vill sjunga karaoke och hon har hittills druckit på sin bröllopsresa, på en stor fest i skärgården och på ett jättebröllop i Grekland. Det är för fan helt normalt. Carro, Stina och Fredrik verkar dricka vin typ dagligen.
Citera
2023-06-06, 14:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zalcon
Våldta? OMG vilken fånig misstolkning. Man kan tycka att A- officer och gentleman?- är lite löjlig i sin exponering av militära attribut men allvarligare är hans vanemässiga och omedvetna förtryck av sin fru. Han hoppas att hon ska bli mor till hans barn, säger han med det outtalade hotet att om hon inte ändrar sina alkoholvanor så duger hon inte. I min värld är det här ytterligare och allt högre varningssignal om att det här inte bara handlar om förnedring utan kan sluta riktigt illa.

Verkligen. Och feminustpsykologen hyllar honom istället som en man alla borde ha..! Taliban-psykologen kanske passar bättre.
Citera
2023-06-06, 15:08
Medlem
Arvid ger sig på Ida nu, och outar om hennes personliga privata saker i skvallerblaskan Hänt. Undrar om Ida fick läsa det samtidigt som alla andra, eller om han frågat henne om lov? Arvid låter bitter, han är så missförstådd i programmet säger han, bebisen.
Jag spår att det blir skilsmässa efter programmets slut. Arvids psyke och ego klarar inte kritik överhuvudtaget, och det blir Ida som han kommer att straffa för det.

Och Ida kommer att klara sig utmärkt utan Arvid. Arvid däremot...ja han har ju mormor som kan trösta och stoppa in nappen i munnen på honom.

https://www.hant.se/noje/darfor-saknas-idas-familj-i-gift-vid-forsta-ogonkastet-2023/9722403
Citera
2023-06-06, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Arvid ger sig på Ida nu, och outar om hennes personliga privata saker i skvallerblaskan Hänt. Undrar om Ida fick läsa det samtidigt som alla andra, eller om han frågat henne om lov? Arvid låter bitter, han är så missförstådd i programmet säger han, bebisen.
Jag spår att det blir skilsmässa efter programmets slut. Arvids psyke och ego klarar inte kritik överhuvudtaget, och det blir Ida som han kommer att straffa för det.

Och Ida kommer att klara sig utmärkt utan Arvid. Arvid däremot...ja han har ju mormor som kan trösta och stoppa in nappen i munnen på honom.

https://www.hant.se/noje/darfor-saknas-idas-familj-i-gift-vid-forsta-ogonkastet-2023/9722403

Du menar Kerstin.
Citera
2023-06-06, 15:22
Medlem
mendokses avatar
Citat:

Är det att hänga ut Idas privata saker att säga att hennes familj inte ville vara med i TV?
Eller vad syftar du på?

Otroligt hur bittra kvinnliga tittare är på Arvid.
Senast redigerad av mendokse 2023-06-06 kl. 15:24.
Citera
2023-06-06, 15:22
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
I vilken världsdel då? Alla uteställen är smockfulla av män som dricker alkohol. Vi har ”mys-GW” som sitter påtänd och sluddrar i tv och ”mys-vad-heter-nu-den-smällfeta-fd-sångaren-i-Eldkvarn” som lagade mat i tv full varje avsnitt. En av min mammas grannar är en rätt känd manlig profil som äger massa företag och som åkt fast för narkotikabrott och misshandel bla (helt galen människa privat) vilket inte rörde hans karriär i ryggen.

Ida har sagt att hon vill sjunga karaoke och hon har hittills druckit på sin bröllopsresa, på en stor fest i skärgården och på ett jättebröllop i Grekland. Det är för fan helt normalt. Carro, Stina och Fredrik verkar dricka vin typ dagligen.

Europa. Högfungerande alkoholkonsumenter finns ur båda könen och Sex-and-the-city-kulturen är väl inne på sitt fjärde(?) decennium där alkoholkonsumtion ses som en del av kvinnlig frigörelse.

Men jag kanske uttryckte mig lite väl svart/vitt, så om jag får omformulera mig en aning: Jag tror att vi är betingade att vara väldigt observanta på manligt kontrollerande beteende (på goda grunder). Så pass mycket så att det nästan anses suspekt när män ställer några beteendekrav alls (bortom trohet) på sina kvinnor. Så när en man har åsikter om sin kvinnas alkoholkonsumtion landar vi snabbt i slutsatser om ”röda flaggor” och ser det som ett tecken på ett djupare kontrollbehov. När könsrollerna är omvända är vi inte alls lika betingade att se kontrollbehovsvinkeln och vi ser det därför i regel mer som en isolerad händelse, snarare som ett uttryck för något som mannen bör vara på sin vakt emot. Att en kvinna blir less på att hennes partner druckit sig ur synk med henne är enklare att ha sympati för eftersom vi inte lika enkelt landar i slutsatsen att hennes missnöje är en del av ett kontrollbehov.
Citera
2023-06-06, 15:32
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:

Arvid bekräftar ännu en gång vilken jävla tönt han är.
Citera
2023-06-06, 15:43
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Arvid bekräftar ännu en gång vilken jävla tönt han är.

Hur gör han det?
Citera
2023-06-06, 15:53
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar

Men Arvids reaktion har ju varit väldigt mild. Han har inte ens blivit arg, men på många här i tråden låter det som att han rent ut förbjudit henne att bli full, och så är det ju inte.
Citera
2023-06-06, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Men Arvids reaktion har ju varit väldigt mild. Han har inte ens blivit arg, men på många här i tråden låter det som att han rent ut förbjudit henne att bli full, och så är det ju inte.

Nej, han hotar bara med att hon inte är värdig att bli mor till HANS barn.
Man kan vara ganska grov även med mild ton.
Citera
2023-06-06, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av q-wxyz
Hon skämtade om att han skulle få tvingas ha sex mot sin vilja, även du får läsa på om oaktsam våldtäkt. Om Ida fortsätter med sitt festande hoppas jag att Arvid väljer en vettig konservativ kvinna inom kyrkan istället.

Du driver med oss? Måste vara så eftersom alla vet att det är jargong och skoj med det Ida sade till Arvid om att han inte skulle få sova mycket.
Citera
2023-06-06, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Ida säger i programmet att hon vill kunna fortsätta ha riktigt blöta festkvällar på Golden hits och sjunga karaoke, det är viktigt för henne att festa till, och att hon blir "Kerstin" när hon har druckit.

Om det hade varit en kille som sagt de där sakerna hade hela PK-maffian varit igång och kritiserat hans mansgrisighet.

Jag hade tyckt att det var osmakligt med en kille i 35-årsåldern som uttalat tycket att han behövde ha riktigt blöta festkvällar. Att det kan bli party ibland är en sak, men att ha det som inställning att man mer eller mindre måste få supa ner sig på lokal ibland är ganska omoget, tycker jag.

Du vet inte hur full hon blir av de uttrycken, blöt och Kerstin. Sluta fultolka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in