2023-05-31, 15:42
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar
Testade att låta bot:en lösa ett matematiskt programmeringsproblem. Den kontrollerade inte ens att exempelindatan gav rätt utdata, och brydde sig helt enkelt inte om det.

Använde du Gpt 3.5 eller Gpt 4? Använde du pluginen Wolfram?
Citera
2023-05-31, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Använde du Gpt 3.5 eller Gpt 4? Använde du pluginen Wolfram?
Gratisversionen
Citera
2023-05-31, 15:46
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Gratisversionen

Ja som sagt, den suger balle. Gpt-4 är 10 gånger bättre
Citera
2023-05-31, 17:46
Medlem
Citat:
Ja som sagt, den suger balle. Gpt-4 är 10 gånger bättre
Låt f(n) vara antalet sätt att ordna n påsar av olika ålder så att varje påse innehåller exakt ett jämnt antal äldre påsar. Beräkna f(8).

Om svaret blir 1385 så har AI:n gjort 100% rätt.
Citera
2023-05-31, 19:14
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Låt f(n) vara antalet sätt att ordna n påsar av olika ålder så att varje påse innehåller exakt ett jämnt antal äldre påsar. Beräkna f(8).

Om svaret blir 1385 så har AI:n gjort 100% rätt.

Citat:
GPT-4: Det verkar som att du ställer en fråga om kombinatorik, specifikt om arrangemang av objekt med vissa begränsningar. För att lösa detta problem, låt oss bryta ner det i mindre delar.

Först, kan du förklara vad du menar med "varje påse innehåller exakt ett jämnt antal äldre påsar"?

Du får nog ställa frågan lite bättre!
Citera
2023-05-31, 19:28
Medlem
Saltkungens avatar
https://apps.apple.com/app/openai-chatgpt/id6448311069

Deras app finns tillgänglig nu! Den nya funktionen där de använder sin Whisper för att förstå när man pratar fungerar väldigt bra på svenska. Så detta fungerar väldigt bra när GPT-4 ska agera som lärare t ex och man får prata med denne. Nackdelen är väl att den inte pratar tillbaka, men lär väl komma.

Sedan lite nyheter om dess matematiska förmåga:

https://openai.com/research/improving-mathematical-reasoning-with-process-supervision
Citera
2023-05-31, 21:20
Medlem
Citat:
https://apps.apple.com/app/openai-chatgpt/id6448311069

Deras app finns tillgänglig nu! Den nya funktionen där de använder sin Whisper för att förstå när man pratar fungerar väldigt bra på svenska. Så detta fungerar väldigt bra när GPT-4 ska agera som lärare t ex och man får prata med denne. Nackdelen är väl att den inte pratar tillbaka, men lär väl komma.

Sedan lite nyheter om dess matematiska förmåga:

https://openai.com/research/improving-mathematical-reasoning-with-process-supervision
Gick in på App Store på min iPhone men hittade ingen chatGPT-app.
Citera
2023-05-31, 21:28
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Gick in på App Store på min iPhone men hittade ingen chatGPT-app.

Om du använder din iPhone klicka på länken ovan, då funkade det för mig. Men hittade det inte heller i appstore.
Citera
2023-06-06, 14:44
Medlem
Adrenaline976s avatar
Rätt häftigt ändå med chatgpt. Jag har registrerat mig på openai men skulle vilja testa på mobilen.
Finns ju en del att välja emellan så som Codeway digital osv. Vilken rekommenderar ni flashback för en som kör Android? Bing var inge vidare...

Tack på förhand!
Citera
2023-06-06, 16:17
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Rätt häftigt ändå med chatgpt. Jag har registrerat mig på openai men skulle vilja testa på mobilen.
Finns ju en del att välja emellan så som Codeway digital osv. Vilken rekommenderar ni flashback för en som kör Android? Bing var inge vidare...

Tack på förhand!

Jag vet inte om du syftar på ett plug-in till ChatGPT-4? Om så fall så måste du, mig veterligen, bli plus, användare. I sökläge, samarbetar då ChatGPT-4, för övrigt, med just Bing.
Citera
2023-06-06, 17:36
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag vet inte om du syftar på ett plug-in till ChatGPT-4? Om så fall så måste du, mig veterligen, bli plus, användare. I sökläge, samarbetar då ChatGPT-4, för övrigt, med just Bing.
Tack för infon!
Jag trodde man kunde dra hem en app via play butik för att testa, men finns ju så många att välja emellan, därav att jag slängde ut frågan här.
Citera
2023-06-06, 17:41
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Tack för infon!
Jag trodde man kunde dra hem en app via play butik för att testa, men finns ju så många att välja emellan, därav att jag slängde ut frågan här.

Det finns ca 270 plug-in:s att välja på hos ChatGPT-4, and counting....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in