2023-06-06, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Håller speciellt med om det sista men saknar att dom inte bara säger dom här kommentarerna till kameramannen, Fredric borde ha sagt det direkt till Lina som feedback och bett henne prata om hans svar. Det verkar som att hon bara får hålla på och först se experternas kommentarer efteråt.

Ja, det hade varit bra om hon blev uppmärksam på sitt beteende. Jag undrar nämligen om hon förstår själv hur taskig hon är. Även intressant att höra vad hon har att säga om detta. Hon kanske hade ändrat sitt sätt.
Citera
2023-06-06, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jusher
Såg att hon Lina som jobbar som "sjukvårdsbiträde" nyligen sålde sin lägenhet för drygt 5 miljoner. Sjukskriven innan det. Och topprenoverat den. Med bidrag?! Hur går det ihop?

Hon kan ju ha upp till 85% av de miljonerna i lån och det är därför hon säljer lägenheten. Räntorna har blivit för dyra?
Citera
2023-06-06, 09:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Både Arvid och Ida behöver förstå att man behöver anpassa sig i ett förhållande. Det är inte bara att göra som man vill hela tiden. Är man i en relation har man inte gränslösa relationer med ex-partners. Om partnern ogillar när man tar till flaskan då tar man det lite försiktigt på den punkten när han är närvarande.

De har fortfarande en singelmentalitet men lever i ett förhållande. Att de varit singlar så länge trots att de är två attraktiva 35-åringar är därför inte överraskande. Förhoppningsvis kan de ändra inställning.
Fast det beror på var partnerns gränser går. Arvid verkar ha extremt tajta gränser när det gäller alkohol. En flaska bubbel på 8 pers, det är inte ens en deciliter bubbel per glas, typ ett halvt champagneglas var. Att sätta fram det verkar snålt, då får man skämmas om man har gäster eller vill bjuda. Om jag hade varit Ida i det läget hade jag hellre skitit i det helt än framstått som snål. Ska hon behöva bråka upp alkoholkonsumtionen till en normalnivå med en man som tycker att ett halvt glas bubbel räcker till gästerna när man ska bjuda?
Citera
2023-06-06, 09:59
Medlem
Men varför har han på sig sin försvarsmaktentisha hela hela tiden? Är det för att det ska synas på alla stillbilder i alla artiklar vilken himla hjälte han är?
Citera
2023-06-06, 10:07
Medlem
MahablaMkloutas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastukuk
Arvid får mig att tänka på polisen Palmon Harald Hult spelad av Carl-Axel Heiknert i den klassiska svenska snutfilmen "Mannen på taket" (-76), som alltid är klädd i polisuniform, även på fritiden då han sitter hemma och putsar på batongen, pickadollen och medaljerna, väntar på att nästa pass ska börja.

YES! Mycket bra herr Bastukuk! "Bla bla bla hårt otacksamt yrke, bla bla bla kåranda." Men åtminstone lägg en patiens, gubbjävel!
Citera
2023-06-06, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Det är inte omöjligt, men jag får inte de vibbarna mellan dem, att de skulle ha haft sex än.
Nu har de nog haft sex med varandra, Fredrik och Stina, programmet är inspelat förra sommaren.
Vad tror du om det? 😀
Senast redigerad av Luxors 2023-06-06 kl. 10:16.
Citera
2023-06-06, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Fast det beror på var partnerns gränser går. Arvid verkar ha extremt tajta gränser när det gäller alkohol. En flaska bubbel på 8 pers, det är inte ens en deciliter bubbel per glas, typ ett halvt champagneglas var. Att sätta fram det verkar snålt, då får man skämmas om man har gäster eller vill bjuda. Om jag hade varit Ida i det läget hade jag hellre skitit i det helt än framstått som snål. Ska hon behöva bråka upp alkoholkonsumtionen till en normalnivå med en man som tycker att ett halvt glas bubbel räcker till gästerna när man ska bjuda?

Det intressanta egentligen är var partners gränser går och vad man kan göra för att mötas. Det där med bubblet var nog bara Arvids sätt att försöka begränsa Idas alkoholintag eller så är han snål.

Problemet hos dem är att de inte visar någon direkt vilja att anpassa sig själva till sin partner. Arvid borde själv säga att han tidigare haft en extremt tight relation till sina ex men att han av respekt för Ida ska minska kontakten. Och Ida borde säga att hon ska ta det försiktigare med spriten när han är med.

Istället fastnar de i att partnern måste gå in och kontrollera och begränsa. Ida blir irriterad och måste gå in och styra upp för att Arvid är som han vill med sina ex utan att ta hänsyn till Ida. Arvid blir irriterad när Ida gör som hon vill med alkoholen utan att ta hänsyn till honom.

De drar det här med att man har ansvar för att inte reagerar på den andres beteende alldeles för lång. De tar för lite hänsyn till hur de själva med sitt beteende påverkar den andra och deras relation.

Det är det jag menar med att de har en singel mentalitet men lever i en relation.
Senast redigerad av Keus 2023-06-06 kl. 10:18.
Citera
2023-06-06, 10:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Men varför har han på sig sin försvarsmaktentisha hela hela tiden? Är det för att det ska synas på alla stillbilder i alla artiklar vilken himla hjälte han är?

Av samma anledning som han red in på en vit häst till vigseln… och som han spänner sig halvnaken och naken framför kameran. Helt sjukt att få en sån man utvald åt sig av psykologer som säger sig ha screenat hans personlighet. Varav en psykologs brand är att hon är feminist.
Citera
2023-06-06, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Aha! Tack. När du säger det så hör jag det, men det måste vara en speciell del för låter inte som den norrländska jag är van vid?

Finns inte en norrländsk dialekt. Det finns massor. Är lite trött på den där koloniala synen på norr. Vad har en Gävlebo gemensamt med en från Östersund? Vad har en Kirunabo gemensamt med nån från Sundsvall?
Citera
2023-06-06, 10:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Det intressanta egentligen är var partners gränser går och vad man kan göra för att mötas. Det där med bubblet var nog bara Arvids sätt att försöka begränsa Idas alkoholintag eller så är han snål.

Problemet hos dem är att de inte visar någon direkt vilja att anpassa sig själva till sin partner. Arvid borde själv säga att han tidigare haft en extremt tight relation till sina ex men att han av respekt för Ida ska minska kontakten. Och Ida borde säga att hon ska ta det försiktigare med spriten när han är med.

Istället fastnar de i att partnern måste gå in och kontrollera och begränsa. Ida blir irriterad och måste gå in och styra upp för att Arvid är som han vill med sina ex utan att ta hänsyn till Ida. Arvid blir irriterad när Ida gör som hon vill med alkoholen utan att ta hänsyn till honom.

De drar det här med att man har ansvar för att inte reagerar på den andres beteende alldeles för lång. De tar för lite hänsyn till hur de själva med sitt beteende påverkar den andra och deras relation.

Ida ska inte alls behöva ”ta det försiktigare med spriten” bara för att Arvid tycker att hon bara får dricka ett halvt glas vin per utekväll. Ida har inte gjort nåt fel, Arvid får dejta en tjej i Iran eller som är nykterist, helst ingen tjej.
Citera
2023-06-06, 10:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Men man vet fortfarande inte bakgrunden till varför Ida säger det om att sova med kalsongerna på. Vet man ens om det är med Arvid hon pratar? Det är en smart spoiler som svt lagt ut, som uppenbarligen intresserar många. Klart svt vill ha så många tittare. Men man får se, kanske Idas kalsong-uttalande verkligen kommer sig av att Arvid sagt att han sovit naken med sitt ex. Eller så inte.

Självklart är det Arvid, varför skulle hon annars visa en känslomässig reaktion? Han kommer fortsätta pusha gränserna eftersom hon inte är svartsjuk och hittills inte gett honom den reaktionen han vill komma åt.
Citera
2023-06-06, 10:21
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Aha! Tack. När du säger det så hör jag det, men det måste vara en speciell del för låter inte som den norrländska jag är van vid?
Öh? Norrland är stort. Mer än halva Sverige..Finns massor av olika dialekter. Spelar ingen roll vad du är van vid. Såpass måste man förstå.
Senast redigerad av Steff83 2023-06-06 kl. 10:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in