Citat:
Ursprungligen postat av
BayouX
Objektivitet som sagt.
Du väljer att tro på den ena framför den andra, du tvivlar inte ens och det säger ju rätt mycket om ditt ställningstagande i fallet.
Maja var inte trovärdig i tingsrätten, det säger väl en del..
Först anklagar du mig för att inte vara objektiv och sedan säger du direkt att Maja inte var trovärdig i tingsrätten

Hade du varit objektiv hade du istället konstaterat att det inte finns några bevis som säger emot det Maja sa i tingsrätten.
Om det är någon som inte är objektiv och som dessutom är väldigt full av fördomar, så är det du, eftersom du dessutom går så löjligt långt att du drar slutsatser om mitt "ställningstagande i fallet" enbart på det faktum att jag gjort en notis om hur Johanna manipulerar Maja genom sina uttalanden.
Du får gärna tro att varje ord Maja yppar är en lögn om du vill, men objektivitet är inte det. Märkligt nog verkar du dock tro på allt Johanna säger, som att hon sagt att hon hellre skulle dö än hamna i fängelse, men samtidigt vill du tydligen inte tro på att hon sagt till Maja att hon skulle ta livet av sig om hon hamnade i fängelse.
Det förefaller också som du inte vill kännas vid att Johanna manipulerat Maja och haft ett psykologiskt övertag i relationen, och det är, måste jag säga, enormt naivt av dig att inte inse detta rätt uppenbara faktum. Något som förhörsledarna insåg direkt och började jobba med direkt, och som till sist gav resultat, när de till sist lyckades börja koppla loss Maja från det grepp Johanna hade om henne.