Citat:
Ursprungligen postat av
Ali-Ahmed-Ghanem
Jag som trodde vi pratade om folk av någon betydelse i det stundande presidentvalet.
Det var det du sa...
Citat:
Ursprungligen postat av
Ali-Ahmed-Ghanem
Jag trodde den handlade om kriget i Ukraina och bland annat Ukrainas förutsättningar att gå segrande ur konflikten.
Skulle vilja påstå att USA:s stöd är en av de viktigaste delarna i det.
Och det ser fattigt ut om inte Biden sitter kvar.
Och för Rysslands del får man ett utmärkt tillfälle att bygga upp en formidabel armé, krigshärdad mot NATO-vapen och taktiker.
Och det till en löjligt låg kostnad i sammanhangen:
/.../Since russia invaded Ukraine in February 2022 it has caused enormous damage. Thousands of people have died and billions of dollars’ worth of infrastructure has been destroyed in Ukraine. Yet all this damage has come at a relatively mild cost to Russia. As we have reported, its economy is holding up much better than almost anyone expected. And the direct fiscal cost of the war—what it is spending on men and machines—is surprisingly low.
https://www.economist.com/graphic-detail/2023/05/30/how-much-is-russia-spending-on-its-invasion-of-ukraine
https://archive.ph/tlFp9
Så utsikterna till att Ryssland kastar in handduken före USA gör det tror jag är väldigt magra.
..men ok.
Givetvis är Usa`s stöd till Ukraina "Alfa och Omega". Tror ingen i denna tråd bestrider detta. Likaså är det bara på de
yttersta kanterna i bägge partier som gnäller.., om du vet annat..presentera det då ! Kom inte med några bs-källor..
Visa mig
tunga, tongivande namn hos republikanerna som vill skära ner på stödet ? Det är en retorisk fråga för de existerar inte ! De existerar enbart i Putins våta drömmar. Hans vardag har blivit till mardrömmen.., och den är högst reell. Självförvållat.
Tills nu, och tills vidare är jänkarnas stöd bergfast. Det är verkligheten. Inte "rykten", eller "kanske" som du presenterade som nyckelord i ditt tidigare inlägg.
Notera även under denna resas gång, hur Eu och Nato har växt och stödet ökat till Ukraina. Putins förtjänst, ingen annans skuld.