2023-06-04, 23:12
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Tror du verkligen han ens har 40 papp i lön? Anställda inom försvaret har sjukt låga löner. Men klart kapten kan nog ha 40 k.

En medellön för en kapten inom försvaret är för 2023:
46 400 kronor för män.

Jag vet inte om ob-tillägg är inräknade i denna medellön.

Källa: https://yrkeskollen.se/lonestatistik/kapten-forsvaret/

Såg nu att en annan debattör redan googlat fram detta.

Men är det lön utan ob-tillägg så är nog hans verkliga lön över 50 i månaden, eftersom officerare ofta är ute i fält eller har kvällstjänst. Nu är han förvisso helt nybakad kapten så han ligger väl inte än runt 46400 kr i grundlön.
Senast redigerad av DeValera 2023-06-04 kl. 23:15.
Citera
2023-06-05, 02:12
Medlem
Waldorfnisses avatar
När kommer det senaste avsnittet upp på SVT?
Citera
2023-06-05, 02:47
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldorfnisse

Förmodligen har de upptäckt nåt de vill censurera. Kanske Maria Ferm uttalar sig i avsnittet på samma sätt som hon gjorde i instagraminlägget hon tog bort. Efter backlashen vill dem ta bort experternas sopning under mattan av Arvids beteende.

Edit: Avsnittet uppe. Notera att det nu är 48 minuter långt. Det stod innan att det skulle vara 50 minuter långt. Här har man alltså panik-klippt bort problematiska uttalanden
Senast redigerad av kulturstrateg 2023-06-05 kl. 02:54.
Citera
2023-06-05, 02:57
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldorfnisse
Det kommer på tv imorgon kl 20.00 för dig
Citera
2023-06-05, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Förmodligen har de upptäckt nåt de vill censurera. Kanske Maria Ferm uttalar sig i avsnittet på samma sätt som hon gjorde i instagraminlägget hon tog bort. Efter backlashen vill dem ta bort experternas sopning under mattan av Arvids beteende.

Edit: Avsnittet uppe. Notera att det nu är 48 minuter långt. Det stod innan att det skulle vara 50 minuter långt. Här har man alltså panik-klippt bort problematiska uttalanden
Vad var det för instagraminlägg som togs bort?
Citera
2023-06-05, 06:50
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Du överskattar intelligensen på dessa unga kvinnor. De har säkert ingen aning om vad han tjänar men han framställs lite som en Bachelor av TV-teamet; kan rida häst, välvårdad, ser bra ut och så ger dom honom dessutom en överklass-aura. Klart många unga kvinnor faller för det.

Jaha du tänker att han rider runt på sin häst i Stockholms innerstad på helgnätterna? Parkerar den utanför krogen, Sophies bar kanske

Självklart vrider ingen ett extra varv på huvudet när Arvid kommer gåendes
Citera
2023-06-05, 07:03
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Okej jag fattar, du är alltså inte seriös och dina svar kan ignoreras.
Det tog liite för lång tid att komma på det, du gled precis på linjen mellan att va seriös och att trolla, så hatten av för det i alla fall.
See you never!
Fattade oxå detta lite för sent. Skönt någonstans ändå att inse att han inte var riktigt så pantad som man först trodde. Blir till att ignorera för min del.
Citera
2023-06-05, 07:05
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Tror du verkligen han ens har 40 papp i lön? Anställda inom försvaret har sjukt låga löner. Men klart kapten kan nog ha 40 k.

Ja jag tror att fyrtio eller strax över är rimligt enligt statistik.
Citera
2023-06-05, 07:07
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja jag tror att fyrtio eller strax över är rimligt enligt statistik.
Ja 46 k hade någon googlat upp och det stämmer nog. Så han får väl i runda slängar ut runt 30 k.
Citera
2023-06-05, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg

Intressant. Men varför skulle man ha tagit bort det? Vill gärna höra deras tankar om detta.
Citera
2023-06-05, 11:14
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Intressant. Men varför skulle man ha tagit bort det? Vill gärna höra deras tankar om detta.
Ja det hade man velat. Men du vet SVT och censur är samma sak. Vi kommer aldrig få veta.
Citera
2023-06-05, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Väldigt bra formulerat av dig också!!

Det var nog mig du syftade på här och jag förstår att du tycker det var över gränsen när du tolkar det som kritik, att han inte borde gjort det. Det var inte det jag tänkte på, utan jag har för mig att han framtills dess hade foton och namn synliga på alla svar, så jag bara märkte skillnaden när det skulle ha kommit överdrivet smicker och tyckte det var ett komiskt sammanträffande mer än kritik.

Jag förstår, jag missade att han inte hade dolt användarnas nick/bild tidigare och nu helt plötsligt gjorde det. Men det kan ju också bero på att någon har påpekat för honom att det är god internetsed och att många som svarar på sådana frågelådor på instagram storys vill vara anonyma.

Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Men det har kritiserats tidigare att framförallt i kulturlivet och på SVT i Sverige har detta gått väl långt. Det blir inte speciellt genuint när dom alla är vänner och det märks ju också nu, ingen får kritisera och ”kärleksrådet” är väldigt tamt. Och som sagt, SVT är public service och sitter på rejält högre hästar än tex tv3 eller Aftonbladet.

Håller med att det är tråkigt att det ska fungera så i detta program. Vissa deltagare verkar ju också ha direkta kontakter. Axel från förra året t.ex. hans mamma jobbade väl på SVT. Undrar om de gör det för att det är skralt med sökande?
Senast redigerad av vasiglas 2023-06-05 kl. 12:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in