2023-06-05, 11:38
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Ryssland har inte satt in sin ordinarie armé ännu. Man har hitintills förlitat sig på frivilliga och rekryter från sina provinser. I Bakhmut var det en privatarmén Wagner som förintade eliten av den Ukrainska armén.
Bäst för alla parter vore att Zelenkey avbryter denna meningslösa offensiv, som redan skitit sig innan den ens börjat.
Zelenskey har ett Israeliskt pass och kan ta sin tillflykt till Israel, sitta där fullskiten med kapital och snorta kola.

Grattis! Du är nu en del av nedan:
StratCom of the Armed Forces of Ukraine warns that russian troops are intensifying their informational and psychological operations:

"In order to demoralize Ukrainians and mislead the community, russian propagandists will spread false information about the counteroffensive, its directions and the losses of the Ukrainian army. Even if there is no counterattack. For this, old videos and photos have been prepared, which show damaged vehicles, dead and captured. And also other fake materials."
Citera
2023-06-05, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Då Ryssland har luftherravälde så kommer inte Leopard-stridsvagnarna göra så stor skillnad. Ryska stridshelikoptrar tror jag kan slå ut dem relativt snabbt.
Var har ryssland luftherravälde? Sibirien? Ryska stridshelikoptrar har varit helt frånvarande efter väldigt stora förluster under första veckans anfall för drygt 1 år sedan.

Citat:
Även så att den stora majoriteten av stridsvagnarna är gamla Leopard I som bör jämföras med T-64. Vi får se hur långt det räcker.
Då ryssarna mest leker med icke modifierade T55or så är väl underhållna och uppgraderade Leo 1or ett under av modernitet. T55or är "allergiska" mot Molotov cocktails, hur hade du tänkt att de skulle stå emot tyskt stål?

Rysk TV och diktatorkramarna i tråden: Skickar ni Leo1 nukar vi er
Väst bestämmer sig för att skicka Leo1
Rysk TV och diktatorkramarna i tråden: Leo1 är helt värdelösa
Rysk TV och diktatorkramarna i tråden: Vi har förstört de flesta Leo1
Väst levererar Leo1
Rysk TV och diktatorkramarna i tråden: Vi är så framgångsrika att vi omgrupperar vid Astrakhan
Citera
2023-06-05, 11:47
Medlem
Citat:
Ryssland har inte satt in sin ordinarie armé ännu. Man har hitintills förlitat sig på frivilliga och rekryter från sina provinser. I Bakhmut var det en privatarmén Wagner som förintade eliten av den Ukrainska armén.
Bäst för alla parter vore att Zelenkey avbryter denna meningslösa offensiv, som redan skitit sig innan den ens börjat.
Zelenskey har ett Israeliskt pass och kan ta sin tillflykt till Israel, sitta där fullskiten med kapital och snorta kola.

Var du full när du skrev? Du klampar glatt in och motsäger allt alla underättelsetjänster sagt i snart ett år. Utan källa förstås.
Citera
2023-06-05, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredNu
Det är ju ganska uppenbart att offensiven startat nu.

Jag minns inte när man hade så stora dokumenterade förluster på ukrainska förband som gick på offensiven sist. Vi har inte sett förluster av västligt material än. Men bevisligen tar man inte det bästa först. Den taktiken har diskuterats förr, även på rysk sida.

Går det extremt dåligt så slutar AFU och låtsas som man aldrig skulle göra en offensiv.

Om man definierar detta som starten på en offensiv, kan man överväga om Vuhledar/Ugledar-attacken bör betraktas som den ryska vinteroffensiven, som i så fall avbröts efter stora förluster. Nu har detta ukrainska anfall inte pågått lika länge, men jag räknar med fler och kanske ännu större försök.Den enda skillnaden är att ryssarna inte sa att de skulle genomföra en stor vinteroffensiv, medan Ukraina varit väldigt tydliga med det.

Jag antar att när det första fordonet i de senaste batchen blir utskjutet (Bradley eller Leo), så är diskussionen om offensiven startat eller inte helt slut.

Edit: ser att det stora pro-ukrainska twitterkontot TheDeadDistrict också anser att offensiven startat: https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1665596036067237890

Så om jag skriver på Twitter att offensiven inte är i gång så har den alltså inte startat?
Citera
2023-06-05, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Japp, de ryzzrunkande trollen går på offensiven idag.Temat för dagen verkar vara att det går så dåligt för Ukraina måste(Snälla Ukraina) sätta sig vid förhandlingsbordet...

Ifall de inte gör det så kommer ryzzland plocka fram de riktiga soldaterna och den riktiga krigsmaterielen från lagret i Uralbergen så därför måst Zelensky och Ukraina sätta sig vid förhandlingsbordet nu och acceptera en fredsuppgörelse på Ryzzlands villkor...

Samtidigt - ute i verkligheten - så skakas ryzzland av att Ukraina ganska ostört kan attackera långt inne i ryzzland, till och med i Moskva utan att ryzzen kan skydda sina egna gränser och sitt eget folk. Jodå, allt går enligt planen.
Nått som övergår mitt förstånd med ryssarnas krigföring är just,

Varför vänta med att plocka fram de bästa soldaterna?

Varför vänta med att plocka fram de bästa krigsmaterialet från guldgruvan i Ural?

Vad tjänar Putin/Ryssland och dess invånare på detta?

Men konstigt nog har ingen av alla dessa ryss-troll och knähundar gett en förklaring på detta i tråden🤪

Allt vi hör är,
Jo ryssarna går sakta fram för att skona civila etc....
Det är bullshit, det vet vi 😁

Dagen någon ger en annan förklaring på att såhär var det exakt som ryssarna önskade att framtiden skulle utveckla sig för dom, den dagen ska jag springa naken på röda torget, endast iklädd rosa flipflop och en fjäder i hatten😂
Citera
2023-06-05, 11:56
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Var du full när du skrev? Du klampar glatt in och motsäger allt alla underättelsetjänster sagt i snart ett år. Utan källa förstås.
Ryssarna har ju flera miljoner elitsoldater som lagras tillsammans med 10-tusentals armatavagnar i bergrum i Uralbergen. Men det verkar som om någon tappat bort nyckeln. Vissa av trådens diktator/clown-kramare är ändå underhållande.
Citera
2023-06-05, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Grattis! Du är nu en del av nedan:
StratCom of the Armed Forces of Ukraine warns that russian troops are intensifying their informational and psychological operations:

"In order to demoralize Ukrainians and mislead the community, russian propagandists will spread false information about the counteroffensive, its directions and the losses of the Ukrainian army. Even if there is no counterattack. For this, old videos and photos have been prepared, which show damaged vehicles, dead and captured. And also other fake materials."

Vad får du ut av att spamma detta? Det som skrivs indikerar något, sen ska alla ta det med en nypa salt eftersom det garanterat är vinklat.
Citera
2023-06-05, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Så om jag skriver på Twitter att offensiven inte är i gång så har den alltså inte startat?

Det beror på vem du är. Om du har 120,000 följare så har det en viss vikt. Om din utsaga ackompanjeras av annan data som visar att förlusterna är under medel, så hjälper det också.

I sista änden kommer det vara delvis subjektivt. Var ryska attacker i Vuhledar och Bakhmut en medioker rysk vinsteroffensiv som till stor del skrinlades? Jag tycker inte det, men jag förstår de som beskriver det annorlunda.
Citera
2023-06-05, 11:59
Medlem
Fyfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Nått som övergår mitt förstånd med ryssarnas krigföring är just,

Varför vänta med att plocka fram de bästa soldaterna?

Varför vänta med att plocka fram de bästa krigsmaterialet från guldgruvan i Ural?

Vad tjänar Putin/Ryssland och dess invånare på detta?

Men konstigt nog har ingen av alla dessa ryss-troll och knähundar gett en förklaring på detta i tråden🤪

Allt vi hör är,
Jo ryssarna går sakta fram för att skona civila etc....
Det är bullshit, det vet vi 😁

Dagen någon ger en annan förklaring på att såhär var det exakt som ryssarna önskade att framtiden skulle utveckla sig för dom, den dagen ska jag springa naken på röda torget, endast iklädd rosa flipflop och en fjäder i hatten😂

Tänk dig att förklara till din försvarsmakt och befolkning att "nu vi skickar våra sämsta soldater med den sämsta materielen så tar vi de bra gubbarna sen." Hade det vart så då hade Putin hängts uppskuren med sina pungkulor som ögon från en fönsterruta i Kreml.
Citera
2023-06-05, 12:01
Medlem
Fyfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredNu
Det beror på vem du är. Om du har 120,000 följare så har det en viss vikt. Om din utsaga ackompanjeras av annan data som visar att förlusterna är under medel, så hjälper det också.

I sista änden kommer det vara delvis subjektivt. Var ryska attacker i Vuhledar och Bakhmut en medioker rysk vinsteroffensiv som till stor del skrinlades? Jag tycker inte det, men jag förstår de som beskriver det annorlunda.

Vad för framgångar hade Ryssland under sin offensiv? Vilka målsättningar nådde de?
Citera
2023-06-05, 12:02
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Vad får du ut av att spamma detta? Det som skrivs indikerar något, sen ska alla ta det med en nypa salt eftersom det garanterat är vinklat.

Känner du dig träffad?

För andra som inte är lika observanta, så är det bra att påminnas om vad som pågår.
Två inlägg som direkt kan etiketteras komma av den ryska propagandan,
Bra exempel på vad som man bör vara uppmärksam på.
Finns många inlägg som endast är lögn och hittepå.
Intressant är att så fort minsta lilla tecken på en attack kommer, så dyker ryssapologeter upp med sin desinformation.
Citera
2023-06-05, 12:08
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ryssland plus Kina är starkare än USA tillsammans.

Det är väl ganska uppenbart vid det här laget även för vanliga ryssar att så inte är fallet. Ryssland klarar inte ens att försvara gränsen till landet som de startade ett krig mot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in