05.06.2023 uppdateringen och många intressanta saker har skett de senaste 48 timmarna. Vi har gjort attacker längs med hela frontlinjen, även testat en av våra västerländska pansarvagnar i strid med turisternas T-72

r , 72

rna eliminerades. Det finns en dronövervakningsvideo som jag publicerar på min telegram kanal senare idag.
Vid Svatove fronten ledde vår lätta attack till avancemang på 400 m innan vi stoppade upp.
Vidare attackerade vi öster om Ivanivske och tog även här några turist positioner.
Även en attack mot Pavlivka utfördes med gott resultat, turistgrupper blev eliminerade.
Längre söderut vid Novopil utförde vi en lite större attack, hur många turistpositioner vi tog över är ännu inte helt klarlagt. Även norrut vid Velyka Novosilka avancerade vi mot Neskuchne. Det som gör dessa två attacker intressanta är att det bara är 11 km mellan dem och attackerna gjordes simultant.
Resultatet av våra små attacker under den gågna veckan visar att turistarme´n är svag men lång. Sätt dessutom till det fakta att det pågår beväpnade stridigheter mellan Wagner och turisternas 72 brigad som socker på botten börjar tårtan bli klar för grädden, eller vår storattack.
Uppe vid Bilgorad eskalerar händelserna timme för timme. Flera nya pow har tagits, eftersom guvernören inte hämtade upp dem så har de nu sänts till Ukraina för att utvexlas vid något lämpligt tillfälle. Turisternas huvudstad är fortsatt i no-comment läge över situationen och enligt Bilgorad guvernären får han inga instruktioner. Detta i sin tur har öppnat spelplanen för mästerkocken att dra nya politiska växlar, vilket han också gjort. Han har satt ultimatum på försvarsministeriet; om inget sker så sänder han sina trupper dit för att rydda upp.
Situationen hos turisterna börjar eskalera från förvirring till kaos, när vår generalstab anser att kaoset är tillräkligt stort börjar våra starka spjutspetsar avancera, som det nu ser ut blir det på flera olika ställen samtidigt. Jag tror att det inte blir en typ Kharkiv offensiv utan en bred front med målet om en snabb knock out.
Den som lever får se.
SLAVA UKRAINI