2023-06-05, 09:00
Medlem
donald12s avatar
Farligt ligga o vila helt synligt i en grop. Ryzzen får en vog o kolla in hans ryckningar! Något gick definitivt sönder

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/13z4ylf/nsfw_lone_russian_soldier_gets_hit_by_a/?utm_source=share&utm_medium=android_app&utm_name= androidcss&utm_term=1&utm_content=share_button
Citera
2023-06-05, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tralfamadore
Många spekulationer i ditt inlägg där du avviker från det som diskuterades från början men ja, han kommer att vara välkommen även hos republikanerna. Bl a senator Graham Lindsey tycker att den bästa investeringen USA gör är att förse ukrainarna med vapen.

Att Zelensky "stänger" ner spionkyrkor är det ingen som bryr sig om.
Visa källa på vad Zelensky inte är transparant med var alla pengar och vapen.

Inga spekulationer det är så det kommer bli. I USA är inte folk helt förtjusta i denna situation, varför tror du stödet är så starkt för dessa två herrar? Varför tror du att det ligger en enorm press på Ukraina idag att de ska kasta in allt de har och helst ska de erövra Krim om de ska ha fortsatt stöd. USA är ett land där massorna redan har vänt och stödet till Ukraina är lågt, de bara hjärntvättade personer som du som sitter långt ifrån fronten som rättfärdigar allt dödande. Frågan är, varför åker inte du ner ditt och gör nytta istället för att försöka övertyga andra att Zelensky är Messiahs.

Vissa du källa på vart alla pengar gått och var alla vapen finns.
Var vänlig och dela med dig av exakt belopp med och vart dessa vapen är, för om du sitter inne med den informationen så bör du kontakta någon tv-kanal och dela med dig. För denna frågan har florerat runt i tv-sofforna där folk undrar hur fan Zelensky kan bränna billioner dollar på så kort tid.
Senast redigerad av WhatTheHeck 2023-06-05 kl. 09:05.
Citera
2023-06-05, 09:04
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Nu kidnappar jag ditt svar.
Om du följt diskussionen om mörkerseende, så handlade det om infanteriets förmåga.
Du läser igen, för snabbt och svarar i en diskussion som du inte är med i, från början, på fel fråga.
En tendens som ser ut som ett mönster?

Kanske det men jag tyckte frågan var intressant då sovjet låg i framkant så tidigt med just mörkerkapacitet att det vore aningen knepigt att de skulle saknas nu. Men som du säger den ” lilla menige” saknar oftast det på båda sidor generellt. Ja men du har rätt hoppar in ibland här och svårt att följa allt som skrivs.
Citera
2023-06-05, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Här tog det inte så länge.

https://deepstatemap.live/#9/49.2293/38.8724

Det är bara det som har sipprat ut från ryska kanaler. Knappast så att RuAF skulle berättat om vad som är lyckat, det vet du också om trots att du har satt i system att ljuga.
Citera
2023-06-05, 09:11
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Inga spekulationer det är så det kommer bli. I USA är inte folk helt förtjusta i denna situation, varför tror du stödet är så starkt för dessa två herrar? Varför tror du att det ligger en enorm press på Ukraina idag att de ska kasta in allt de har och helst ska de erövra Krim om de ska ha fortsatt stöd. USA är ett land där massorna redan har vänt och stödet till Ukraina är lågt, de bara hjärntvättade personer som du som sitter långt ifrån fronten som rättfärdigar allt dödande. Frågan är, varför åker inte du ner ditt och gör nytta istället för att försöka övertyga andra att Zelensky är Messiahs.

Vissa du källa på vart alla pengar gått och var alla vapen finns.
Var vänlig och dela med dig av exakt belopp med och vart dessa vapen är, för om du sitter inne med den informationen så bör du kontakta någon tv-kanal och dela med dig. För denna frågan har florerat runt i tv-sofforna där folk undrar hur fan Zelensky kan bränna billioner dollar på så kort tid.

Det var du som kom med påståendet att pengar och vapen inte hamnar där de ska så då är det givetvis du som ska uppvisa en källa för det påståendet och inte jag.

Ska jag åka ner till "ditt" och göra nytta för att jag undrade var Zelensky inte var välkommen?
Det kanske är dags för dig att sova nu istället för att sitta uppe och trolla. Du verkar vara väldigt förvirrad.
Citera
2023-06-05, 09:21
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Nu vet jag inte vad den enskilda soldaten i Ryssland har men redan 1973 i oktoberkriget hade sovjetiska stridsvagnar mörkerkapacitet vilket israeliska vagnar saknade. Så att de skulle saknas nu låter knepigt sedan är det de mer avancerade förbanden på båda sidor i detta krig som har bra utrustning.

Stridsvagnar är en annan sak. Ryssland hade maximalt 12k stycken i början av 90-talet. Att utrusta 1 miljon soldater med nattseende kostar mer än 12k större enheter som kan monteras på stridsvagnar, i synnerhet när man saknar industriella förutsättningar att göra det när det kommer till elektronik.
Citera
2023-06-05, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tralfamadore
Det var du som kom med påståendet att pengar och vapen inte hamnar där de ska så då är det givetvis du som ska uppvisa en källa för det påståendet och inte jag.

Ska jag åka ner till "ditt" och göra nytta för att jag undrade var Zelensky inte var välkommen?
Det kanske är dags för dig att sova nu istället för att sitta uppe och trolla. Du verkar vara väldigt förvirrad.

Vi diskuterade om stödet från länderna runt om i världen och att Zelensky är välkommen överallt, detta är vad du skrev!

Jag informerade dig att USA som är Ukrainas största donator upphöra med att ge Ukraina när antigen Trump eller DeSantos kommer till makten. Då kommer media att göra en 180 graders sväng, då kommer man ställa frågor som:

Vad har Zelensky gjort med alla billioner!
Vart är alla vapen!

Tror du att när media börjar ställa dessa obehagliga frågor att omvärlden kommer vara lika positivt inställda mot Ukraina? Tror du han är lika välkommen och att folk kommer att ta Zelensky på allvar nästa gång han begär vapen för miljarder?!?

Kan inte du berätta för oss hur han lyckats bränna så mycket pengar på så kort tid.
Citera
2023-06-05, 09:25
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Stridsvagnar är en annan sak. Ryssland hade maximalt 12k stycken i början av 90-talet. Att utrusta 1 miljon soldater med nattseende kostar mer än 12k större enheter som kan monteras på stridsvagnar, i synnerhet när man saknar industriella förutsättningar att göra det när det kommer till elektronik.

Men det är väl ingen armé som utrustar alla fotsoldaterna med sådan utrustning? Men det är väl fullt möjligt att det är tätare per capita i Ukraina vild gissning dock.
Citera
2023-06-05, 09:25
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Kalla det vad du vill, men Ukraina har ju låtit Nato ösa in vapen i landet, vilket Ryssland sett som ett hot.

Man kan vända på resonemangen och helt enkelt ställa frågan till de inblandade: Vad har ni gjort för att strider inte skulle bryta ut?

Inga "NATO"-vapen i Ukraina innan 2014. De började porla in som en stilla bäck strax innan 2:a invasionen i februari 2022. Med Javelin, NLAW och AT4. Dvs EFTER att putin under flera månader förberett krigsstarten.
Vi borde har skickat MYCKET FLER vapen SAMT börjat träna ukrainarna på NATO-kompatibla stridsfordon etc, men det är lätt att vara efterklok.

Allt vad väst har gjort oavsett vad det har varit har "provocerat" ryssen.
Väst har fria demokratiska val = putin blir arg.
Väst har fri media och oberoende journalister = putin blir arg.
Citera
2023-06-05, 09:29
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ryssland har 13 000 s300 och s400.

Ja i Maskveee
Citera
2023-06-05, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
? vad pratar du om? Vi snackar om stödet till Ukraina och hur starkt kopplat opinionen/media är till kriget som sker idag. Zelensky är inte helt transparant med vart alla pengar går och hur vapnen har använts. Dessa frågor har inte ställts rakt ut till honom för att Biden skyddar honom.

När Biden försvinner, tror du inte Zelensky kommer behöva redovisa varenda dollar han spenderat? Vi pratar om en av världens största donationskampanjer och vinner han inte över Krim, de lär kastas massvis med kritik och frågorna som jag ställer till er här kommer hagla på honom.

Men ni vet att varje dollar som skickats ditt har spenderats väl! Varje vapen som skickats ditt har inte sålts vidare utan använts flitigt i gränsen. För skulle man börja hitta vapen som skickats till Ukraina i EU, tror ni inte man kommer ställa frågor som: Hur kom dessa vapen in i EU när EU har skickat dom till Ukraina.

Jag tror ingenting. Den som lever får se. Jag kan bara se att tillräckligt med vapen används för stoppa monstren från Öster. Utmärkt för Sverige. Vår ärkefiende sedan nästan 1000 år får på smällen. Ett land som hotar Sverige, Väst och Världen inte vinner. Det är bra för oss alla.
Citera
2023-06-05, 09:30
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Men det är väl ingen armé som utrustar alla fotsoldaterna med sådan utrustning? Men det är väl fullt möjligt att det är tätare per capita i Ukraina vild gissning dock.

Jo de flesta västarméer har nattseende som standard, i synnerhet för offensiva förband. Alla amerikanska soldater har rudimentärt nattseende även om det ofta bara är specialstyrkor som har nattseende med djup (såna där med fyra stycken objektiv).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in