2023-06-05, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag är inte så insatt i trav och travhästar men då är svaret på min fråga ang travhästar att
alla rids och tränas även utan sulkey
har jag uppfattat dig rätt ?

Det är olika hur folk gör. Alla travmänniskor rider inte. I ett stall jag stod i med mina hästar fanns det travhästar som hade lessnat på att springa på banan och dom reds i skogen och gjorde enstaka träningspass med proffskusk mellan tävlingarna.
Citera
2023-06-05, 00:30
Medlem
Citat:
Tack intressant

I programmet handlade det om de nya lagarna som regeringen vill införa som tex avlyssning m. m som hon Insulander inte tyckte var ok

Två artiklar om frågorna.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/advokater-rasar-mot-ny-taxa-kokar-i-k%C3%A5ren-1.99276334

https://www.di.se/nyheter/advokater-rasar-mot-ny-taxa-riskerar-arbeta-gratis/
Citera
2023-06-05, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Två artiklar om frågorna.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/advokater-rasar-mot-ny-taxa-kokar-i-k%C3%A5ren-1.99276334

https://www.di.se/nyheter/advokater-rasar-mot-ny-taxa-riskerar-arbeta-gratis/

Om jag förstår rätt så är det här nya taxa reglerna för att minska kostnaderna
Om det är skäligt eller inte har jag ingen koll på men jag har hört av bekanta som jobbar som advokater att saltade fakturor är inte ovanligt bland vissa advokater
Citera
2023-06-05, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Numera gör man tydligen det, vad jag förstått.

Oavsett hur de gjort hos J pappa så har J sista åren inte ägnat så mycket tid åt hästarna
Hon säger själv att hennes fritidsintresse de sista åren har varit att festa fred-lörd och i veckorna har hon jobbat och umgåtts med M till stor del
Citera
2023-06-05, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Ja, jag tror ju att Clea är ett uppmärksamhetsluder av rang. Hon gick ju på pumpen avseende Lamberts, om hon nu skiter i det blå skåpet - igen - så lär hennes ”kändisfaktor” som stjärnadvokat vara förbrukad.

Klart subban är desperat nu, hon verkar ju vara beredd att gå över lik för att ”få rätt” kosta vad det kosta vill…

Ja uppmärksamhet ligger nog för Clea som gärna rör sig bland kändisar och inneställen på stan så hon är nog rädd om sin status bland sjärnadvokater
Citera
2023-06-05, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Det är olika hur folk gör. Alla travmänniskor rider inte. I ett stall jag stod i med mina hästar fanns det travhästar som hade lessnat på att springa på banan och dom reds i skogen och gjorde enstaka träningspass med proffskusk mellan tävlingarna.

Nu hade ju inte J pappa massor av hästar men jag har fått den uppfattningen att ingen i familjen red i travtävlingar
utan bara tränade dem
Citera
2023-06-05, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Ja, jag tror ju att Clea är ett uppmärksamhetsluder av rang. Hon gick ju på pumpen avseende Lamberts, om hon nu skiter i det blå skåpet - igen - så lär hennes ”kändisfaktor” som stjärnadvokat vara förbrukad.

Klart subban är desperat nu, hon verkar ju vara beredd att gå över lik för att ”få rätt” kosta vad det kosta vill…

Kärringen har tappat vettet fullständigt och har uppenbarligen någon slags störning som innefattar bristande verklighetsuppfattning, empati och samvetslöshet.
Citera
2023-06-05, 09:07
Medlem
sybels avatar
Citat:
Oavsett hur de gjort hos J pappa så har J sista åren inte ägnat så mycket tid åt hästarna
Hon säger själv att hennes fritidsintresse de sista åren har varit att festa fred-lörd och i veckorna har hon jobbat och umgåtts med M till stor del
En tanke som just slog mig:
Någon granne till Js pappa hade sett J rida på söndagsmorgonen, men brodern och J själv sa hon att hon kört med sulky.

Något verkar vara lurigt.

Edit: Tiden medger tyvärr inte att jag kan leta och citera.
Senast redigerad av sybel 2023-06-05 kl. 09:11. Anledning: Edit:
Citera
2023-06-05, 09:14
Medlem
Citat:
Någon granne till Js pappa hade sett J rida på söndagsmorgonen, men brodern och J själv sa hon att hon kört med sulky.

JJ kanske både red och körde sulky.

Vilka droger brukade JJ och MH?
Citera
2023-06-05, 09:24
Medlem
Citat:

Det stämmer som jag kommer ihåg att någon granne sett "någon" varit ute och ridit. Men om hen sett att det bestämt var JJ och vilken tid det var (söndagsmorgonen?) kanske du kan leta upp när du har tid.

Förvånar mig om både JJ/brodern sagt att det var en sulky som JJ var ute och körde med. Sulky används på travbanan vid lopp... väldigt obekväm att vara ute och köra med vid träning av hästarna till vardags. Finns träningsvagnar som kallas för rockard som är till för träning utanför banorna (har dessutom betydligt bredare däck om det nu var tanken att dölja bilspår efter nattens övningar).
Senast redigerad av Tufsankatt 2023-06-05 kl. 09:27.
Citera
2023-06-05, 10:20
Medlem
Citat:

Eller definierade grannen sulky som att rida
Det är kanske så han minns det.
Hon kanske hann med båda.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-06-05 kl. 10:23.
Citera
2023-06-05, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
JJ kanske både red och körde sulky.

Vilka droger brukade JJ och MH?

De fann ”etibles” (den omtalade haschkakan) i JJs frys.
Det är det enda olagliga substans som vi har bekräftat om jag inte minns fel.

De fann Ritalinsyra i MHs omlopp vilket hon har utskrivet pga sina koncentrationssvårigheter, det är narkotikaklassat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in