2023-06-04, 20:00
Medlem
Postade denna i Integration och Invandring eftersom det som är mest PK är att vara är att vara för invandring. Men blev ombedd att posta i Politik Inrikes.

Tror ni som jag att en starkt bidragande anledning till att de flesta höga politiker och näringslivstoppar är politiskt korrekta för att de har så många internationella kontakter och inte vill stöta sig med dessa?

Man kanske har business-relationer på något sätt i Saudiarabien. Då vill man inte att de ska tänka att man inte gillar saudis som man kan bli misstänkt för om man är mot invandring av araber.. Och gällande internationella kontakter i politiken samma. Alla har vänner över hela världen och man skulle bli ett svart får om man var mot invandring.

Sen förbättrar ju inte direkt media och opportunisterna läget. Men ändå något som gör förändringen svår.

Med invandring menar jag hejdlös massinvandring, börjar iofs stramas åt nu så våra goda valarbetare (kaosarna) och de officiella kanske ändrar situationen. Men tror ändå många högdjur drar sig för att få ett rykte om sig att vara invandringskritiska.
Senast redigerad av godschild 2023-06-04 kl. 20:29.
Citera
2023-06-04, 21:02
Medlem
Jag förstår inte frågan. Vad menar du? Vadå PK?
Citera
2023-06-04, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Jag förstår inte frågan. Vad menar du? Vadå PK?
Du förstår. Du är ganska normalbegåvad och håller tom med trading. Den verkliga frågan är vad du vill med att spela dum. Det gör verkligen inte forumet bättre.
Citera
2023-06-04, 21:13
Medlem
Glostrups avatar
Förstår inte heller, är din definition av PK att inte vara intolerant mot andra raser, religioner, hudfärger eller sexualiteter? Menar du att alla ”högdjur” egentligen är djupt bigotta, men döljer det för att inte stöta sig med andra högdjur - som enligt hypotesen är lika bigotta de?

Nä, det här får du nog utveckla. Definiera PK först, så får vi se om du hinner få någon slags ordning på den här trådstarten innan den åker i papperskorgen.
Citera
2023-06-04, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Förstår inte heller, är din definition av PK att inte vara intolerant mot andra raser, religioner, hudfärger eller sexualiteter? Menar du att alla ”högdjur” egentligen är djupt bigotta, men döljer det för att inte stöta sig med andra högdjur - som enligt hypotesen är lika bigotta de?

Nä, det här får du nog utveckla. Definiera PK först, så får vi se om du hinner få någon slags ordning på den här trådstarten innan den åker i papperskorgen.
Löjligt raljerande. Jag förstår inte vad att värna om nationen har att göra med att vara en bigot. Jag tror att de allra flesta vill Sverige väl men måste anpassa sig, sen har vi de onda opportunisterna som hoppar på och utnyttjar tåget med uttryck bigot och rasist för att höja sig själva. Jag definierar PKs främsta betydelse som att vara för invandring. Och det är problemet med pro-invandring som tråden berör. Alla någorlunda insatta vet vad PK betyder och hela nyansen av begreppet är inte vad tråden handlar om.
Senast redigerad av godschild 2023-06-04 kl. 21:22.
Citera
2023-06-04, 21:22
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godschild
Löjligt raljerande. Jag förstår inte vad att värna om nationen har att göra med att vara en bigot. Jag definierar PKs främsta betydelse som att vara för invandring. Och det är problemet med pro-invandring som tråden berör. Alla någorlunda insatta vet vad PK betyder och hela nyansen av begreppet är inte vad tråden handlar om.

Jag frågade eftersom du inte definierade PK. Om jag har fel om din definition, som jag dock extrapolerade ur det exempel du själv gav, så kan du väl ge din egen definition. Du skrev att ”högdjur” inte vågade säga att de inte gillar araber, så det är ju knappast en helt orimlig tolkning jag ger av din definition.

Det går ju inte att diskutera om folk är PK om vi inte vet vad du menar med PK.
Citera
2023-06-04, 21:23
Medlem
Citat:
Jag frågade eftersom du inte definierade PK. Om jag har fel om din definition, som jag dock extrapolerade ur det exempel du själv gav, så kan du väl ge din egen definition. Du skrev att ”högdjur” inte vågade säga att de inte gillar araber, så det är ju knappast en helt orimlig tolkning jag ger av din definition.

Det går ju inte att diskutera om folk är PK om vi inte vet vad du menar med PK.
Skrev "Postade denna i Integration och Invandring eftersom det som är mest PK är att vara är att vara för invandring". Sen är det underförstått att det handlar om just invandringen resten av Trådstarten.
Senast redigerad av godschild 2023-06-04 kl. 21:25.
Citera
2023-06-04, 21:34
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godschild
Skrev "Postade denna i Integration och Invandring eftersom det som är mest PK är att vara är att vara för invandring"

Så du undrar alltså om ”högdjur” låtsas vara för invandring för att inte få problem i affärer eller arbete? Det kan säkert förekomma att invandringskritiska personer väljer att tona ner den sidan för att inte framstå som rasister när de träffar folk från andra länder. Är detta konstigt? Vore det inte ännu konstigare om de inte klarade av att motstå impulsen att säga exakt vad de tycker om invandring i varje läge?

Och det här med ”globalismen” som du anser skulle kunna vara det underliggande problemet, vad menar du med det? Att världens politik och ekonomi är globalt sammanbundet av olika supply-nätverk och global konsumtion, är det ens konstigt eller icke önskvärt?

Det är en rätt kass trådstart som varken definierar de tre huvudämnena (”globalism”, ”högdjur” och ”PK”) eller lyckas ställa en öppen fråga när svaret måste vara sammansatt av många olika rätt komplexa delar som åtminstone borde omfatta makroekonomi, sociala hierarkier och psykologi.

Så mitt svar på din fråga är: Nej.
Citera
2023-06-04, 21:37
Medlem
Citat:
Så du undrar alltså om ”högdjur” låtsas vara för invandring för att inte få problem i affärer eller arbete? Det kan säkert förekomma att invandringskritiska personer väljer att tona ner den sidan för att inte framstå som rasister när de träffar folk från andra länder. Är detta konstigt? Vore det inte ännu konstigare om de inte klarade av att motstå impulsen att säga exakt vad de tycker om invandring i varje läge?

Och det här med ”globalismen” som du anser skulle kunna vara det underliggande problemet, vad menar du med det? Att världens politik och ekonomi är globalt sammanbundet av olika supply-nätverk och global konsumtion, är det ens konstigt eller icke önskvärt?

Det är en rätt kass trådstart som varken definierar de tre huvudämnena (”globalism”, ”högdjur” och ”PK”) eller lyckas ställa en öppen fråga när svaret måste vara sammansatt av många olika rätt komplexa delar som åtminstone borde omfatta makroekonomi, sociala hierarkier och psykologi.

1. Du gillar inte trådstarten men skriver ändå i tråden.
2. Jag vet vad som brukar definieras som PK, precis som jag vet vad som brukar definieras som WT, Woke, Sverigevänner, osv. Hur kommer det sig att du inte vet det?
Citera
2023-06-04, 21:38
Medlem
Svar: Nej, det beror på trender och ängslan.
Citera
2023-06-04, 21:39
Medlem
Citat:

Okej. Jag menade att det jag tog upp trådstarten kan vara en bidragande faktor. Självklart inte hela förklaringen till massinvandringen om det är det du menar med "makroekonomi" "sociala hierarkier" och "psykologi". Otydligt om du syftar på "högdjuren" eller invandringen men inga problem.

Var en ny insikt trådstarten som jag tyckte var tänkvärd.

Måste även säga att du har en väldigt konfrontativ och stöddig ton i vad du skriver. Ödmjukhet kan vara ett tips så man kan reda ut problem istället för att försöka få den andra att se dum ut.
Senast redigerad av godschild 2023-06-04 kl. 22:23.
Citera
2023-06-04, 22:09
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Jag vet vad som brukar definieras som PK, precis som jag vet vad som brukar definieras som WT, Woke, Sverigevänner, osv. Hur kommer det sig att du inte vet det?

Definitioner är som arslen, alla har sina egna. Det är inte orimligt att be en trådstartare att definiera vad han menar med PK när hela tråden handlar om hypotesen att vissa människor låtsas vara det. Om alla som svarar förutsätter att de har samma definition, men inte har det, så blir det en ytterst förvirrad diskussion.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in