2023-06-02, 00:34
Bannlyst
Haha jag måste säga att jag älskar den här polska påvärkningskampanjen på Flashback. Vi går hand i hand och skyddar Europa emot inkräktare. Germaner och slaver går hand i hand. Underbart. Gemensam gräns för Europa och våra folk.
Senast redigerad av Nordsj 2023-06-02 kl. 00:37.
Citera
2023-06-02, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Det här är styrelsen:
Chair: Tanja AUVINEN (FI)
Vice-Chair: Kira APPEL (DK)
Standing Committee Members
Board Chair: Tanja AUVINEN (FI)

Jacqueline NIAVARANI (AT)
Board Vice-Chair: Kira APPEL (DK)

Esther VAN DIJK (NL)

European Commission representative (DG JUST):

Irena MOOZOVA/Karen VANDEKERCKHOVE

Bara feministiska aktivister som tar äran åt sig genom att kalla sig något med EU.
De är typ fyra personer vars namn återkommer lite här och där.
Och sidan är ganska lik den norska https://nikk.no/notiser/kvinnor-i-pr...skt-samarbete/
Där Tanja presenteras med ROKS som stöd.
Hon är en tokvänsterfeminazi från Sätra och de får troligen jävligt mycket projektpengar för att göra den här sidan och sen inget mer.

Jävla idiotkälla.

Lär dig läsa.

"It consists of eighteen representatives from the Member States which operates on a rotation basis thus guaranteeing total representation combined with operational efficiency. One member is also representing the European Commission. There is an equal number of substitute members.
"

Styrelsen består alltså av 18 representanter som sitter där på rotation.
du kan själv gå in och klicka på länderna just nu representerade och titta vilka som sitter för just dem.
För din information, finns en del Mr.

Att det är en majoritet av ett kön, brukar ju inte alls bekymra dig då det handlar om män, märkligt det där att de plötsligt skulle vara ett enormt problem då det handlar om kvinnor.
Att mest kvinnor intresserar sig för jämställdhet och gender, är inte så konstigt hörredu, det konstiga är väl att det är så FÅ män som vill arbeta med detta.
Samt att det fortsatt 2023 existerar fåntrattar av din sort.
Citera
2023-06-03, 02:26
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Lär dig läsa.

"It consists of eighteen representatives from the Member States which operates on a rotation basis thus guaranteeing total representation combined with operational efficiency. One member is also representing the European Commission. There is an equal number of substitute members.
"

Styrelsen består alltså av 18 representanter som sitter där på rotation.
du kan själv gå in och klicka på länderna just nu representerade och titta vilka som sitter för just dem.
För din information, finns en del Mr.

Att det är en majoritet av ett kön, brukar ju inte alls bekymra dig då det handlar om män, märkligt det där att de plötsligt skulle vara ett enormt problem då det handlar om kvinnor.
Att mest kvinnor intresserar sig för jämställdhet och gender, är inte så konstigt hörredu, det konstiga är väl att det är så FÅ män som vill arbeta med detta.
Samt att det fortsatt 2023 existerar fåntrattar av din sort.
Sa du lär dig läsa?

Det här är styrelsen:

Bara kvinnor.
Och det ska tala om jämställdhet?
För vem?
Bara kvinnor.

Jag är för meritokrati och jag är för den fria marknaden, men när män tvingas betala för sån här skit och sen utesluts i beslutsfattningen av frågorna som drivs pratar vi om något helt annat och helt ärligt.
De skiter i både dig och mig.
De gör detta för att de får pengar för det.
Lättlurade satar som du står där med plånboken vidöppen och säger att du älskar vad de gör, här ta mina pengar bara.

Det är den enda viktiga rotationen här.
Få dem att producera något som någon behöver och är beredd att betala för.
Kom inte och tvinga mig att finansiera sån här skit.
Citera
2023-06-03, 10:07
Medlem
Citat:
Sa du lär dig läsa?

Det här är styrelsen:

Bara kvinnor.
För vem?
Bara kvinnor.

Jag är för meritokrati och jag är för den fria marknaden, men när män tvingas betala för sån här skit och sen utesluts i beslutsfattningen av frågorna som drivs pratar vi om något helt annat och helt ärligt.
Lättlurade satar som du står där med plånboken vidöppen och säger att du älskar vad de gör, här ta mina pengar bara.

Cypern: Mr Stavros CHRISTOFI
Malta: Mr Michael CAMILLERI
Rumänien: Mr Dan MOLDOVAN
Slovakien: Mr Marián LIZANEC
Citera
2023-06-03, 10:16
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Det är mindre löneskillnader mellan kvinnor och män i Polen och det finns fler kvinnor i chefspositioner 44%
Även våld i nära relationer och våldtäkter är på mycket lägre nivå.

Grundlagen i Polen skyddar alla liv från befruktning till döden. Barnet i kvinnans mage har ett eget unikt DNA därför kan man inte säga att det tillhör kvinnans kropp.

Polen var ett av de första länder som gav kvinnor rösträtt 1918,
tex. i Frankrike fick kvinnor rösträtt först efter II VK

Förmodligen eftersom Sverige är fyllt av vänsterslödder, kommunistromantiker och allehanda andra vänster-avarter med skev moralisk kompass!
Citera
2023-06-03, 15:13
Medlem
Citat:
Sa du lär dig läsa?

Det här är styrelsen:

Bara kvinnor.
För vem?
Bara kvinnor.

Tror de flesta är villiga att betala för att vi ska ha folk som samlar in- och sammanställer information och statistik av olika slag. Sånt är viktigt i flera avseenden. Din cuck-inställning att man inte ska göra nåt som inte en miljonär ger en incitament till att göra är efterbliven. Allt ska inte vara vinstdrivande. Hade vi haft det som standard så hade vi inte kommit någonstans i samhället.

Du är bara lipig över att det visade sig att ett socialkonservativt land inte är mer jämställt än ett progressivt land. Säger sig självt. Vill man inte ha jämställdhet så får man inte jämställdhet.
Senast redigerad av enhalvboj 2023-06-03 kl. 15:21.
Citera
2023-06-03, 21:13
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Cypern: Mr Stavros CHRISTOFI
Malta: Mr Michael CAMILLERI
Rumänien: Mr Dan MOLDOVAN
Slovakien: Mr Marián LIZANEC
Så du hittade en knapp handfull "män" alltså?
Du vet att de finns överallt som white knigts och simpar, där det finns sociopatiska eller psykopatiska kvinnor.
De hör till den där sorten som gillar att man stampar dem på pungen med stilettklackar också, eller blir peggade.
Deras självhat är helt gränslöst och därför delar alla i organisationen samma åsikter om män.

Men hur var det nu?
En jämställd organisation har väl 50/50, eller åtminstone 40% presentation av båda könen?
Jämställdhetsintegrationen som har miljardbudget i landet har inte ens 5% män i verksamheterna.
Och de olika städernas och kommunernas jämställdhetsintegrerare har det precis lika illa, så makten är redan kvinnornas och det är därför de får till stånd feministisk snöröjning och kvinnocyklar som symbol i cykelbanorna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-jamstalldhet

I alla organisationer där kvinnor får inflytande får vi sån skit, samtidigt som kärnverksamheten sköts allt sämre och sämre.
Och kostar mer och mer.

"Vi behöver mer pengar till välfärden" är det lögnaktiga narrativet folk inte vill neka att ge pengar till och inte ens en av världens högsta skatter räcker länge till adekvat vård., skola, vägar, tåg osv.

Lände med mycket lägre skatt är bättre på allt det där som förr var en paradgren här, men feministerna skiter i det gamla patriarkala samhället (som fungerade mycket väl).
Det går som tåget sa man, och var stolt.
Prova att säga det nu.
"Det går som tåget".
Då blir folk ledsna i ögat.
Senast redigerad av GaylordYanker 2023-06-03 kl. 21:17.
Citera
2023-06-03, 21:57
Medlem
Citat:
Så du hittade en knapp handfull "män" alltså?
Du vet att de finns överallt som white knigts och simpar, där det finns sociopatiska eller psykopatiska kvinnor.
De hör till den där sorten som gillar att man stampar dem på pungen med stilettklackar också, eller blir peggade.
Deras självhat är helt gränslöst och därför delar alla i organisationen samma åsikter om män.

Men hur var det nu?
En jämställd organisation har väl 50/50, eller åtminstone 40% presentation av båda könen?
Jämställdhetsintegrationen som har miljardbudget i landet har inte ens 5% män i verksamheterna.
Och de olika städernas och kommunernas jämställdhetsintegrerare har det precis lika illa, så makten är redan kvinnornas och det är därför de får till stånd feministisk snöröjning och kvinnocyklar som symbol i cykelbanorna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-jamstalldhet

I alla organisationer där kvinnor får inflytande får vi sån skit, samtidigt som kärnverksamheten sköts allt sämre och sämre.
Och kostar mer och mer.

"Vi behöver mer pengar till välfärden" är det lögnaktiga narrativet folk inte vill neka att ge pengar till och inte ens en av världens högsta skatter räcker länge till adekvat vård., skola, vägar, tåg osv.

Lände med mycket lägre skatt är bättre på allt det där som förr var en paradgren här, men feministerna skiter i det gamla patriarkala samhället (som fungerade mycket väl).
Det går som tåget sa man, och var stolt.
Prova att säga det nu.
"Det går som tåget".
Då blir folk ledsna i ögat.

Så vad är din egentliga kritik gentemot datan som används för att ranka olika länder i jämställdhetsindex?

Håller du med att Polen är mindre jämställt än Sverige? Varför? Varför inte?
Citera
2023-06-04, 01:16
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Så vad är din egentliga kritik gentemot datan som används för att ranka olika länder i jämställdhetsindex?

Håller du med att Polen är mindre jämställt än Sverige? Varför? Varför inte?
Datan mäter lika utfall.
Inte meriter, intressen eller personliga val.
Det är inte jämställdhet om man föredrar kvoter. Det är ofelbart och som bäst att göra precis vad som helst konstgjort sämre än det hade behövt att vara.

Nej, jag vet inte om Polen är mer jämställt än Sverige på särskilt många sätt att mäta.
Men om du räknar kvoter kanske du får en siffra, men den säger absolut ingenting om hur bra det du mäter faktiskt fungerar.
På sikt vet jag dock att den som är bäst lämpad för ett jobb också kommer göra ett bättre jobb än den som kvoterats in pga kön.

Och här trodde jag att man INTE skulle diskriminera någon baserat på kön, men det var tji på den, alltså?
Ska vi gissa att de här kvoterna bara är eftersträvansvärda så länge det gäller kvinnor till toppjobb och att män för all del fortfarande kan fortsätta med de tunga och farliga jobben?

Så funkar hyckleriet i Sverige i alla fall.
Citera
2023-06-04, 01:24
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Tror de flesta är villiga att betala för att vi ska ha folk som samlar in- och sammanställer information och statistik av olika slag. Sånt är viktigt i flera avseenden. Din cuck-inställning att man inte ska göra nåt som inte en miljonär ger en incitament till att göra är efterbliven. Allt ska inte vara vinstdrivande. Hade vi haft det som standard så hade vi inte kommit någonstans i samhället.

Du är bara lipig över att det visade sig att ett socialkonservativt land inte är mer jämställt än ett progressivt land. Säger sig självt. Vill man inte ha jämställdhet så får man inte jämställdhet.
Du talar som de som förespråkade skallmätningar gjorde.
Nej, vi behöver inget Stasi för att se till att alla får lika mycket saft i glasen.
Den kontrollen kostar och kan med fördel användas till något produktivt i stället.

Självklart ska vi ha statistik, men det ska vara för att se vart vi lyckas och vart vi kan bättre.
Jag förstår att detta kan vara lockande om man har som mål att etablera kvinnlig överhöghet. Men då gör man det sämsta man kan av det. Och den ska dessutom inte vara agendadriven åt just det jag nämnde, som SCB och Brå allt oftare beskylls vara på väg mot

Din "cuck"-referens om en miljonär var inte tydlig nånstans.
Skulle det vara dåligt med miljonärer på något sätt?

Hellre det än en kugge i ett meningslöst sossemaskineri som inte går runt för egen maskin.
Och som dessutom gör ett skitdåligt jobb och de som jobbar där vantrivs för att de vet att det är en återvändsgata och att de saknar alternativ att säga far åt helvete till nån ideologisk idiot som sätter dem på meningslösa pärmflyttarjobb.
Citera
2023-06-04, 08:30
Medlem
Citat:
Datan mäter lika utfall.
Inte meriter, intressen eller personliga val.
Det är inte jämställdhet om man föredrar kvoter. Det är ofelbart och som bäst att göra precis vad som helst konstgjort sämre än det hade behövt att vara.

Nej, jag vet inte om Polen är mer jämställt än Sverige på särskilt många sätt att mäta.
Men om du räknar kvoter kanske du får en siffra, men den säger absolut ingenting om hur bra det du mäter faktiskt fungerar.
På sikt vet jag dock att den som är bäst lämpad för ett jobb också kommer göra ett bättre jobb än den som kvoterats in pga kön.

Och här trodde jag att man INTE skulle diskriminera någon baserat på kön, men det var tji på den, alltså?
Ska vi gissa att de här kvoterna bara är eftersträvansvärda så länge det gäller kvinnor till toppjobb och att män för all del fortfarande kan fortsätta med de tunga och farliga jobben?

Så funkar hyckleriet i Sverige i alla fall.

Ja, tro fan man mäter utfall. Det är statistik vi pratar om.... och nej, givetvis säger det inget om hur bra nåt fungerar. Det är statistik vi pratar om.

Fattar inte hur du tänker att datainsamling ska gå till där man å ena sidan ska få så rena siffror som möjligt och å andra sidan räkna in folks personliga upplevelser, känslor, intressen osv. Sånt får man göra separata undersökningar om.
Citera
2023-06-04, 08:45
Medlem
Citat:
Du talar som de som förespråkade skallmätningar gjorde.
Nej, vi behöver inget Stasi för att se till att alla får lika mycket saft i glasen.
Den kontrollen kostar och kan med fördel användas till något produktivt i stället.

Självklart ska vi ha statistik, men det ska vara för att se vart vi lyckas och vart vi kan bättre.
Jag förstår att detta kan vara lockande om man har som mål att etablera kvinnlig överhöghet. Men då gör man det sämsta man kan av det. Och den ska dessutom inte vara agendadriven åt just det jag nämnde, som SCB och Brå allt oftare beskylls vara på väg mot

Din "cuck"-referens om en miljonär var inte tydlig nånstans.
Skulle det vara dåligt med miljonärer på något sätt?

Hellre det än en kugge i ett meningslöst sossemaskineri som inte går runt för egen maskin.
Och som dessutom gör ett skitdåligt jobb och de som jobbar där vantrivs för att de vet att det är en återvändsgata och att de saknar alternativ att säga far åt helvete till nån ideologisk idiot som sätter dem på meningslösa pärmflyttarjobb.

Så nazist och stasi för att jag tycker man ska ha statistiker i ett samhälle.. börjar du får slut på kraftuttryck eller?

"Som SCB och Brå allt oftare beskylls vara". Skiter väl fullständigt i vad de beskylls för att vara. Nu handlar det inte ens om de. Du och de dina är allmänt lipiga över fakta, data och statistik eftersom dessa talar emot era egna hjärnspöken. Att de inte är lika jävla överdramatiska som ni själva är.

Polen är objektivt sett mindre jämställt än Sverige fattar inte varför det faktumet svider så jävligt för såna som inte vill ha jämställdhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in