2023-06-03, 17:55
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag sitter och lyssnar på förhören nu igen.
Den person Mikael beskriver, känns som om han beskriver sig själv.
Att hon skulle varit så våldsam samtidigt som hon var så svag i kroppen att hon behövde stöd för att gå i trappor, men stark nog att kasta sönder saker genom dörrar, sparka sönder och slå sönder inredning.
Citat från Mikael "jag slår ju inte sönder mitt egna hus ja" som förebyggande "förklaring gällande att det måste vara Jeanette som haft sönder alla dörrar mm

Intressant att lyssna på lögnaren, hur han tillochmed krystar fram lite snyftningar över hur han för husfridens skull går med ut, fast han inte vill...
Det är otaliga mängder öl och whiskey han beställer och dricker, svårt att hålla räkningen. Enligt honom är det Jeanette som är svartsjuk, men han är den som tar massor av dryck och super upp i sin ensamhet, när han blir sur...
Dom går inte hem tillsammans.
Mikael blir utkastad pga. att han sitter och somnar, sen vaknar han upp hemma i sängen och när han tar på Jeanette, så är hon kall.
Sen kommer hans redogörelse för hur äcklad han är över blod och att han tar henne till badrummet, osv

Hur synd det är om Mikael beskriver han inledningsvis, genom att han minsann fått hjälpa Jeanette upp, på toa, skjutsa henne till jobbet osv,
Och att Jeanette inte kunde resa eftersom hon inte hade några pengar och han hade hjälpt henne att få skuldsanering..
En riktig hjälte...så hjälpsam, ändå är det denna kvinna som han påstår fått riktiga vredesutbrott och sparkat sönder huset, gav sig på honom helt oprovocerat osv.

Det är oerhört sorgligt att detta svin inte fått sitt rättmätiga straff, än.

Hans klagan över att han ställde upp för husfridens skull, gällande sex är så patetiskt

Edit, att det är medicineringen som tagit hennes liv är uteslutet.

Den där Micke är en riktig idiot, det kan inte uteslutas.
Vi vill se honom sitta bakom lås och bom hela livet ut.
Han säger som du skriver "jag slår ju inte sönder mitt egna hus ja"
Nä men du slår sönder din sambo ditt lilla kryp!

Att han ska dömas till livstid är nog helt uteslutet tack vare det sk expertvittnet.
Ett vittne som inte klarar SFI utbildningen ens.
Han klarar sig pga missförstånd samt brister i det svenska språket.

Jäkla surt.
Citera
2023-06-03, 18:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976

Att han ska dömas till livstid är nog helt uteslutet tack vare det sk expertvittnet.
Ett vittne som inte klarar SFI utbildningen ens.
Han klarar sig pga missförstånd samt brister i det svenska språket.

Jäkla surt.

Jag fattar bara inte hur hovrätten kunde ta den vaga kommentaren som rättsläkaren blev pressad på, som tungt vägande om man ser på resten av vad folk berättat i förhören. Det borde fan finnas en svart lista för för sådana skåp. Jag tror inte en sekund att en eventuell överdos den typ av mediciner skulle leda till döden. Självklart har han mördat henne och det på det värsta tänkbara sätt
Citera
2023-06-03, 23:40
Medlem
Citat:
Det är en rättsskandal.
Han skulle dömts till livstid även i hovrätten.
7 år är ingenting. Han är snart ute igen och jag undrar i mitt stilla sinne om dom som vittnat vågar bo kvar, med tanke på att det går att ta på deras rädsla genom att lyssna på förhören..
Det våld han utsatte henne för var dödande.
I sämsta/bästa fall hade hon blivit en grönsak, utan ett värdigt liv.

Hur många fler sådana här fall kommer ni på? Jag menar då fall av dödligt våld i nära relation där mannen undkommer straff för mord? Ibland krävs det verkligen sagolika skäl för att personer ska lagföras och hållas ansvarig för sina handlingar.

https://sverigesradio.se/avsnitt/fallet-linda-chen

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/86w6RQ/dodsskjutningen-av-jennie-tholander-24-var-inte-mord

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/jag-misshandlades-av-misstankte-mordaren

https://tt.omni.se/man-styckade-sin-fru-domen-star-fast/a/kazyVk
Citera
2023-06-04, 00:42
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag vet inte hur lång tid det dröjde från att paret kom hem tills att han slog ihjäl henne och slutligen larmade 112.

Fast nu hittar du på i vanlig ordning, det är inte bevisat att det var misshandeln som ledde fram till kvinnans bortgång, det har fortfarande inte gått att utesluta läkemedelförgiftning som dödsorsak. Man kan fråga sig när du ska acceptera detta?

Citat:
Gällande medicineringen så ger rättsläkaren efter påtryckningar alldeles för luddiga svar, just för att hon pressas att svara, trots att hon påpekar att hon inte har utbildning att uttala sig om effekter mm i den mån hon utfrågas. Därav hovrättens ändrande av tingsrättens livstidsdom.
Borde inte någon annan rättsläkare och medicinkunnig fått uttala sig i hovrätten om risker och följder?

Nej det behövs ej eftersom vi med stor sannolikhet fått veta tillräckligt här. Det finns alltid risker att blanda alkohol med läkemedel. Om det inte gått att fastställa vad kvinnan avled av (läkemedelsförgiftning eller misshandel) så ska mannen bara dömas för de brott han bevisligen begått. Du verkar ha missat att han dömd för synnerligen grov misshandel.

Citat:
Om man bortser från de substanser som återfanns i kroppen, så räckte M:s misshandel mer än nog för att göra J:s liv till intet. Han dödade henne.

Fast nu har inte han dödat någon person överhuvudtaget eftersom han är friad för mord.

Får man fråga vad du har emot att det kan ha varit läkemedelsförgiftning som ledde fram till kvinnans död?

Citat:
I hennes hem.

Fast nu var det faktiskt hans hem.

Citat:
Där han misshandlat henne så många gånger förut, nu för sista gången.

Tack men enligt M:s vittnesmål har även hon använt sig av våld, du har kanske missat detta? Har du överhuvudtaget läst förhören med M?

Citat:
Beskyllningar över att J minsann hade sönder saker och startade bråk, kan ses med olika ögon.

Vi ska självklart lyssna till båda sidor här, destruktiva relationer innefattar ofta två motpoler som triggar varandra. Om J startade bråk och hade sönder saker i M:s hem så kan ju det i teorin ha varit en bidragande orsak till att han blev våldsam? Det finns väl inget som pekar på att M har överdrivit eller talat osanning här?

Citat:
Om en narcissist som M tex bokstavligen tar J och slänger in henne i en dörr, som i sin tur går sönder, så är det inte han som tagit sönder dörren, utan J. Att han var tvungen att slänga henne eftersom hon i hans ögon ifrågasatt honom eller gjort någonting fel, i hans ögon.

Men om det nu var hon som startade bråken (enligt M) så då kan väl det utgöra provokation? M har väl dessutom uppgett att han blev slagen i huvudet med ett dammsugarrör? Mansjouren nämns också i ett av förhören med M. Vad anser du att M skulle gjort om det nu var hon som började bråka? Ringa polisen? Tror du att de skulle lyssna på honom?

Citat:
Det går inte att beskylla en person som M, han har aldrig fel, det är alltid någon annans fel eller förskyllan.

Det är väl ungefär som när kvinnor vill skylla allt på mannen när det uppstår bråk i destruktiva relationer? Det är kanske dags att du lämnar fördomarna bakom dig och slutar att se allt i svart och vitt. För om vi ska vi lita på M: s uppgifter så har även han blivit kränkt och slagen.
Citera
2023-06-04, 01:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag sitter och lyssnar på förhören nu igen.
Den person M beskriver, känns som om han beskriver sig själv.
Att hon skulle varit så våldsam samtidigt som hon var så svag i kroppen att hon behövde stöd för att gå i trappor.

Hon hade balansproblem, det betyder inte att det var nåt större fel på armar och ben eller hennes humör? Hon klarade av att cykla. Hon klarade av att dricka alkohol. Hon klarade av att gå ut på krogen. Det finns inget som pekar på att M har talat osanning om hennes uppträdande och våldsamhet. I själva verket verkar han rätt uppriktig i förhören när det gäller just detta.

Citat:
men stark nog att kasta sönder saker genom dörrar, sparka sönder och slå sönder inredning.

Hon orkade gå på krogen. En riktig svag person går inte på krogen. En riktigt svag person dricker inte heller alkohol. Det är svårt att förstå vad du vill uppnå med dina inlägg? Du känns inte riktigt nykter själv när du gång på gång förkastar M:s uppgifter.

Citat:
Citat från M "jag slår ju inte sönder mitt egna hus ja" som förebyggande "förklaring gällande att det måste vara J som haft sönder alla dörrar mm.

Då får vi väl lita på hans uppgifter? Varför skulle M slå sönder sina egna dörrar tex?

Citat:
Hur synd det är om M beskriver han inledningsvis, genom att han minsann fått hjälpa J upp, på toa, skjutsa henne till jobbet osv,
Och att J inte kunde resa eftersom hon inte hade några pengar och han hade hjälpt henne att få skuldsanering.

ändå är det denna kvinna som han påstår fått riktiga vredesutbrott och sparkat sönder huset, gav sig på honom helt oprovocerat osv.

Enligt M så ska hon ha förändrats efter operationen, hon ska även ha förändrats när hon drack alkohol. Du verkar leva i en luftbubbla när du gång på gång vägrar att se till båda sidor i ett sånt här drama.

Citat:
att det är medicineringen som tagit hennes liv är uteslutet.

Nej det är det inte. M är fortfarande friad för mord oavsett vad du än inbillar dig.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2023-06-04 kl. 01:21. Anledning: Tillägg
Citera
2023-06-04, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon hade balansproblem, det betyder inte att det var nåt större fel på armar och ben eller hennes humör? Hon klarade av att cykla. Hon klarade av att dricka alkohol. Hon klarade av att gå ut på krogen. Det finns inget som pekar på att M har talat osanning om hennes uppträdande och våldsamhet. I själva verket verkar han rätt uppriktig i förhören när det gäller just detta.

Hon orkade gå på krogen. En riktig svag person går inte på krogen. En riktigt svag person dricker inte heller alkohol. Det är svårt att förstå vad du vill uppnå med dina inlägg? Du känns inte riktigt nykter själv när du gång på gång förkastar M:s uppgifter.

Då får vi väl lita på hans uppgifter? Varför skulle M slå sönder sina egna dörrar tex?

Enligt M så ska hon ha förändrats efter operationen, hon ska även ha förändrats när hon drack alkohol. Du verkar leva i en luftbubbla när du gång på gång vägrar att se till båda sidor i ett sånt här drama.

Nej det är det inte. M är fortfarande friad för mord oavsett vad du än inbillar dig.

Ja det är han, men problemet för detta inavel är att Gud förlåter men det gör inte jag.
Citera
2023-06-04, 07:18
Medlem
Marre1976s avatar
[quote=Lawnmoverman2011|84656257]Hon hade balansproblem, det betyder inte att det var nåt större fel på armar och ben eller hennes humör? Hon klarade av att cykla. Hon klarade av att dricka alkohol. Hon klarade av att gå ut på krogen. Det finns inget som pekar på att M har talat osanning om hennes uppträdande och våldsamhet. I själva verket verkar han rätt uppriktig i förhören när det gäller just detta.

Nej det är det inte. M är fortfarande friad för mord oavsett vad du än inbillar dig.[/QUOTE

Och varför skulle M slå sönder sin sambo?
Han var mer rädd om sina dörrar tydligen!
Citera
2023-06-05, 03:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976

Och varför skulle M slå sin sambo?Han var mer rädd om sina dörrar tydligen

M har i förhör nämnt att hon började bråka när hon drack och att hon då brukade kastade saker. En annan aspekt på det hela är att hon åt antidepressiva och det rekommenderas ej att man dricker alkohol då. Aggressivitet och förvirring tex är en vanlig biverkning vid samtidigt intag av alkohol och antidepressiva läkemedel. Hon åt även andra läkemedel trots att hon drack alkohol.

Att läkemedel kan interagera vet man, frågan är bara hur pass stor inverkan hennes alkoholintag hade? Vad tror du?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2023-06-05 kl. 03:38. Anledning: Tillägg
Citera
2023-06-05, 03:48
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Att medicineringen vållat hennes död kan vi utesluta helt. Medicinerna J tog är väldigt svåra att överdosera så dom blir dödliga

Kan inte du förklara hur du dragit dessa slutsatser? Kan du bevisa att hon inte avled pga läkemedelsförgiftning?

Det går även att notera att du nämner ej att läkemedlen hon använde kan interagera och förstärka effekten pga alkoholintag.

Jag påpekade i mitt förra inlägg att hon åt antidepressiva, det rekommenderas inte att man dricker alkohol i samband med denna typ av medicinering. M har dessutom nämnt att hon började bråka när hon drack alkohol, kan inte detta ha ett samband med hennes medicinering?

Vad har du för åsikt om allt detta?
Citera
2023-06-05, 05:46
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
M har i förhör nämnt att hon började bråka när hon drack och att hon då brukade kastade saker. En annan aspekt på det hela är att hon åt antidepressiva och det rekommenderas ej att man dricker alkohol då. Aggressivitet och förvirring tex är en vanlig biverkning vid samtidigt intag av alkohol och antidepressiva läkemedel. Hon åt även andra läkemedel trots att hon drack alkohol.

Att läkemedel kan interagera vet man, frågan är bara hur pass stor inverkan hennes alkoholintag hade? Vad tror du?

Jag har ingen aning, precis som expertvittnet!
Citera
2023-06-05, 08:05
Avslutad
Citat:
Kan inte du förklara hur du dragit dessa slutsatser? Kan du bevisa att hon inte avled pga läkemedelsförgiftning?

Det går även att notera att du nämner ej att läkemedlen hon använde kan interagera och förstärka effekten pga alkoholintag.

Jag påpekade i mitt förra inlägg att hon åt antidepressiva, det rekommenderas inte att man dricker alkohol i samband med denna typ av medicinering. M har dessutom nämnt att hon började bråka när hon drack alkohol, kan inte detta ha ett samband med hennes medicinering?

Vad har du för åsikt om allt detta?

Hade inte tänkt svara dig eftersom jag inte tycker du är värd min tid MEN angående medicinerna, du har ju läst fuppen, eller?
Citera
2023-06-05, 08:35
Avslutad
Citat:

Hur kan du i tråd efter tråd vara så vurmande för gärningsmännen och osvikligt beskyller brottsoffren för att vara problemet?
I detta fall så är det Mikael som är trovärdig, baserat på hans egna ord, för att han säger det?

Du är faktaresistent.

Du har ett förhållningssätt som innebär att du inte låter dig påverkas av fakta som talar emot din egen uppfattning. En ovilja att acceptera en sanning trots att det finns bevis för den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in