2023-06-03, 22:45
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Va? Det hade jag ingen aning om?
Flyger drönare omkring då och filmar olika tider på dygnet som sen kollas igenom?
Fruktansvärt bra så fall så allt fångas på film

Enligt Tf lokalpolisområdeschefen i lokaltidningen:

"Till och med 11 augusti finns ett beslut om tillfällig kamerabevakning med UAS "Unmanned Aircraft System".

"Av särskild anledning" som det heter, bedömer polismyndigheten att det finns risk för allvarlig brottslighet i Nässjö. Kamerabevakningen sker på vissa tidpunkter under begränsad tid.

I höst kan det bli aktuellt med fasta bevakningskameror i Nässjö tätort."
Citera
2023-06-03, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Frireligiösa bältet får smaka verkligheten, på tiden. Man har levt som i skyddade verkstäder, täckta av sekter o självutnämnda pastorer.
Nu är det visserligen heretiker, en inte ens dem ska man önska illa.

Ska be för Nässjö och dess folk imorgon.
Citera
2023-06-03, 23:15
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Enligt Tf lokalpolisområdeschefen i lokaltidningen:

"Till och med 11 augusti finns ett beslut om tillfällig kamerabevakning med UAS "Unmanned Aircraft System".

"Av särskild anledning" som det heter, bedömer polismyndigheten att det finns risk för allvarlig brottslighet i Nässjö. Kamerabevakningen sker på vissa tidpunkter under begränsad tid.

I höst kan det bli aktuellt med fasta bevakningskameror i Nässjö tätort."
Trams det finns igen allvarlig brottslighet i Nässjö, definitivt inget "Av särskild anledning" vi är ett samhälle som värnar om vår om vår mångkultur, det gör att vi alla känner en gemenskap och brottsligheten är obefintlig tack vare kommunens satsningar för en gemensam värdegrund som gör att vi kan grilla och dela kött och bröd med varandra.
Nja inte köttsliga lustar för där har kommunen en klar gräns. Va var det svårt att förstå?
Förtydligande pratar man arabiska så kan man ta för sig av svenska oskulder som är så korkade att dom går till parken för att köpa lite lite för att kunna röka på.
Heja Nässjö
Citera
2023-06-03, 23:30
Medlem
Citat:
Va? Det hade jag ingen aning om?
Flyger drönare omkring då och filmar olika tider på dygnet som sen kollas igenom?
Fruktansvärt bra så fall så allt fångas på film
https://www.smalandsdagblad.se/2023-06-01/nu-ska-nassjoborna-kameraovervakas-polisens-dronare-ska-minska-brotten

Det stämmer spännande och upcoming stad vi bor i citerar Smålands Dagblad
Citera
2023-06-03, 23:40
Medlem
Ofta ser man flera ordningsvakter kliva på stadsbussarna skulle inte förvåna det görs skumma affärer även på dessa ställen.
Citera
2023-06-04, 01:32
Medlem
mosesjrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Ofta ser man flera ordningsvakter kliva på stadsbussarna skulle inte förvåna det görs skumma affärer även på dessa ställen.

”Ofta Ordningsvakter på bussarna” 😂.
Rolig du ..

Det var i vintras väktare på ” norboda turen” ett få tal gånger . Men det hade inget med gäng/ droger göra utan andra orsaker ..
Senast redigerad av mosesjr 2023-06-04 kl. 01:36.
Citera
2023-06-04, 03:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magicstrip
Så ser blatte Sverige ut. Problemet skulle inte ens varit här från början. Vi har fått hit avskum, kriminella, knarkare och psykiskt sjuka från länder långt härifrån. De siktade hit och kom hit, sorgligt 😓

2010 öppnade 96% av svenska befolkningen sina hjärtan.
96% av de som röstade 2010 har fuckat upp landet och det kommer bara snurra på till något mycket värre, naturligtvis. Nässjö idag, en annan stad/by inatt eller tidigt imorgon.

Samtidigt blev vi andra 4,6%(?) utsatta för häxjakt och om möjligt så nära offentlig avrättning man kan komma, alternativt utesluten från sin sociala bas. Tex. avvisad från släktingar, vänner, kollegor, chefer m.m. Och rå-synade av ett övertänt och en direkt sjuklig Public service och en gammal blaskmedia (främst Aftonhoran) som idag tack och lov mer än någonsin är blandning av Se&Hör och en Dingding-tidning, och är inne på sitt sista dödsryck.

OFT: Vad har de kvar? En Wennerholm med plus-artikel (!) där allt han tippar slår riktigt riktigt fel. Varenda gång. Samt en massa onödig fakta om matcher från 70-80-talet. Kan riktigt se honom bära runt på sina pärmar och bläddra sönder matcherna han bör se live, när han är där, men det är noll info om spelet och matchen. Han letar statistisk och tippar helt galet snett istället, för att sedan halv- eller helgardera och slå sig för bröstet att han minnas skrev det för 8 månader sedan. "Wennerholms kamikazetips" fuckin lol.

Det ska de ha pengar för!? Jag har bestämt att bli plusmedlem nästa säsong och spara allt han skriver under hela jävla säsongen, varenda tippning, siande och alla vändor med kappan nästa säsong för att sedan sammanställa allt och förhoppningsvis få bort honom.

En annan hjälte våran kära Lena Melin fick nog efter flera decennier krig mot oss onda. Hon fick nog när en bomb väckte hennes skönhetssömn. Tror till och att hon var irriterad på gettofågeln också. "Skiter invandrarna i mig så skiter jag i dem", löd det från henne. Hon vände på en femöring. Har dock hört otroliga nyheter om att hon gästar Aftonhoran ibland via tablåer som någon gudmoder till "godheten", inga bomber och raketer för nära henne bara, för då skiter hon i er invandrare!

Fortsatt samma tugg överallt och henne, att de svenska högerextremisterna måste stoppas. Är det 20% SDare som menas eller var fan hänger dessa högra krigare som är ett säkerhetshot? Vill verkligen veta! Bor de nazistiska Vikingarna i bunkrar sedan 2010?

Nässjö är bara en by av resten av Sverige. Jag ha fått två polare knivmördade på kort tid och tre andra bekanta GMs där ena fick livstid och de två andra sitter häktade och väntar förmodligen samma straff. Överdoser från närmsta vänner med mera. Man blir avtrubbad.

Kriget mot drogerna är förlorat. Drogerna vann med enkelhet!

Vill du knarka, sköt ditt knarkande ensam i lugn och ro och håll det för dig själv med stil och överlev. Om du vill. Om du prompt ska börja med piller och är ett barn/ungdom eller ung vuxen. Ta reda på vad du stoppar i dig och blanda inte saker du inte har en aning om.

Vill du vara en Svensson och duktiga medborgaren och sköta det konservativt by the book. Jobb, hus, sambo, elbil osv. och att uppfostra dina barn naivt och inte tro att de kommer bli utsatta för extremt våld och att allt är rosa fluff där ute. Gör det då.
Men håll käften om du röstade fel 2010 när det händer något illa.

Samt försök att ge dig själv skulden mer än någon annan om något händer eftersom du röstade hit tredje världen utan någon som helst kontroll med flera hundratusen galningar utan empati och moral (jag har utländska bekanta och kollegor, vissa känns mer svenska än oss i sättet, till det positiva). Dock undrar de seriöst vad vi gör med vårat land. Jag har inget svar.

Jag struntar i om Palme mjukstartade det hela eller inte, var själv inte född då.

För mig är Sjuklövern med en sosse som borde haft sitt blåställ på i Domsjö och hållit sig där samt en psykopat som med glädje öppnade grindarna. De är dem som ska skämmas sönder och ta på sig att landet har börjat glöda för att snart brinna okontrollerat.

"Glid igenom 10-15 länder och sopa bort passet efter vägen, välkomna! Rädda våra pensionärer, by the way, ni får livstidsförsörjning, gratis boende, vård och en helt ok månandspeng. Straffen är löjliga. Era släktingar på papper är också varmt välkomna Kom hit och byggt upp vårat land!"

Politiker, en galen vänster med stor draghjälp och bogsering av media samt miljömupparna 2010 (var är ni nu?), har knullat oss alla och är säkert själva redan drabbade på något vis.

2010 dödade jag stämningen vid julbordet och förklarade min ståndpunkt. Ingen mer politik sedan dess vid jul, men ju mer åren går ju mer rätt har och får jag. Har personligen redan vunnit debatten den julen. Det blev hetsigt men om en tänkte om så var väl det värt det.

Ja, jag är sne, tjackad och tagit en näve blå samt en båt. Men det är mitt val att hantera förfallet och jag gillar mediciner, dock inte psykiatrins sjukliga mediciner. Jag sköter mitt jobb, dvs. betalar skatt till snart en miljon "svenskar".

Ge upp och låt landet brinna ner från grunden.

Tjacket och framförallt alpran gör väl mig off topic. Själv tycker jag att inatt och en tid bakåt beskriver Nässjö och därför är ontopic, dock kommer fler och slutligen alla byar och städer vara lika drabbade. Trodde dock inte att jag skulle hinna med att se raset, men jag som 30+ kommer nog hinna med det som många av er andra. Tack att ni gillade olika!

Stackars unga barn och kvinnor som inte har valt detta och blir halvt- eller helt ihjälslagna, m.m. relativt smärtfritt om de har tur. Det är 2010 års barn vi börjar se åka på ultravåld nu.

Spräng Nässjö i luften!
Senast redigerad av asdman123 2023-06-04 kl. 03:20.
Citera
2023-06-04, 04:36
Medlem
Grisgeten8s avatar
Nässjö är ju ett jävla skitställe att bo på flytta till Malmö istället.
Citera
2023-06-04, 06:12
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisgeten8
Nässjö är ju ett jävla skitställe att bo på flytta till Malmö istället.

Ja, just det ja, Malmö är fantastiskt...

https://kartla.gt/aSYREwlKkKe2whJqDqI

Eller Nässjö:

https://kartla.gt/aSYRPbhmCKecSLODDqm

Sanningen är att det inte finns någonstans att ta vägen, det handlar snarare om nästa ställe att falla. Det kommer tråd efter tråd om detta gällande nya städer och orter. Landet är redan förlorat om man är någorlunda normal i huvudet och det finns ingenstans att fly (inom landet).

Till och med områden som Sigtuna har idag fått problem eftersom överklassen knarkar stenhårt där, vilket givetvis drar dit (sand)negrerna som säljer knarket.
Citera
2023-06-04, 07:13
Medlem
Citat:
Det går utför i Nässjö. Gängen samlas i parkerna och det langas helt öppet. Knarkare, langare får sitta helt öppet på offentliga platser där motionärer , barn och dom som vill slappna av och njuta av sjön sitter. Röker hasch så det sprider sig lång väg. Beter sig hotfullt och obehagligt mot förbipasserande. Visslar, skriker efter tjejer på sitt eget språk och skrattar när tjejer går förbi och motionerar.
En kompis blev tillfrågad om han ville köpa knark efter bara nån minut när han väntade under ett tag vid biblioteket.
Det eskalerar varje dag. Det bärs knivar och pistoler.
Polisen har inte resurs att göra samhället tryggt och kommunen verkar inte bry sig! 🥲
Kontaktat 200 sekunder nu samt lamotte. Hoppas nån av dom vill ta upp fallet.
Man ska kunna vara trygg i sin egen stad. Det måste till en ändring av detta.
Man ska inte kunna langa offentligt, röka på offentligt och vara höga som hus och bete sig hotfullt på offentliga platser.
Brotten ökar i Nässjö , skadegörelserna ökar och fler och fler känner sig otrygga och rädda. Varför görs inget??

Fan klagar ni på? Såhär ni ville ha det ju

Skrek och gormade på folk som ville rösta SD 2010. Då fanns det fortfarande ett hopp.

Nu har NI förstört Sverige. Alla ni som skrev ”röstar du SD ta bort mig som vän” på Facebook.

Ni har nu fått det precis som ni ville. Ta nu konsekvensen av det.

Härligt med mångkultur va?

Jag själv flyttar utomlands från 1 augusti.
Citera
2023-06-04, 08:35
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangutangensmamma
Fan klagar ni på? Såhär ni ville ha det ju

Skrek och gormade på folk som ville rösta SD 2010. Då fanns det fortfarande ett hopp.

Nu har NI förstört Sverige. Alla ni som skrev ”röstar du SD ta bort mig som vän” på Facebook.

Ni har nu fått det precis som ni ville. Ta nu konsekvensen av det.

Härligt med mångkultur va?

Jag själv flyttar utomlands från 1 augusti.

Vart flyttar du? Jag tror det är ett klokt val. Jag känner precis som du - går vi bakåt 10-15 år i tiden så finns det en möjlighet att få ordning på landet. Idag? Glöm det, Sverige behöver gå igenom en social kollaps och kan i bästa fall vara på fötter igen om 30-90 år, men då som något helt annat än vad det en gång varit. Det bästa som kan hända härifrån som är realistiskt är att Sverige blir en smältdegel likt London för 10 år sedan, på ett funktionellt sätt (London är idag helt förstört också).

Vill man få ordning på landet och en tillbakagång till ordning, homogenitet, svenska värderingar, folkhemskänslan och så vidare så är det bara orealistiska alternativ kvar, dvs. att man samlar ihop personer med utländska utseenden och sätter dem på en båt rätt ut i havet alt. massavrättningar.
Citera
2023-06-04, 08:38
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Bara två nattvandrare ute på stan ikväll som ska hålla koll.
Chansen att det är bruschor som själva becknar i smyg eller en farbror och tant som "jobbat med kultur" är rätt stor.

Det verkar som om De Goda Krafterna™ låst sig vid att all brottslighet görs av 15-åringar. Baaaarn som ska infantiliseras och därmed inte får känna konsekvenser av sitt handlande. I verkligheten är många av brottslingarna farbröder på 30 och uppåt. Vad ska nattvandrarna göra åt dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in