2023-06-04, 06:06
Medlem
Carexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Om du tittar på hur det sur ut i det mediala rummet, rätt mycket det det ut som.

Jo, men egentligen?
Vad media visar och hur verkligheten faktiskt ser ut skiljer sig åt.

Alla bögar borde rösta på SD, minst, med tanke på att många invandrargrupper är homofober.

Sedan - om jag ska generalisera - så gillar bögar att klä sig snyggt.
Då går vänstern och definitivt MP bort, där man helst ska se ut som om man hittat kläderna i en återvinningstunna.
Sedan - ännu grövre generaliserat - är bögar intresserade av konst och design, och kan ha egna ateljeer / gallerier (dvs egna företagare).
Då går hela sjoket till vänster om C bort.
Senast redigerad av Carex 2023-06-04 kl. 06:14.
Citera
2023-06-04, 06:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
"De kallas homonationalister, är konservativa, invandringskritiska, ogillar Pride och tar avstånd från Drag Story Hour. "

Kan vara nyttigt som motvikt att visa att alla bögar inte är likadana.

Ja, det är många homosexuella som inte uppskattar PRIDE-parader, dragqueens för barn och sådant alls. Jag tänkte på det häromveckan, när jag läste Jonas Gardells senaste artikel om drag queen-sagotanter i Expressen. Han försvarar fenomenet så väldigt, försöker normalisera det och drar folks motstånd över samma kam som motståndet mot vuxnas homosexuella förbindelser.

Gardell fattar nog inte själv att han skadar de homosexuellas sak, för alla som läste den artikeln måste ha fått uppfattningen, att alla homosexuella egentligen är ute efter småbarn... Hade han varit lite fiffig, så hade han också fördömt fenomenet - för att visa att homosexuella och pedofiler INTE är samma individer, eller lever i något slags symbios där de håller ihop och underlättar för varandra i att flytta gränser.
Citera
2023-06-04, 06:13
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
Här kan då båda tidigare V ledarna
Ohly och Sjöstedt medverka samt hon den där vänsterjournalisten Ekman.
Även Guillou kan få vara med i ett avsnitt.

Eller Mikael Wiehe! Minns när han var med i Så mycket bättre med sitt vänstersnack samtidigt som han har fetaste aktieportföljen av alla. Champagne kommunister

För övrigt så är det bra program att visa att man kan va bög utan att va marxistist och mångkulturvurmare.
Citera
2023-06-04, 06:52
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Hoppas att SVT kan ställa kritiska frågor, de ska inte komma undan med att de säger
sig vara homo

Komma undan med vad?
Citera
2023-06-04, 06:55
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Komma undan med vad?

Att inte ha tillåtna åsikter.
Citera
2023-06-04, 07:11
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Att inte ha tillåtna åsikter.

Ja det måste vara väldigt märkligt och obehagligt för media att det finns homosexuella som inte är som Jonas Gardell.

Egentligen vore det mer logiskt om alla homosexuella var emot massinvandringen och islamiseringen men men.

Det här påminner lite om i Usa där exempelvis Joe Biden sade att "om ni inte röstar på mig istället för Donald Trump så är ni inte svarta". Eller i Sverige när det handlar om invandrare som är konservativa likt Hanif Bali eller SDare.

Det blir någon sorts kortslutning i hjärnan då. Invandrare kan ju inte vara emot massinvandringen och homosexuella kan ju inte vara SDare. Alla svarta i Usa måste ju ha samma åsikter. En svart kan ju inte vara konservativ.

Det som är så fascinerande också är att i Usa så är det helt plötsligt ok att vara rasistisk mot svarta om det handlar om sk "Uncle Toms".

Detsamma gäller i Sverige. Det är helt plötsligt ok att vara rasistisk mot invandrare om invandraren inte är en vänstermänniska.

Undrar om det kommer att vara ok med böghat nu då från vänsterhållet eftersom att det handlar om bögar med fel åsikter?
Citera
2023-06-04, 08:12
Medlem
S.W.I.Ms avatar
En så kallad "wedge issue", den samlade vänstern tillsammans med "oberoende" SVT, tror att högern hatar bögar, därför vill de försöka så splittring mellan högerröstare och högerbögar.

En utpräglat amerikansk politisk strategi, som sprithaggan Andersson tagit hem till Sverige.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Wedge_issue
Citera
2023-06-04, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
De missade ett gyllene tillfälle att döpa serien till Bögern.

Jag lovar att det inte är så fyndigt som du vill tro. Det brukar det sällan vara när man behöver kursivera det.
Citera
2023-06-04, 09:11
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Dummaste jag har hört och SVT påstår fortfarande att dom är neutrala men väljer en serie om bögar inom SD. Varför inte bögar inom andra partier.
Andra partier vågar ju lysa med sina bögar vilket man knappast kan säga om SD som ju har en ytterst märklig familjepolitik där de många gånger ändrat i sitt program för att folk inte ska förstå hur den allmänna jargongen är i SD. Ordet kärnfamilj är ju något som SD ofta tar upp och för dem är det en kvinna och en man som har barn tillsammans. Däremot om det frågas svarar Jimmie "Ja, jo. Det är ju tänkbart att två män kan få leva tillsammans också"
Citera
2023-06-04, 09:18
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Trior de flesta vanliga homosexuella avskyr pride. Det är kulturmarxistisk extremism där de flesta deltagarna är godhetsknarkande heterosexuella.
De flesta minoriteter är riktigt dumma.

Dom tror sig få makt nu, men fattar inte att ju mer de missbrukar den makten ju mer hatade blir de.

Jag ogillade inte bögar innan jag utsattes för deras makt. Idag skulle jag välja bort mitt barn om det blev "fel" dvs. homosexuell.
Citera
2023-06-04, 09:31
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Andra partier vågar ju lysa med sina bögar vilket man knappast kan säga om SD som ju har en ytterst märklig familjepolitik där de många gånger ändrat i sitt program för att folk inte ska förstå hur den allmänna jargongen är i SD. Ordet kärnfamilj är ju något som SD ofta tar upp och för dem är det en kvinna och en man som har barn tillsammans. Däremot om det frågas svarar Jimmie "Ja, jo. Det är ju tänkbart att två män kan få leva tillsammans också"
Självfallet är det inte normalt med två män som lever med varandra, än mindre skaffar barn. Tyvärr vågar ingen säga detta längre.
Citera
2023-06-04, 09:39
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Självfallet är det inte normalt med två män som lever med varandra, än mindre skaffar barn. Tyvärr vågar ingen säga detta längre.
Du blandar ihop ordet "normalt" med ordet "vanligast". Gör om gör rätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in