2023-06-03, 22:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Arvid har helt rätt och hans beteende var också helt ok i programmet. Feminister med flera ojar sig tydligen, men kvinnor ska uppföra sig och inte vara fulla.

Du bekräftar bara vikten av att feminister markerar. Tänkte du bevisa motsatsen med ett misogynt inlägg till stöd för Arvid? Haha
Citera
2023-06-03, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jag såg om episoden där Arvid och Ida träffas igen efter ett par dagars radiotystnad.
Han säger inte alls att han sovit hos ett ex! Han skämtar och Ida förstår ju det. Sedan är Han allvarlig och berättar att han har bra kontakt med sina ex och även det är Ida helt fine med. Därför att hon är en mogen, självständig person som verkar ha god anknytning! Vilken kvinna. Jag tror inte att Arvid på nåt sätt försöker göra henne svartsjuk eller trycka ner henne här, utan att han är uppriktig och öppen och ärlig med att han har kontakt med sina ex - på ett vänskaplig plan, vilket han också understryker. Och är väldigt bekräftande i sina känslor för Ida.

Men förstår du varför han går och träffar inte ett utan två ex när de är ifrån varandra och får någon dags egentid för första gången sedan de sågs? Det känns liksom som det minst passande att göra. Varför inte träffa en vän (annat än sina ex då), träna eller något? Jag tycker bara det är så märkligt. Jag hade aldrig gjort så ifall jag var intresserad av en person.

Men jag tycker det ballat ur lite här med kritik mot Arvid nu. Det är ju trots allt bara som bitar vi får se och materialet är klippt och ordnat så att det ska bli spännande. MEN jag personligen får en skum känsla när det gäller Arvid. Jag förstår honom helt enkelt inte och i mina ögon så beter han sig konstigt. Men vi är ju alla olika. Det är väl bara att hoppas att de passar ihop och trivs ihop och att det funkar.
Senast redigerad av Grantoppen2 2023-06-03 kl. 23:55.
Citera
2023-06-03, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Stämmer. Var tvungen att kolla på det igen. Det här med att han har sovit hos ett ex är en trådsanning. Men det verkar också vara något som spridit sig till olika krönikor på nätet och även i gruppen på Facebook pratas det om det. Skrämmande hur en lögn kan bli till sanning.

De klippte ju detta väldigt dåligt i så fall. Lätt att missuppfatta vad han egentligen säger. Men jag tycker ändå det är extremt märkligt och opassande att träffa sina ex på den korta egentiden de fick. Måste ju funnits tusen bättre saker han kunnat hitta på. Sina ex kan han väl träffa längre fram, inte när de träffats i bara några veckor och ska va ifrån varandra någon dag.
Citera
2023-06-03, 23:58
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Arvid har helt rätt och hans beteende var också helt ok i programmet. Feminister med flera ojar sig tydligen, men kvinnor ska uppföra sig och inte vara fulla.

Det är viktigare att män inte är fulla, eftersom de gör en massa skit när de druckit. Det här handlar bara om Arvids preferenser, att han inte gillar kvinnor som dricker. Och det är väl ok, han får tycka som han vill. Och Ida får dricka som hon vill. Det handlar väl mest om huruvida de är kompatibla eller inte.
Citera
2023-06-04, 01:14
Medlem
Herr Bökbergs avatar
[quote=SmokeFree|84655252]
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Hur fick du reda på att hon var göteborska?
/QUOTE]
Hon bor ju där och på hennes Dialekt
Jag minns ingen göteborgsdialekt, och var hon bor är i övrigt var inte intressant
Citera
2023-06-04, 01:18
Bannlyst
Nu kommer nästa avsnitt om 40 minuter!!!!!! Som julafton när man var väldigt ung och ganska dum.
Citera
2023-06-04, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Ja, men det kan även vara en fördel att inte dra förhastade slutsatser tycker jag. Vilket även jag kan göra. Men försöker ofta se saker och ting ur olika perspektiv och tycker det är viktigt att påpeka att man även kan ha fel.

Ja, det finns många fördelar med att ha en sådan profil. Man/ni är ofta betydlig ärligare än andra, och mindre prestigefulla. Sympatiskt och lätt att tycka om.
Citera
2023-06-04, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Så du tycker att han gör som man skall när han ber om egentid efter en vecka som gift och spenderar den med sina ex. Konstigt synsätt du har på bra egenskaper.

Varför fokuserar du på enstaka händelser?
Det som avgör var man hamnar i livet är det man gör varje dag.

Arvid är där han är för att han gör mycket rätt varje dag. Sedan har han inte kommit långt relationsmässigt så där har han mycket att lära.
Citera
2023-06-04, 08:17
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oels
Nu kommer nästa avsnitt om 40 minuter!!!!!! Som julafton när man var väldigt ung och ganska dum.

Du är ett dygn för tidig så du är fortfarande ganska dum.

Men visst ser man fram emot avsnittet. Dock inte som julafton när man var ung.
Citera
2023-06-04, 08:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Hur fick du reda på att hon var göteborska?

Det sa hon ju själv i avsnitt två när hon och Alex satt på en bänk efter bröllopet.
Citera
2023-06-04, 08:23
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Varför fokuserar du på enstaka händelser?
Det som avgör var man hamnar i livet är det man gör varje dag.

Arvid är där han är för att han gör mycket rätt varje dag. Sedan har han inte kommit långt relationsmässigt så där har han mycket att lära.
Det är inte enstaka händelser. Det är hur han agerat i programmet sedan han red in på sin vita häst. Han är den värsta mannen som medverkat i det här programmet genom tiderna. Att gifta sig är ju inte hans största prio det är tydligt. Och då har han inte i programmet att göra!
Citera
2023-06-04, 08:52
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Men förstår du varför han går och träffar inte ett utan två ex när de är ifrån varandra och får någon dags egentid för första gången sedan de sågs? Det känns liksom som det minst passande att göra. Varför inte träffa en vän (annat än sina ex då), träna eller något? Jag tycker bara det är så märkligt. Jag hade aldrig gjort så ifall jag var intresserad av en person.

Men jag tycker det ballat ur lite här med kritik mot Arvid nu. Det är ju trots allt bara som bitar vi får se och materialet är klippt och ordnat så att det ska bli spännande. MEN jag personligen får en skum känsla när det gäller Arvid. Jag förstår honom helt enkelt inte och i mina ögon så beter han sig konstigt. Men vi är ju alla olika. Det är väl bara att hoppas att de passar ihop och trivs ihop och att det funkar.

Ja absolut. Vi vet inte hur produktionen väljer och klipper i sitt material för att få deltagarna att framstå på ett visst sätt. Det kan ju bli rätt vinklat.

Visst har Arvid gjort och sagt några märkliga saker, men vi har ju heller inte hela bilden bakom det hela.

Sedan ska man nog inte kritisera deltagarna allt för hårt. De befinner sig i en allt annat än en normal situation. Jag tycker att vi ska vara glada att det finns människor som ställer upp och bjussar så pass mycket av sig själva i detta programmet.

Klankas det ned på deltagarna så kanske färre väljer att inte söka till programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in