2023-06-03, 12:00
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Nej men du kan inte ge ett enda exempel där detta har gett en positiv effekt i samhället i stort. Det är bara knarkare som drar fördelar av en sådan politik (därav min gissning att du själv var en sådan).
Det skulle jag inte säga så säkert. Har vi koll på hur det går med gängriminalitet och våldsbrottslighet i länder som legaliserat cannabis? Sverige ligger ju trots allt dåligt till i Europa när det gäller den saken... trots (eller kanske tack vare) våra stränga lagar kring all narkotika.
Citera
2023-06-03, 12:01
Medlem
mosesjrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sticklas187
Nässjö alltså, hur svårt ska det vara att hålla reda på några knarkare i en bonnahåla i skogen? Är det tjocksmockar till polis som gärna hänger vid grillen ni har där i ert chigaco mitt i skogen 😁

”Var och en till sitt / lika barn leka bäst ”
Är mentaliteten som kommer med modersmjölken i nässjö socken.
Då blir fältet fritt för kreti & pleti .
Citera
2023-06-03, 12:02
Avslutad
Det låter faktiskt logiskt med tanke på Nässjös geografiska läge.

Nässjö är idag den enda plats i Sverige där järnvägar från sex olika håll strålar samman med person- och godstrafik på samtliga banor.
Citera
2023-06-03, 12:04
Medlem
Lagerthas avatar
Vem skulle behöva sig att ringa polisen för att man ser en misstänkt droghandel?

Skulle någon göra det så garanterar jag att man inte gör om det.

Det finns flera utarbetade planer på hur man snabbt får bort 90% av den organiserade brottsligheten. Viljan finns inte där. Förstå detta och fundera sedan på varför.

Det är inga söta röda bär.
Citera
2023-06-03, 12:11
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
Enligt SCBs statistik så har 26,5% utländsk bakgrund i Nässjö. Upp från 25,7% året innan. Rätt rejält för att vara en mindre ort. Inte konstigt att problemen följer med.

26,5 % Det är de utrikes födda som man har koll på.
Räkna sedan in deras barn o det blir än fler. Lägg på de illigala.

När det gäller de 26,5% så är antagligen en hel del äldre från våra grannländer, samt övriga europa.

Sam säger att alla människor inte är lika mycket värda. Utan det borde kunna gå att sortera den humana problemmassan på kulturell nivå. Speciellt då Sverige med lag är mångkulturellt. O på så sätt få fram statistiska nyckeltal. Kostnad/vinst i ekonomiska tal i relaterat till förvärvsarbete. samt Brottsbenägenhet.

O på så sätt få en överblick o kunna jämföra tex Norrmän med Somalier.
Danskar med Afghaner. Tyskar med Irakier. Juguslaver med Marockier.
O även i relation mot kulturella svenskar.

Dock så visar all forskning på att Nässjö är illa ute. Den magiska gränsen för att trigga ”White flight” lär gå vid 8%.
Citera
2023-06-03, 12:33
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Ja, "elections have consequences" som Obama sa.

https://valresultat.svt.se/2018/30682.html
https://valresultat.svt.se/2022/kommunval-06820101-nassjo-centrum.html

Wow, här snackar vi Cherry Picking.
2022 års kommunalval är mer relevant än 2018 (?) och visar vart åt det blåser men siffrorna passade visst inte dig. Sen att plocka ut centrum som har en stor andel gamlingar som "per automatik" kommer att rösta S livet ut känns inte heller särskilt relevant.

Men visst, S är starka i Nässjö och prenumererar på regeringsmakten.
Mycket tack vare att det aldrig funnits någon samarbetsvilja höger ut.
I senaste valet hade SD-M-KD majoritet men KD valde S.
Senast redigerad av MrSokrates 2023-06-03 kl. 12:41.
Citera
2023-06-03, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Jag lovar dig! Ingen vågar sig fram i dessa gäng. 15-20 somalier och syrianer sitter i stora grupper. Inte ens polis reder ut dom. Då går dom ju flera ihop på poliserna.
Men att dom börjat bete sig hotfullt mot förbipasserande tjejer som promenerar är obehagligt.
Gömmer sig dessutom i blomsterträdgården och dyker upp framför en.
Fruktansvärt är det.
Gänget blir bara större och större för var dag. Dom kallar tjejer som går förbi saker ( på deras språk ) och skrattar.

Så ser blatte Sverige ut. Problemet skulle inte ens varit här från början. Vi har fått hit avskum, kriminella, knarkare och psykiskt sjuka från länder långt härifrån. De siktade hit och kom hit, sorgligt 😓
Citera
2023-06-03, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Vad jag menar är att Schweiz verkar har lyckats få bukt med den tunga narkotikan genom att bl.a. erbjuda sprutor. Färre dödsfall, mindre prostitution, mindre brottslighet.
Cannabis ser jag inte som ett större problem annat än för brukaren. Jag betraktar cannabis som ett betydligt mindre farligt berusningsmedel än t.ex. alkohol.

Jag ser inget större missbruksproblem i Schweiz om man t.ex. jämför med zombie droger och fentayl i USA.

Jag får be om ursäkt om jag var en smula tvär. Jag hade en parallell diskussion med ett fä av högsta rang vilket gjorde mig en smula upprörd.
Än en gång, jag ber om ursäkt.

Hasch psykos är vanligt och mycket farligt. Leder till självmord och våldsbrott. Ofta mot närstående eller helt oskyldiga.

Problemet med tung narkotika löser man enkelt genom att avrätta alla som smugglar eller säljer tung narkotika. Väldigt enkelt och billigt.
Citera
2023-06-03, 12:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Det går utför i Nässjö. Gängen samlas i parkerna och det langas helt öppet. Knarkare, langare får sitta helt öppet på offentliga platser där motionärer , barn och dom som vill slappna av och njuta av sjön sitter. Röker hasch så det sprider sig lång väg. Beter sig hotfullt och obehagligt mot förbipasserande. Visslar, skriker efter tjejer på sitt eget språk och skrattar när tjejer går förbi och motionerar.
En kompis blev tillfrågad om han ville köpa knark efter bara nån minut när han väntade under ett tag vid biblioteket.
Det eskalerar varje dag. Det bärs knivar och pistoler.
Polisen har inte resurs att göra samhället tryggt och kommunen verkar inte bry sig! 🥲
Kontaktat 200 sekunder nu samt lamotte. Hoppas nån av dom vill ta upp fallet.
Man ska kunna vara trygg i sin egen stad. Det måste till en ändring av detta.
Man ska inte kunna langa offentligt, röka på offentligt och vara höga som hus och bete sig hotfullt på offentliga platser.
Brotten ökar i Nässjö , skadegörelserna ökar och fler och fler känner sig otrygga och rädda. Varför görs inget??

Hasch är ingen farlig drog, den borde vara legaliserad för länge sen. I massa andra länder inkluderat tom Tyskland så är det lagligt att röka på. Däremot så skulle jag själv bli upprörd om någon satt och körde in en spruta i armen öppet på en parkbänk. Inte upprörd över att personen ifråga gör en sådan sak utan snarare för att personen gör det öppet så att säga.
Citera
2023-06-03, 13:04
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Har du?
Öhhh räcker att ha någorlunda koll på narkotikapolitiks historia, statistik samt normal intelligens för att dra mina slutsatser.

Antar att du passar rätt bra in på definitionen av en idiot. Du vill väl ha mer och hårdare "krig mot droger" som funkat såååå bra.
Citera
2023-06-03, 13:15
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Pja, rent faktiskt så behöver de bara stå där med vapen, avskräckningsfaktorn räcker nog. Och om du menar att pöbeln skulle ge sig på dem så har de bättre vapen hur som helst. Men allt detta är bara spekulationer och gissningar. Det skulle bli aktuellt med vattenkanoner mm långt innan militären skulle sättas in.
Funkar kanske för stunden. Sedan hittar gängen en annan plats att hänga på.
Citera
2023-06-03, 13:16
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sticklas187
Nässjö alltså, hur svårt ska det vara att hålla reda på några knarkare i en bonnahåla i skogen? Är det tjocksmockar till polis som gärna hänger vid grillen ni har där i ert chigaco mitt i skogen 😁
Nej, det är mängden utanförskap som kommunen samlat i sin cargo cult som antagligen lett till att de använder hela centrum som sin fritidsgård för 35-åringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in