2023-06-02, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag ser nu att PG säger olika i de två förhören. Och det är ju lite konstigt som du säger.

Men sedan när jag kollar på förhöret i november, då verkar det inte riktigt som att PG har koll på allt. T ex sätter han dit M*y, men hon berättar ju att hon inte var där. Och han minns int eom han skjutsade hem Tove, eller var det var någonstans. I båda förhören tar han upp att det är ett samtal.

Så frågar FL också om han minns någon annan incident med bråk, men då inte upp att det skulle ha varit ytterligare en likande händelse utan:

"Vet du om de bråkade vid något annat tillfälle?
Som jag förstod det så fick J*ulius och My träffas i smyg, så att Johanna inte skulle få reda på
det. De var ett gäng där många ingick. J*ulius var med och hans kompisar. Sen var det vissa
som de inte umgicks med också. Så luddigt som det låter fick jag det till mig med. Man fick ju
pressa det ur henne. Men jag försökte fråga henne mycket.
Vem förklarade detta för dig?
Det var Tove.
Du hörde inte något annat i samtalet med Tove den aktuella dagen efter konversationen?
Nej. Det kom alltid ett förlåt dagen efter hon skrivit till mig på natten. Hon mådde inte bra, det
gjorde hon inte. Självskadebeteende och så.
"

Jag tror att det är samma händelse, och det verkar ju så om man läser M*ys, A*lbins och Majas berättelser. De berättar ju om en, denna hos A*lbin. PG minns inte riktigt hur det låg till i detalj.
Det var väl två händelser PG pratar om?
Det var så länge sedan jag läste fup men vet att jag då uppfattade jag det som två olika händelser
Citera
2023-06-02, 22:37
Medlem
Citat:
Ja, jag ser nu att PG säger olika i de två förhören. Och det är ju lite konstigt som du säger.

Men sedan när jag kollar på förhöret i november, då verkar det inte riktigt som att PG har koll på allt. T ex sätter han dit M*y, men hon berättar ju att hon inte var där. Och han minns int eom han skjutsade hem Tove, eller var det var någonstans. I båda förhören tar han upp att det är ett samtal.

Så frågar FL också om han minns någon annan incident med bråk, men då inte upp att det skulle ha varit ytterligare en likande händelse utan:

"Vet du om de bråkade vid något annat tillfälle?
Som jag förstod det så fick J*ulius och My träffas i smyg, så att Johanna inte skulle få reda på
det. De var ett gäng där många ingick. J*ulius var med och hans kompisar. Sen var det vissa
som de inte umgicks med också. Så luddigt som det låter fick jag det till mig med. Man fick ju
pressa det ur henne. Men jag försökte fråga henne mycket.
Vem förklarade detta för dig?
Det var Tove.
Du hörde inte något annat i samtalet med Tove den aktuella dagen efter konversationen?
Nej. Det kom alltid ett förlåt dagen efter hon skrivit till mig på natten. Hon mådde inte bra, det
gjorde hon inte. Självskadebeteende och så.
"

Jag tror att det är samma händelse, och det verkar ju så om man läser M*ys, A*lbins och Majas berättelser. De berättar ju om en, denna hos A*lbin. PG minns inte riktigt hur det låg till i detalj.

Jag reagerade på detta som du citerade..
'Nej. Det kom alltid ett förlåt dagen efter hon skrivit till mig på natten. Hon mådde inte bra, det gjorde hon inte. Självskadebeteende.'

Så T hade skrivit till sin tränare tidigare på nätterna. Stackars Tove. Är det inte lite märkligt av Js hat kunde växa så starkt mot någon som mådde dåligt?
Citera
2023-06-02, 23:15
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Haha, ja så här kan man ju se på det också:

"Försvaret kritiserar rättsmedicinalverket för att ha tagit bort uppgifter ur obduktionsrapporten, för att den ska passa åkalagerns teori att Tove ströps till döds.

Men den här kritiken har Anders Eriksson själv fått tidigare.
"

https://sverigesradio.se/artikel/rattsexperten-som-kallats-in-i-tovefallet-har-tidigare-kritiserats-i-liknande-fall
Nu vill förvaret desperat hitta andra anledningar till att Tove dog.
Där kan man fantisera ihop mycket. Kanske utom att hon dog av ålderdomssvaghet.
Citera
2023-06-02, 23:36
Medlem
smickras avatar
Citat:
Hon har varit inskriven och haft en öppenvårdskontakt 2018 - 2022. Två utredningar är gjorda, en 2019 och en 2022.

Hon har blivit insatt på medicnering och haft KBT-terapi.

Maja har också gått på Comeback, anpassad skolgång.

Jag har enorma problem med att tro att Maja enbart varit inskriven där utan att träffa någon, utom en eller två gånger för sin diagnos.

Det finns nog varianter, men jag har också läst att barn som lär sig att hantera sina diagnoser kan bli fri från diagnosen. Diagosen handlar om att man har svårigheter klara av vardaglia saker som skola, familjeliv, arbetsliv.

Tillägg:

Även föräldrarna berättar om hennes svårigheter.

Förhör mamman:

Jag kan tycka det lutar åt Schizoid personlighetsstörning (SPD eller SzPD)
Citera
2023-06-02, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Ja. Jag får intrycket att hon försöker skydda M. Typ 'onödigt att båda våra liv förstörs p.g.a det här'. Hon berättar nästan i förbigående att MH höll fast TTs armar. Hon skulle kunnat skylla allt på MH. Det finns inga bevis att det var JJ som mördade TT. Det skulle lika gärna kunnat vara MH. Ändå erkänner JJ. Jag tror att de gjorde mycket mer mot TT i lägenheten som de inte berättat.
Jag tror också att de gjorde mer mot T
Misshandla psykiskt/fysiskt
Det enda som gör att jag är fundersam över hur fick de tyst på T?
Citera
2023-06-02, 23:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Jag reagerade på detta som du citerade..
'Nej. Det kom alltid ett förlåt dagen efter hon skrivit till mig på natten. Hon mådde inte bra, det gjorde hon inte. Självskadebeteende.'

Så T hade skrivit till sin tränare tidigare på nätterna. Stackars Tove. Är det inte lite märkligt av Js hat kunde växa så starkt mot någon som mådde dåligt?

Ja, han säger väl också någonstans att hon alltid var glad och skrattade. Men han fick dra ur henne...
Måste vara en väldigt fin människa, som ställer upp och ser. Sa att han kunde skjutsa om det behövdes, och visste att hon hade det jobbigt.

Och jag undrar... om det inte är så att Johanna triggas av att Tove "inte kunde uppföra sig" när hon druckit, medan andra kompisar kanske också tycker det är jobbigt men fattar varför?

De flesta kompisar vill väl och säger till, men är ändå hjälpsamma och omtänksamma. Minns en annan kompis som Johanna också blev arg på när hon mådde dåligt. Minns inte längre namnet, men det gjorde ont att höra hur hård och fördömande Johanna var när hon var som bräckligast (tror typ självmordsförsök). Även Maja blir ju Johanna arg på när hon mådde dåligt av haschet.

Verkar trigga Johanna på något sätt när andra mår dåligt.

Just det du noterar stämmer ju in för övrigt in på messet och övriga berättelsen, med förlåtet ( ja, stackars Tove) och självskadebeteendet (skar sig i benet).

Så fantastiskt att den här mannen blev som ett extra bollplank (som han själv kallade sig). En sådan där vardagshjälte som det tyvärr inte finns så många av.
Citera
2023-06-02, 23:55
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Nu vill förvaret desperat hitta andra anledningar till att Tove dog.
Där kan man fantisera ihop mycket. Kanske utom att hon dog av ålderdomssvaghet.

Det är försvarets jobb. Att man har olika expertvittnen är vanligt i exempelvis USA.
Citera
2023-06-02, 23:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det var väl två händelser PG pratar om?
Det var så länge sedan jag läste fup men vet att jag då uppfattade jag det som två olika händelser

Bäst du läser själv, men jag uppfattar det ändå som en och samma, nu när jag kollat närmare.

I andra förhöret frågar FL om han minns någon ytterligare händelse med konflikter och då nämnaer han ju inget om ytterligare en liknade händelse, utan nämner annat tjafs.

Men det är inte bara Tove som är "target", utan även M*y och andra. Johanna tål inte att någon är med eller ligger med någon som hon själv någon gång legat med. Och enligt M'y var det många.

Så ekvationen i lilla Vetlanda skulle bli att Johanna hade på något sätt lagt beslag på halva Vetlanda så småningom, och ingen annan skulle få vara med dom?

Låter väl exakt så som en narcissit tänker?

Kontroll på männsikor som inte ens vet om att de är kontrollerade s a s. Ägda av Johanna.
Citera
2023-06-03, 00:14
Medlem
smickras avatar
Citat:
Bäst du läser själv, men jag uppfattar det ändå som en och samma, nu när jag kollat närmare.

I andra förhöret frågar FL om han minns någon ytterligare händelse med konflikter och då nämnaer han ju inget om ytterligare en liknade händelse, utan nämner annat tjafs.

Men det är inte bara Tove som är "target", utan även M*y och andra. Johanna tål inte att någon är med eller ligger med någon som hon själv någon gång legat med. Och enligt M'y var det många.

Så ekvationen i lilla Vetlanda skulle bli att Johanna hade på något sätt lagt beslag på halva Vetlanda så småningom, och ingen annan skulle få vara med dom?

Kontroll på männsikor som inte ens vet om att de är kontrollerade s a s. Ägda av Johanna.

Narcissister glömmer ofta sina ex. De går vidare till nya offer så snabbt det bara går. De står över sånt här.
Citera
2023-06-03, 00:14
Medlem
Citat:

Ja att J är psykopat finns det inga tveksamheter om
Får hon inte livstid så är det katastrof
En farlig människa
Jag har inte fup filer kvar men har försökt tänka på det jag minns och kanske var det bara en gång?
Den gången när M och A kom hem till AW så hörde nog inte T av sig till tränaren

Men han och T hade fin kontakt så visst vet han mer om T liv
Senast redigerad av Anedin 2023-06-03 kl. 00:19.
Citera
2023-06-03, 00:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja att J är psykopat finns det inga tveksamheter om
Får hon inte livstid så är det katastrof
En farlig människa
Jag har inte fup filer kvar men har försökt tänka på det jag minns och kanske var det bara en gång?
Den gången när M och A kom hem till AW så hörde nog inte T av sig till tränaren

Men han och T hade fin kontakt så visst vet han mer om T liv

Jo, det vär just då vi vet att hon hörde av sig.

Här är frå första förhöret i okt- 22:

A 153/445
"För ett år sedan vid jultid ringde Tove upp Peter vid ca kl 02.00 på natten. Hon lade på men
Peter ringde upp. Tove sa det var ett himla liv. Sa att Maja stod utanför dörren och Tove fick
inte gå ut. Hon var osammanhängande, kanske hon inte hade koll på var hon var eller tid.
"
Sedan kan du läsa mitt sammandrag av olika förhör:

https://www.flashback.org/sp84642693
https://www.flashback.org/sp84642697
Citera
2023-06-03, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Narcissister glömmer ofta sina ex. De går vidare till nya offer så snabbt det bara går. De står över sånt här.

Jag trodde det var psykopater som ofta släpper sina ex (om de inta dödar de) och går vidare till nya offer, medan narcissister har svårt att bli avvisade och fastnar i konflikter. Men jag kan ha missuppfattat det. Narcissister kan väl till skillnad från psykopater ha känslor för andra människor. Dessa diagnoser kan väl också samvariera.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-06-03 kl. 01:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in