Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Äh, när de snälla och omtänksamma kvinnliga AI:erna tagit över så kommer de att, barmhärtigt nog, spärra in dig där du hör hemma, på psyket! 🙂
ja, lätt. jag menar, det är ju inte som att en jävligt oproportionerlig del av ALLA problem vi står inför idag är orsakade av att den övervägande majoriteten av HALVA de röstberättigade är känslostyrda puckon som prioriterar kortsiktig gratifikation över långsiktig reson.
kalla mig för nazze, kvinnohatare, monster eller vad fan ni vill, jag vidhåller: att ge kvinnor rösträtt var ett
stort misstag. ett ännu större misstag var att tvinga ut kvinnor i arbetslivet. tror ni vi har 344 myndigheter för att män ska sitta och dricka kaffe och skvallra? nä, just det, det är ju där alla "akademiker"-kvinnor hamnar, för de tillför inget reellt av värde och är således helt överflödiga för den privata, faktiskt vinstdrivande, näringen.
nu är jag förvisso för jämställdhet och tycker självfallet att kvinnor ska få jobba om de vill, men frågan är om de ens innerst inne är nöjda med det här systemet själva. psykisk ohälsa, drogmissbruk, skilsmässor har ökat sedan detta blev kutym. nu säger ni väl "ja, men innan var de slavar till sin man, bla bla bla" - är det inte ganska lattjo lajban att kunna vara hemma med barnen och leva drägligt västerländskt räkmackeliv? på
den gamla goda tiden när en arbetarlön kunde köpa både hus, bil och båt och ändå försörja en hel familj. fler arbetande människor överlag, alla branscher inkluderade = fler ska dela på mindre resurser (lön) = löneläget sänks drastiskt för alla yrken förutom STEM och blåkragekneg inom vilka kvinnor ändå aldrig figurerat i någon vidare utsträckning.
allt en kvinna behövde göra då för att leva ett laidback liv utan några riktiga krav förutom att sköta hemmet och föda barn var att inte gifta sig med ett kvinnomisshandlande rövhål. wow, ribban låg högt, fan vad orättvist mot kvinnor. usch! klasskamp! krossa fascismen! GUBBSLEM
väntar spänt på alla glosögda svennebananer, påpiskade av sitt eget godhetssnortande punderi och en arg, rabiat flickvän med kommunistpuck (
fuck fjällräven kånken) som nu ska försöka förolämpa mig eller förklara precis hur fel jag har, trots att alla vet att jag har rätt