2023-06-02, 13:13
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Du tror att flyktingarna kommer från västra delen av Ukraina? Ge mig något som tyder på att folk från Lviv flytt till Ryssland är du snäll.

Ja eller så får väl du ge mig något som styrker ditt påstående att inga flyktingar kan ta sig västerut för att Ryssland bombat alla korridorer med sitt artilleri.
Jävla clown, Polen har tagit emot miljontals Ukrainare.

Det är ingen som påstått att folk från Luiv flyr till Ryssland, haha.
Citera
2023-06-02, 13:21
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Nästa mördarpack till rakning?
https://omni.se/t/striderna/6b897e27-8556-4869-9b7b-a1398b2d5707

https://www.dagbladet.no/nyheter/gar-over-alle-grenser/79418557

Haha! Tjejenerna har inte varit i riktig strid under hela kriget. Jag hoppas att de nu hamnar i främsta ledet.
Citera
2023-06-02, 13:22
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Javisst och alla debatterar med alla då det kan bli rörigt ibland. Sedan är det så otroligt mycket information och desinformation så många får svårt att navigera eller jag skulle nog säga alla.

Du kan gärna svara den ursprungliga skribenten.
Och vill du dementera dennes påstående, så är det också ok.

Men när du skriver inlägg och taggar mig och Frednu, och sedan vill hävda att du vill dementera inlägget, som var gjort av KABUN?
Då blir jag väldigt vilsen. Minst lika vilsen som du själv....
Så svara du, om du vill, till KABUN.
Citera
2023-06-02, 13:44
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Putins mamma Vera har avlidit, vad kan det betyda för hans krigslust?

Var Vera verkligen hans mamma? Eller var det Maria, som dog 1998? Var det den förstnämnda skulle det väl märkas i rubrikerna i ryska media. Men om den sistnämnda så lär han ha kommit över sorgen, och hans krigslust förblir oförändrad.
Iallafall av den anledningen.
-
Citera
2023-06-02, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Var Vera verkligen hans mamma? Eller var det Maria, som dog 1998? Var det den förstnämnda skulle det väl märkas i rubrikerna i ryska media. Men om den sistnämnda så lär han ha kommit över sorgen, och hans krigslust förblir oförändrad.
Iallafall av den anledningen.
-

Jag hade nog valt Vera. Maria var en misstänkt kannibal.
Citera
2023-06-02, 14:02
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredNu
Jag ser fram mot länkar till proryska journalister verksamma på ukrainskt område. Allt annat från din sida är irrelevant.
Du vill se pro-ryska journalister verka i Ukraina? Du tycker alltså att det, i ett krig, ska vara helt ok att rapportera direkt till/för fienden? Vilket ju var det som Gonzalo Lira gjorde och då självklart blev åtalad.
Är du dum på riktigt? Ja.. Uppenbarligen en dum fråga..

Det som vi som lever i verkligheten förstår är alltså att det är helt ok för neutrala journalister att rapportera saker som inte stör krigsinsatsen i Ukraina.
Till skillnad mot i Ryssland då där man åker i fängelse ens om man säger att Ryssland är i krig.
Citera
2023-06-02, 14:03
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Du kan gärna svara den ursprungliga skribenten.
Och vill du dementera dennes påstående, så är det också ok.

Men när du skriver inlägg och taggar mig och Frednu, och sedan vill hävda att du vill dementera inlägget, som var gjort av KABUN?
Då blir jag väldigt vilsen. Minst lika vilsen som du själv....
Så svara du, om du vill, till KABUN.

Ibland blir det fort och fel vilket jag tar på mig.
Citera
2023-06-02, 14:08
Medlem
HejaFinlands avatar
Ryska soldater i Belgorod byter sida till rebellerna. Lovande utveckling. https://twitter.com/igorsushko/status/1664471819930439681
Citera
2023-06-02, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryska soldater i Belgorod byter sida till rebellerna. Lovande utveckling. https://twitter.com/igorsushko/status/1664471819930439681
tro inte på allt du läser och ser.
bara för att det hänger en ukrainsk flagga på väggen bakom så är det sant det han säger?
Citera
2023-06-02, 14:14
Medlem
Citat:
Tror du det är bra i Ukraina för att det är dåligt i Ryssland?
Det är bättre i Ukraina än vad det är i Ryssland.
Det är sämre i Ryssland än vad det är i Ukraina.
Det är nästan inte så illa i Ryssland som i Nord-Korea, men håll hoppet uppe,-ryssen är på väg dit.
Citera
2023-06-02, 14:34
Medlem
Citat:
nej, proukrainska journalister tror jag inte får vara där, jag vet inga.

Journalister som är varken pro-ukraina eller pro-Putin finns det några av på ryska sidan. Kinesiska t ex, i starten av kriget. Jag vet även en kanadensisk politiker/journalist som reste runt där nyligen också. Intressant snubbe: https://dimitrilascaris.org/2022/02/26/the-art-of-peace-requires-us-to-see-the-world-through-the-eyes-of-our-enemies-2/
Den mannen är inte neutral.
Han anklagar utan bevis att Biden sprängde nordstream
Citera
2023-06-02, 14:36
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
tro inte på allt du läser och ser.
bara för att det hänger en ukrainsk flagga på väggen bakom så är det sant det han säger?

Förstår att det tar emot för en Gopnik som dig att omfamna informationen, men det är väl ganska så uppenbart att det stämmer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in