2023-06-02, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Kan det vara på uppmaning av Arktis? Verkar som om även Simon Sköld har lyft bort sitt senaste inlägg, som jag såg igår. (Men längre bak i flödet hittar jag andra,)

Fast hos övriga nötter verkar inläggen ligga kvar precis som igår. Återstår att se vad som händer. Håller med om att det är märkligt att My dröjde så länge. Det där var ett inlägg som bara väntade på att bli bortplockat.

La till detta i mitt inlägg men har inte snabb nog haha

"Bloggbevakning har lagt upp nytt inlägg med bilder på DM mellan henne och My. Camilla sa att ett inlägg kommer kl 12 så kanske därför My raderade."

Tänker det kanske är därför för My inte ville ha fler som kommer in i hennes inlägg och diskutera. Men kan absolut även vara som du säger att företaget bett om det.
Citera
2023-06-02, 12:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blomman987

"Bloggbevakning har lagt upp nytt inlägg med bilder på DM mellan henne och My. Camilla sa att ett inlägg kommer kl 12 så kanske därför My raderade."

Tänker det kanske är därför för My inte ville ha fler som kommer in i hennes inlägg och diskutera. Men kan absolut även vara som du säger att företaget bett om det.
https://nyheter24.se/bloggbevakning/2023/06/02/influencers-bryter-mot-lagen-nar-de-marknadsfor-cbd-olja/
Hmm, vad händer nu? Mer feber eller kanske det är abstinens?
Citera
2023-06-02, 12:18
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Alla hennes uttalanden om "fri tillgång till blommor". Och så nu detta. Fri tillgång till allt som butiken har att erbjuda. Det börjar bli magstarkt. Är det inte dags för ett tips till Skatteverket ändå?
Nu svarar jag mig själv igen. Men kan det vara så att hon tänker att hon får ta vad som helst, för att hon anser att hon som influencer är så sammanvävd med sitt företag så att hennes hem och butiken är liksom ett och detsamma? Hon har inget privatliv, för allt kan när som helst bli innehåll på Instagram? Är det så flunsorna resonerar (och även snälla Skatteverket)?

Vore bra att reda ut detta, för det är ju meningslöst att lägga ner krut på att sammanställa tips till Skv om de ändå får hålla på som de gör.
Citera
2023-06-02, 12:24
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomman987

Läste inlägget på Bloggbevakning nu. Sååå bra!!! Tillsammans kan man ibland åstadkomma bra saker, hörrni!

Solklart därför som My har plockat bort inlägget. Säkert därför som Simon rensat också (om jag inte ser fel hos honom), hon säger ju i sina svar till Camilla att de som gjort reklam har pratat om saken.
Citera
2023-06-02, 12:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://nyheter24.se/bloggbevakning/2023/06/02/influencers-bryter-mot-lagen-nar-de-marknadsfor-cbd-olja/
Faktiskt inte klok. Hon hyllade oljan av egen erfarenhet till sina följare. Jasså, ljuger Myomanen. Fanns det ingen egen erfarenhet av oljan. Nu hänvisar hon till uppgifter hon fått av företaget Arktis. Så jävla utskämd hon borde känna sig.
Citera
2023-06-02, 12:57
Medlem
Kanelstavs avatar
Vad är det hon inte förstår? Är hon dum på riktigt?

Dialogen mellan henne och Camilla på bloggbevakning:
https://nyheter24.se/bloggbevakning/

Hon måste väl förså att det är skillnad på avtal och vad som är olagligt?
Senast redigerad av Kanelstav 2023-06-02 kl. 12:59.
Citera
2023-06-02, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelstav

Hon skyller på att jättemånga andra också gör reklam för oljan...
Logiken kan jag så kan du fungerar mycket dåligt.

Undrar vad hon ska drabbas av härnäst? Nåhon åkomma eller sjukdom, kanske inläggning på psyket igen?
Nu spricker hennes dröm...
Citera
2023-06-02, 13:16
Medlem
ZecilieChalous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Märkligt att My's inlägg är så rättstavade med hyfsad svenska, är kordinatorn i tjänst igen?
Citera
2023-06-02, 13:17
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelstav

Hon måste väl förså att det är skillnad på avtal och vad som är olagligt?
Ja. Hon är dum på riktigt.
Trots Camillas information envisas My med sina avtal och bla, bla, bla. My hänvisar till att andra minsann också läst igenom sina avtal och handlat helt korrekt.
Det är lite som att "andra stjäl så då kan jag också göra det", "andra ljuger så då kan jag också göra det".

Hon ljuger om allt. Varför säga att stolarna kom igår när vi sett dom långt tidigare? Och nu orkar hon inte diskutera för hon är SJUK!!!! 🤮
Förstår mig inte på dom som tar henne i försvar på Bloggbevakning.
Följande inlägg misstänker jag att My eller Jobas skrivit
Citat:
Haha gäsp vilket moraliserande 😀
Det är verkligen detta ni vill lägga er tid på och heja på?

Läkemedelsverket och Livsmedelsverket är inga gudar, och dom är extremt långsamma på att ta till sig fakta och forskning.
Det är inte så att hela världen tittar på Sverige och låter sig inspireras av vårat stelbenta tempo när det kommer till hälsa och välmående.

Men jag vet att ni skiter i det 🙂

#kramkram #haenfindag #cbd
Citera
2023-06-02, 13:27
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Ja. Hon är dum på riktigt.
Trots Camillas information envisas My med sina avtal och bla, bla, bla. My hänvisar till att andra minsann också läst igenom sina avtal och handlat helt korrekt.
Det är lite som att "andra stjäl så då kan jag också göra det", "andra ljuger så då kan jag också göra det".

Hon ljuger om allt. Varför säga att stolarna kom igår när vi sett dom långt tidigare? Och nu orkar hon inte diskutera för hon är SJUK!!!! 🤮
Förstår mig inte på dom som tar henne i försvar på Bloggbevakning.
Följande inlägg misstänker jag att My eller Jobas skrivit

#kramkram #haenfindag #cbd
Jag tror att hon har panik och mår dåligt av det. Ingenting annat. Men som man säger, My; This too shall pass. Styrkekram!

Min gissning är att det är maken som får ta mobilen och texta med Camilla.
Citera
2023-06-02, 13:36
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Jag tror att hon har panik och mår dåligt av det. Ingenting annat. Men som man säger, My; This too shall pass. Styrkekram!

Min gissning är att det är maken som får ta mobilen och texta med Camilla.
Tyvärr går det fort över, tror inte hon kommer att må dåligt över det här mer än ett par dar. Sen är allt som vanligt igen.
"Men huur fiiint!" "Jag filmar nu älskling!!"
Citera
2023-06-02, 13:38
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Tyvärr går det fort över, tror inte hon kommer att må dåligt över det här mer än ett par dar. Sen är allt som vanligt igen.
"Men huur fiiint!" "Jag filmar nu älskling!!"
Det är ju TUR att allting rinner av henne så lätt! Tänk hur dåligt hon skulle må efter alla dessa år om hon fungerade som en vanlig människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in