2023-06-02, 07:36
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Behöver man betala 20 miljoner för någon som kan elda på de andra?
Fråga AIK. De hade gett vad som helst i det här läget för att få in en sådana karaktär.

Investeringen i Ponne är en investering i resten av truppen och Malmö FF också. Precis som Rosenberg som kom in och blev en slags rådgivare när det kommer till kost, träningsförutsättningar osv kommer Pontus ha massor med erfarenhet att dela med sig av till både stab och spelare. Jag skulle säga att efter AC:s hjärtproblem har värvningen av Ponne blivit ännu viktigare för oss.
Citera
2023-06-02, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Fråga AIK. De hade gett vad som helst i det här läget för att få in en sådana karaktär.

Investeringen i Ponne är en investering i resten av truppen och Malmö FF också. Precis som Rosenberg som kom in och blev en slags rådgivare när det kommer till kost, träningsförutsättningar osv kommer Pontus ha massor med erfarenhet att dela med sig av till både stab och spelare. Jag skulle säga att efter AC:s hjärtproblem har värvningen av Ponne blivit ännu viktigare för oss.

Hehe, jag fattar. Jag tycker värvningen är bra, ville bara retas.
Citera
2023-06-02, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Okej. Det kan vara när spelarna improviserar och ställer om snabbt utan att KoT måste godkänna det som vi är bäst.. Det är bara ytterligare anledning för att göra sig av med dom...

Ytteranfallare räknar du inte som anfallare då alltså? Och Asoro kan du inte köpa som afrikan? Då är på 5 av 5...

Helt hundra på att Özcan hade tagit guldet.. Vart tror du KoT är 5 år efter dom får sparken?
Påstår du att Åkeby/Lukic var värdelösa i Djurgården också med tanke på hur deras karriärer gick senare?

Haha, fair enough. Men även fast vi har haft snabba spelare där framme har vi aldrig spelat utpräglad omställningsfotboll. Jaja, vi kommer aldrig komma överens här.

Åkeby/Lukic hade ju en helt annan kvalitet på truppen än KoT hade 2019. Jag ser inte riktigt storheten i Özcan. Säkert bra på att elda på laget men såg inga linjer i spelet överhuvudtaget när han tränade oss. Det var ett lag som tränades av hemvändarna. Nåväl, spännande diskussion iallafall, känner att vi inte kommer längre.

Första gången jag läser någon som tror att Özcan hade tagit guldet 2019, men kul med något nytt.
Senast redigerad av Mandelgubben 2023-06-02 kl. 07:56.
Citera
2023-06-02, 08:39
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag ber till varenda påhittad gud att ni värvar hem Forsberg för bisarra pengar så att han kan springa runt och vara meningslös i allsvenskan samtidigt som han åderlåter er på pengar.

Isf hoppas jag på 1 dyrt är kantat av skador och sen går han till GIF för en säsong där han inte spelar alls
Citera
2023-06-02, 08:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Isf hoppas jag på 1 dyrt är kantat av skador och sen går han till GIF för en säsong där han inte spelar alls
Nej fan! Jag vill se honom snubbla runt som dunderklumpen och ta sina säregna fattiga avslut.
Citera
2023-06-02, 09:10
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Nej fan! Jag vill se honom snubbla runt som dunderklumpen och ta sina säregna fattiga avslut.

Du är bara avundsjuk på att han köper luvtröjor för 35 000 styck
Citera
2023-06-02, 09:17
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious

20 mille hade jag absolut inte gett för honom med tanke på hans åldersprofil men det är ju mest på grund av vilka konsekvenser en sådan utgift skulle haft för vår klubb. Malmö tror jag, däremot, gör ett klipp prislapp till trots. Håller han sig hel och inte gör en JG på försäsongen så är det med visst avstånd Allsvenskan's bästa försvarare idag och 3 år framåt.
Citera
2023-06-02, 09:25
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
20 mille hade jag absolut inte gett för honom med tanke på hans åldersprofil men det är ju mest på grund av vilka konsekvenser en sådan utgift skulle haft för vår klubb. Malmö tror jag, däremot, gör ett klipp prislapp till trots. Håller han sig hel och inte gör en JG på försäsongen så är det med visst avstånd Allsvenskan's bästa försvarare idag och 3 år framåt.
Danielson gick före i landslaget av en anledning.
Citera
2023-06-02, 09:30
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Danielson gick före i landslaget av en anledning.
Pontus Jansson är flera snäpp över Danielson i min bok. Tror vi dessutom kan ganska objektivt jämföra klubbhistorik mellan de två och dra samma slutsats.
Citera
2023-06-02, 10:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Pontus Jansson är flera snäpp över Danielson i min bok. Tror vi dessutom kan ganska objektivt jämföra klubbhistorik mellan de två och dra samma slutsats.
Jag tycker det finns en spännande likhet mellan Pontus Jansson och Danielsson ändå. Pontus Jansson blev förnedrad av Waris under sin tid i allsvenskan och Danielsson har blivit förnedrad av Sadiq som enligt egen utsago är Waris största fan, vilket även var en anledning till att Sadiq valde att gå till Häcken.
Citera
2023-06-02, 10:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Du är bara avundsjuk på att han köper luvtröjor för 35 000 styck
Han ser ju för fan oftast ut som en hemlös hippie. Om man lägger så mycket pengar på det har man vissa brister som människa.
Citera
2023-06-02, 10:20
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Han ser ju för fan oftast ut som en hemlös hippie. Om man lägger så mycket pengar på det har man vissa brister som människa.

Verkligen. Fattar mer om man köper typ en kostym i guld då. Då är man fortfarande efterbliven men jag fattar iaf varför kläderna är dyra. Men att betala 35k för en luvtröja för att den har ett märke på sig är fan värre. Det är en luvtröja ffs.

Det gör ju också att hans image som "skön vanlig snubbe från Sundsvall" känns direkt falsk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in