2023-05-31, 12:16
Medlem
fellowvessels avatar
Låt mig gissa varför du har vård och vad för hemskt och sjukt du gjort och varför delar av samhällets resurser ska läggas på dig, tvångsmedicinering utförd av sjuksköterskor, läkar samtal, polis eskort med mer, du hade smör på båda sidor av rostbrödet? för mig räckte det med att slänga ut en kastrull när jag var arg på mamma det LPT't har suttit i i runt 8 år.
Samtidigt får de flesta våldtäkts"män" bara ett par månaders straff medans vi ska lida & straffas tills vi dör, vi får inte vara fria för vi är knäppa (enligt uppgift & förvirrat utsago).
Citera
2023-05-31, 14:36
Medlem
chiliislifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fellowvessel
Låt mig gissa varför du har vård och vad för hemskt och sjukt du gjort och varför delar av samhällets resurser ska läggas på dig, tvångsmedicinering utförd av sjuksköterskor, läkar samtal, polis eskort med mer, du hade smör på båda sidor av rostbrödet? för mig räckte det med att slänga ut en kastrull när jag var arg på mamma det LPT't har suttit i i runt 8 år.
Samtidigt får de flesta våldtäkts"män" bara ett par månaders straff medans vi ska lida & straffas tills vi dör, vi får inte vara fria för vi är knäppa (enligt uppgift & förvirrat utsago).
Ja det var inget märkvärdigt det jag gjorde, inget som kunde skada mig eller någon annan. 8 år för att ha kastat en kastrull är lite överdrivet...

Vi borde gå ihop mot dessa barbarer och avsluta dem en gång för alla.
Citera
2023-06-01, 10:02
Medlem
attack-titans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljudkellgren
Nä det känns alldeles säkert skit att bli behandlad så. Men meningen med ÖPT är att du ska få leva ett så bra liv som möjligt och SLIPPA allt det du tar upp. Det du beskriver blir alltid konsekvensen om man inte tar sina antipsykotiska läkemedel, då man till slut gör de tokigaste saker du nästan inte kan tänka dig. Det är inte bara läkemedel som erbjuds dessa personer heller, det ingår i princip alltid dagverksamhet flera gånger i veckan, stödpersoner, handlingsplaner du själv är med att utforma för att du ska veta vad ditt friska jag tycker att du ska göra när du blir dålig, mm.

Du vurmar för psykiatrin som gemene man utan att ha något som helst belägg för det du påstår. Har du ens läst statistiken?
Citera
2023-06-01, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attack-titan
Du vurmar för psykiatrin som gemene man utan att ha något som helst belägg för det du påstår. Har du ens läst statistiken?
Om det inte framgår av mitt språkbruk att jag arbetar inom psykiatrin är jag ledsen.
Citera
2023-06-01, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chiliislife
Under 3 års tid har de torterat mig mentalt och utsatt mig för övergrepp med injektioner och skit. Imorgon har jag ett möte med läkaren och kommunen, vad ska jag göra? Min första tanke är att jag går dit, lägger mina kort på bordet (säger att jag fan inte ska ha någon jävla injektion) för jag är en frisk individ som psykiatrin har gjort sjuk med sina övergrepp mot mig. Självklart kommer läkaren hota med att kalla på polis så de kör in mig till sjukhuset så de kan fortsätta begå övergrepp mot mig, men jag kommer svara hororna att då gömmer jag mig, säger inte vart jag gömmer mig och håller mig undan polisen så gott det går.

Låter det som en bra plan att utfärda?

Vad har du för diagnos?
Citera
2023-06-01, 19:14
Medlem
chiliislifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Vad har du för diagnos?
Schizofreni.
Citera
2023-06-01, 19:15
Medlem
Citat:
Schizofreni.

Om du får tabletter tar du dom då?
Citera
2023-06-01, 19:16
Medlem
chiliislifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Om du får tabletter tar du dom då?
Jag får redan injektioner.
Citera
2023-06-01, 19:30
Medlem
Citat:
Jag får redan injektioner.

Ja men fortsätt med dom då
Du verkar ju klart vara ute i det blå med dina konspirationsteorier

Psykiatrin vill dig illa
Nej du är psykotisk
Citera
2023-06-02, 06:08
Medlem
attack-titans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljudkellgren
Om det inte framgår av mitt språkbruk att jag arbetar inom psykiatrin är jag ledsen.

Nej, du behöver inte vara ledsen, men du hade kunnat reflektera över din skolning och ditt yrkesliv och huruvida alla fakta som presenteras där är sanningsenliga. T.ex. påståendet "om man inte tar sina antipsykotiska läkemedel så är konsekvensen alltid att man ballar ur" (parafras).
Senast redigerad av attack-titan 2023-06-02 kl. 06:11.
Citera
2023-06-02, 07:15
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Under 3 års tid har de torterat mig mentalt och utsatt mig för övergrepp med injektioner och skit. Imorgon har jag ett möte med läkaren och kommunen, vad ska jag göra? Min första tanke är att jag går dit, lägger mina kort på bordet (säger att jag fan inte ska ha någon jävla injektion) för jag är en frisk individ som psykiatrin har gjort sjuk med sina övergrepp mot mig. Självklart kommer läkaren hota med att kalla på polis så de kör in mig till sjukhuset så de kan fortsätta begå övergrepp mot mig, men jag kommer svara hororna att då gömmer jag mig, säger inte vart jag gömmer mig och håller mig undan polisen så gott det går.

Låter det som en bra plan att utfärda?
Jag tror det är bättre att samarbeta med dem istället. Är man vresig o tjurig kan de alltid ta till LPT eller andra hemskheter. Prova o se om du kan få tabletter istället för sprutor, så kan du sluta med dom själv efter en tid om du känner att du mår sämre av det. Jag får Paliperidon-tabletter, men jag vet folk som får Paliperidon-sprutor, vilket man kan få om de tror att man inte sköter sin medicinering.

Min läkare säger t.o.m. att jag kan experimentera lite med dosen, för att känna vilket som känns bäst, o jag mår bättre av 6 mg (två tabletter).

Jag har också råkat ut för att polisen kommit o hämtat mig o kört mig till psykakuten o vet att det kanske inte alltid är så lätt all hålla sig lugn. När jag gick i psykolog-terapi vräkte jag ut bombhot, knivhot, gifthot o sånt mot massvis med personer o organisationer. Men jag skrev ett brev till min f.d. psykolog o sa att jag skäms för hur jag uttryckte mig under 00-talet, när jag gick på samtal.
Citera
2023-06-02, 07:22
Medlem
Kanske alltför privat fråga men vad har hänt under dina psykoser? Vilka konsekvenser har det lett till för dig eller för andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in