2023-06-01, 21:41
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Nä du Kukräven! Försök nu inte smeta dina egenskaper på mig. Jag lyfte enbart ett varningens finger över att Jansson-affären känns mycket riskabel.

Även om han går sönder då och då så kommer han bli lika betydelsefull för MFF som Mackan var.
Han är MFF och kan elda på de andra.
Citera
2023-06-01, 21:44
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Även om han går sönder då och då så kommer han bli lika betydelsefull för MFF som Mackan var.
Nu överdriver du väl lite `?
Citera
2023-06-01, 21:52
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Nu överdriver du väl lite `?

Nej. Inte som målskytt givetvis men som pådrivare och stadga för de yngre.
Citera
2023-06-01, 21:55
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Nej. Inte som målskytt givetvis men som pådrivare och stadga för de yngre.
Jag förstår att du inte menade som målskytt men.. Kom Rosenberg och trodde han var någon megastjärna som kom hem för pengar och låtsas som att han är såpass stor att han kan ta Malmö tillbaka till toppen själv och ska locka hem massa stora "stjärnor" enbart för att spela med honom igen?
Citera
2023-06-01, 23:33
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Jag förstår att du inte menade som målskytt men.. Kom Rosenberg och trodde han var någon megastjärna som kom hem för pengar och låtsas som att han är såpass stor att han kan ta Malmö tillbaka till toppen själv och ska locka hem massa stora "stjärnor" enbart för att spela med honom igen?
Rosenberg har väl aldrig varit känd för sin ödmjukhet...

Pontus Jansson tror inte att han är någon megastjärna. Han är en megastjärna med allsvenska mått mätt. Han är lagkapten i ett lag som slutar på övre halvan i Premier League, i ett lag som ville förlänga hans kontrakt. Ja, den här säsongen har spolierats av skador. Säsongen innan spelade han 97 procent av all speltid (3 322 minuter av 3 420 minuter). Det är inte en avdankad bänkvärmare som vänder hem, utan en ordinarie lagkapten i ett stabilt mittenlag i Premier League.

Du måste vara matematiskt utmanad om du tror att Jansson "kommer hem för pengar". Ja, han får en stor sign-on, främst av skattetekniska skäl som folk redan har varit inne på. Den sign-on-bonusen är däremot ingenting jämfört med den lön han kunde fått om han i stället hade förlängt med Brentford (som alltså, för tydlighets skull upprepar jag detta, ville förlänga med honom).

Att Jansson kommer försöka locka hem Olsen och ev. Forsberg och/eller Ghoddos ("hem" även om han aldrig representerat MFF) är väl rätt naturligt. Det var likadant med Blåvitts hemvändare (Berg, Wendt, med flera), det är alltid mycket snack och flörtande med fansen men det krävs att någon vänder hem för att det faktiskt ska bli av och att de andra följer efter.
Citera
2023-06-01, 23:42
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Rosenberg har väl aldrig varit känd för sin ödmjukhet...

Pontus Jansson tror inte att han är någon megastjärna. Han är en megastjärna med allsvenska mått mätt. Han är lagkapten i ett lag som slutar på övre halvan i Premier League, i ett lag som ville förlänga hans kontrakt. Ja, den här säsongen har spolierats av skador. Säsongen innan spelade han 97 procent av all speltid (3 322 minuter av 3 420 minuter). Det är inte en avdankad bänkvärmare som vänder hem, utan en ordinarie lagkapten i ett stabilt mittenlag i Premier League.

Du måste vara matematiskt utmanad om du tror att Jansson "kommer hem för pengar". Ja, han får en stor sign-on, främst av skattetekniska skäl som folk redan har varit inne på. Den sign-on-bonusen är däremot ingenting jämfört med den lön han kunde fått om han i stället hade förlängt med Brentford (som alltså, för tydlighets skull upprepar jag detta, ville förlänga med honom).

Att Jansson kommer försöka locka hem Olsen och ev. Forsberg och/eller Ghoddos ("hem" även om han aldrig representerat MFF) är väl rätt naturligt. Det var likadant med Blåvitts hemvändare (Berg, Wendt, med flera), det är alltid mycket snack och flörtande med fansen men det krävs att någon vänder hem för att det faktiskt ska bli av och att de andra följer efter.
Vi får se om 5-6 år ifall Pontus var lika betydelsefull som Rosenberg.
Citera
2023-06-01, 23:45
Medlem
Sjung nu med:
Vi vill ha, vi vill ha, Brännan kvar.
Citera
2023-06-01, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av London
Vi tycker uppenbart olika.

Berg kommer i min mening aldrig göra mer än högst ett par enstaka mål som nia. Han är varken target, djupledslöpare, snabb eller bra på huvudet. Han har heller inget vidare skott och är tunn i kroppen. Bollen kommer spelas runt, runt, runt utan avslut.

Däremot tror jag att han med sitt spelsinne är en fenomenal tia.

I derbyt syntes det väl ganska tydligt när vi tog in Asoro och Berg droppade ner? Redan efter någon minut var han (Berg) involverad i spelet och kom dessutom till ett kalasläge i straffområdet (som han dessvärre bommade totalt). När han är "nia" är han mest utanför straffområdet och letar boll.

Som tia finns dessutom Asoro (eller motsvarande) i straffområdet om Berg får bollen i eller runt straffområdet.

Jag tycker inte han är optimal som nia, bara att han är den bäste nian vi har. Asoro är väl den som är närmast men han har varit rätt svag de senaste matcherna.

Bergström är en för begränsad fotbollsspelare och Edvardsen har ju fått sjukt många chanser som nia utan att ha visat någonting. Om han ska spela så ska han utgå från en kant. Jag hade dock gärna sett att vi släpper honom dock. Blåvitt som det ryktas om vore väl en bra klubb för honom.

Jag tycker Fallenius, Berg och Haris är vår klart bästa anfallstrio för tillfället nu när Wikheim är borta.
Citera
2023-06-01, 23:58
Medlem
Citat:

Behöver man betala 20 miljoner för någon som kan elda på de andra?
Citera
2023-06-02, 00:04
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Jag tycker inte han är optimal som nia, bara att han är den bäste nian vi har. Asoro är väl den som är närmast men han har varit rätt svag de senaste matcherna.

Bergström är en för begränsad fotbollsspelare och Edvardsen har ju fått sjukt många chanser som nia utan att ha visat någonting. Om han ska spela så ska han utgå från en kant. Jag hade dock gärna sett att vi släpper honom dock. Blåvitt som det ryktas om vore väl en bra klubb för honom.

Jag tycker Fallenius, Berg och Haris är vår klart bästa anfallstrio för tillfället nu när Wikheim är borta.
Låter nästan som den sämsta

Edvardsen, Asoro, Haris... Om dom bara kan samspela och byta positioner med varandra i rätt lägen så skulle den trion kunna bli riktigt bra. När Wikheim är tillbaka så ersätter han Edvardsen.
Citera
2023-06-02, 00:08
Medlem
Citat:
Låter nästan som den sämsta

Edvardsen, Asoro, Haris... Om dom bara kan samspela och byta positioner med varandra i rätt lägen så skulle den trion kunna bli riktigt bra. När Wikheim är tillbaka så ersätter han Edvardsen.

Det var ju de som spelade derbyt efter att Wikheim utgick skadad så KoT verkar ju inte tycka att det är vår sämsta trio iallafall, snarare tvärtom. Men du vill väl ha bort dem ioförsig.

Jag förstår inte hur man kan välja Edvardsen före Fallenius i nuläget. Han är ju helt iskall. Asoros inhopp senast var så pass svagt att han inte kommer starta i helgen heller.

Nästan säker på att det blir Fallenius, Berg och Haris igen och jag tycker det är helt rätt.
Citera
2023-06-02, 00:11
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Det var ju de som spelade derbyt efter att Wikheim utgick skadad så KoT verkar ju inte tycka att det är vår sämsta trio iallafall, snarare tvärtom. Men du vill väl ha bort dem ioförsig.

Jag förstår inte hur man kan välja Edvardsen före Fallenius i nuläget. Han är ju helt iskall. Asoros inhopp senast var så pass svagt att han inte kommer starta i helgen heller.

Nästan säker på att det blir Fallenius, Berg och Haris igen.
Du har helt rätt i att jag vill ha bort dom...

Jag förstår inte hur Fallenius kan få så mycket speltid.. Vadå svagt? Hans snabbhet fick fart på Djurgården.. Det var ju snubblande nära att han kom fri ett par gånger..

Så bara för att du tror att tränarna kommer ta ut dom så hade dom varit ditt val och är bäst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in