2023-06-01, 21:58
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grynet45
Hon har glömt att skriva dit att hon är florist o trädgårdsdesigner. För henne betyder det att hon hjälper till med/säljer växter som hon planterar i krukor 😳
Inget fel på hennes självförtroende men självinsikten lyser med sin frånvaro.

Precis. Det är ju det som varit hennes utbildning från första början, innan den personliga utvecklingen som blev rants för andra hur man skall leva.

Sen att det var på pappas blomstertorg är en annan femma.

Glömma det?
Citera
2023-06-01, 22:07
Medlem
ZecilieChalous avatar
Citat:
Hon har glömt att skriva dit att hon är florist o trädgårdsdesigner. För henne betyder det att hon hjälper till med/säljer växter som hon planterar i krukor 😳
Inget fel på hennes självförtroende men självinsikten lyser med sin frånvaro.

Hon skulle ju även kunna nämna där att hon har floristiska händer.
Citera
2023-06-01, 22:25
Avslutad
Kolla på story. Hon visar runt i nya lägenheten. Väldigt mycket kvar att göra. Om en vecka flyttar dom in. Och i ett av rummen hittade hon en indian
Citera
2023-06-01, 22:28
Medlem
Nu visade hon en liten rundtur i lägenheten, flyttlasset går om en vecka.
Andra dagen med feber säger hon, har dom magiska dropparna tagit slut eller? Dom funkar ju för allt så konstigt att hon har feber och är sjuk🤔
Citera
2023-06-01, 22:48
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomman987
Nu visade hon en liten rundtur i lägenheten, flyttlasset går om en vecka.
Andra dagen med feber säger hon, har dom magiska dropparna tagit slut eller? Dom funkar ju för allt så konstigt att hon har feber och är sjuk🤔
Sa hon inte att hon "varit super super dålig i ett par dar". Strongt att hon lyckades ta sig till den nya lägenheten. 🙄
Tyckte jag såg minst 5 Ernst-vaser i köket... Mycket av det som var tänkt att säljas som fått fötter och gått till nya lägenheten.
Pengar saknas tydligen inte. Kyl och frys ska bytas ut om 2 veckor.
Har nog aldrig sett något så oorganiserat, allt i en enda röra. Märks inte att My är allt det där hon räknat upp på Linkedin. 🤐
Senast redigerad av TPL 2023-06-01 kl. 23:00. Anledning: Felstavat.
Citera
2023-06-01, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Sa hon inte att hon "varit super super dålig i ett par dar". Strongt att hon lyckades ta sig till den nya lägenheten. 🙄
Tyckte jag såg minst 5 Ernst-vaser i köket... Mycket av det som var tänkt att säljas som fått fötter och gått till nya lägenheten.
Har nog aldrig sett något så organiserat, allt i en enda röra. Märks inte att My är allt det där hon räknat upp på Linkedin. 🤐
Hon ör van att få mycke hjälp med flytt o ställa i ordning. Ska de göra allt själv så kommer det att ta tid. Lite mörkt i köket för min smak men planlösningen verkar bättre än den i etagevåningen. Hur många år ska det bli denna gång? De två tidigare boendena borde hon kunna slå. Någon som törs gissa? 2, 3 ,5 år
Citera
2023-06-01, 23:16
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Hon ör van att få mycke hjälp med flytt o ställa i ordning. Ska de göra allt själv så kommer det att ta tid. Lite mörkt i köket för min smak men planlösningen verkar bättre än den i etagevåningen. Hur många år ska det bli denna gång? De två tidigare boendena borde hon kunna slå. Någon som törs gissa? 2, 3 ,5 år
Mörkt och dystert. Men skiten syns väl inte så bra...
My kommer inte att lyfta ett finger för att hjälpa till, hon har fullt upp med att filma och fota.
Tror inte dom blir kvar där fram till pensionen. Avgift på närmare 6 500 plus lån och med 2 olönsamma rörelser.

Här är en likadan lägenhet.
https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-4rum-hagernas-strand-taby-kommun-norra-catalinagrand-39-19840416#gallery
Citera
2023-06-01, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Har nog aldrig sett något så oorganiserat, allt i en enda röra. Märks inte att My är allt det där hon räknat upp på Linkedin. 🤐
Hon var dålig redan när det var morsdag då de åt på Point. Det ville hon inte missa. Verkar inte så rädd för att smitta andra. Jonas mamma var med denna gång, hennes ansikte visades inte utan dåldes under ett hjärta. Hon har vid flera andra tillfällen figurerat på bild. Hon kanske har ledsnat och har sagt ifrån.
Citera
2023-06-01, 23:29
Medlem
Kanelstavs avatar
Förutom "fri" tillgång till blommor så ser hon sig även ha "fri" tillgång till Ernst nya porslinserie som hon har tagit in på 'My's Blommor och Loppis'

https://streamable.com/3sehfz
Citera
2023-06-01, 23:36
Avslutad
https://streamable.com/hv1j0c
"Hej Gänget!"
Är det oss hon menar?

Det var otroligt så mycket nytt hon "köpt på sig", nästan så man kan tro att hon tagit hem demoex från sin lilla torghandel...
Stolarna kom idag, men det ghorde dom inte, dom syntes för flera dagar sen.
Skulle vara intressant att se över hennes redovisade inköps och försäljningsstatistik. Inte kan det väl vara så att Mysan MYglar med bokföringen och kassakvitton?

Återigen så är det "MIN" nya lägenhet..
Citera
2023-06-01, 23:39
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelstav
Förutom "fri" tillgång till blommor så ser hon sig även ha "fri" tillgång till Ernst nya porslinserie som hon har tagit in på 'My's Blommor och Loppis'

Nej, nu börjar det faktiskt räcka. De där Ernst-prylarna vill jag se kvitton på. (Hur många vaser är det på de där köksbänkarna?!) Jag har egentligen inte tid med den här damen längre. Men det måste bli ett mail till Skatteverket också. Tycker nog att hon har ett och annat som borde förklaras.

(Förresten undrar jag över den där febern? Hur ofta har man feber i två dagar utan några som helst märkbara symptom i övrigt? Och sen orkar stå och filma och prata på andra dagen? Men hon ser absolut lite svullen ut i ansiktet. Jag betvivlar inte att de här dagarna har varit jobbiga. Men feber...? Nja. Förstår att hon behövde ha en ursäkt som helst skulle väcka sympatier och dra uppmärksamheten åt något annat håll. Men är det troligt? Inte alls.)
Citera
2023-06-01, 23:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelstav

Ett hem fullt med porslin. Urnor, vaser, tillbringare är inte hälsosamt för psyket. Städhjälp har hon ju men det hjälper inte. Mytomanen är ju redan svajig i sitt mående och snart blir indianen det också om dom inte slänger ut porslinet. Lägenheten är fin men för mörk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in