2023-06-01, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Ta du kontakt med Moderaterna SD i stan här eller youtubekanalen Riks.

Det ska jag försöka göra
Citera
2023-06-01, 20:45
Medlem
Citat:
Har du fått något svar från Lamotte?

Nej! Har kontaktat 200 sekunder oxå . Ska försöka få kontakt med Aftonbladet eller expressen ikväll eller imorgon
Citera
2023-06-01, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Nej! Har kontaktat 200 sekunder oxå . Ska försöka få kontakt med Aftonbladet eller expressen ikväll eller imorgon
Så pass ända in i kaklet
Citera
2023-06-01, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nosstock
Folket i Nässjö har inget att säga till om, dom röstade för det. Enjoy!

Exakt!

Sen är detta inget nytt fenomen i Nässjö, bodde där ett par år för ca 10 år sedan.
Vi var ner till Coop när vi hade bott där någon vecka och polisen hade då lagt ner ett antal personer på parkeringen och det låg automatvapen på marken breve bilarna

Denna staden har alltid varit en skithåla utom räddning
Citera
2023-06-01, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miohmamma
Exakt!

Sen är detta inget nytt fenomen i Nässjö, bodde där ett par år för ca 10 år sedan.
Vi var ner till Coop när vi hade bott där någon vecka och polisen hade då lagt ner ett antal personer på parkeringen och det låg automatvapen på marken breve bilarna

Denna staden har alltid varit en skithåla utom räddning
Även varit överfall tunneln precis närheten av Coop parkeringen i nutid.
Citera
2023-06-01, 20:58
Medlem
Citat:
Vi har bara två parker. Men den som alla knarkare och langare håller till vid är den som är nära stan och vid vattnet . Där den stora lekparken är. Nära till stationen för att hämta droger osv.
Är så jävla trött på skiten så jag kan spy och många fler med mig!
Väldigt mycket träd och buskar i stadsparken och bryggan som skulle bli en trevlig plats blev tvärtom.
Citera
2023-06-01, 21:02
Medlem
Citat:
Det går utför i Nässjö. Gängen samlas i parkerna och det langas helt öppet. Knarkare, langare får sitta helt öppet på offentliga platser där motionärer , barn och dom som vill slappna av och njuta av sjön sitter. Röker hasch så det sprider sig lång väg. Beter sig hotfullt och obehagligt mot förbipasserande. Visslar, skriker efter tjejer på sitt eget språk och skrattar när tjejer går förbi och motionerar.
En kompis blev tillfrågad om han ville köpa knark efter bara nån minut när han väntade under ett tag vid biblioteket.
Det eskalerar varje dag. Det bärs knivar och pistoler.
Polisen har inte resurs att göra samhället tryggt och kommunen verkar inte bry sig! 🥲
Kontaktat 200 sekunder nu samt lamotte. Hoppas nån av dom vill ta upp fallet.
Man ska kunna vara trygg i sin egen stad. Det måste till en ändring av detta.
Man ska inte kunna langa offentligt, röka på offentligt och vara höga som hus och bete sig hotfullt på offentliga platser.
Brotten ökar i Nässjö , skadegörelserna ökar och fler och fler känner sig otrygga och rädda. Varför görs inget??
Som det sett ut i Göteborg då i femton tjugo års tid, samtidigt som vi skulle hålla käften annars var man rasist.

Och du själv då? röstade på Sossarna eller ? gnällde du själv på en "rasist" inte vet jag men Nu får du skörda, som man bäddar får man ligga.
Vad är det som gör Nässjö unikt? förklara gärna detta.
Citera
2023-06-01, 21:04
Medlem
Citat:
Nej håller inte med. Dom gör så gott dom kan. Men dom har inte resurser som krävs i detta fall.
Det är samhället det är fel på. Det är dessa personer som andra måste vara rädda för det fel på, det är situationen att vi hamnat här där polisen lägger all resurs på detta för att situationen är ohanterbar det är fel på.
Polisen är maktlösa då gängen ökar i storlek för varje dag och respekten i dom minskar.
Finns ingen respekt bland dessa människor.
Nässjö är så jävla otryggt just nu och obehagligt.
Hoppas ärendet blir granskat så kommunen inte ser något annat val än att ta till åtgärder och det NU.
Varför sätta inte civilare in när det säljs helt öppet? Så borde det inte vara svårt att få napp heller på knarket?
Det rör sig civila ser ofta det ex vid Centralstationen.
Citera
2023-06-01, 21:14
Medlem
Citat:
Det går utför i Nässjö. Gängen samlas i parkerna och det langas helt öppet. Knarkare, langare får sitta helt öppet på offentliga platser där motionärer , barn och dom som vill slappna av och njuta av sjön sitter. Röker hasch så det sprider sig lång väg. Beter sig hotfullt och obehagligt mot förbipasserande. Visslar, skriker efter tjejer på sitt eget språk och skrattar när tjejer går förbi och motionerar.
En kompis blev tillfrågad om han ville köpa knark efter bara nån minut när han väntade under ett tag vid biblioteket.
Det eskalerar varje dag. Det bärs knivar och pistoler.
Polisen har inte resurs att göra samhället tryggt och kommunen verkar inte bry sig! 🥲
Kontaktat 200 sekunder nu samt lamotte. Hoppas nån av dom vill ta upp fallet.
Man ska kunna vara trygg i sin egen stad. Det måste till en ändring av detta.
Man ska inte kunna langa offentligt, röka på offentligt och vara höga som hus och bete sig hotfullt på offentliga platser.
Brotten ökar i Nässjö , skadegörelserna ökar och fler och fler känner sig otrygga och rädda. Varför görs inget??
https://nassjo.se/kommun-och-politik/politiska-sammantraden/webb-tv.html

Lyssna från 18 min 14 sek.
Citera
2023-06-01, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Som det sett ut i Göteborg då i femton tjugo års tid, samtidigt som vi skulle hålla käften annars var man rasist.

Och du själv då? röstade på Sossarna eller ? gnällde du själv på en "rasist" inte vet jag men Nu får du skörda, som man bäddar får man ligga.
Vad är det som gör Nässjö unikt? förklara gärna detta.

Nej jag har aldrig röstat på sossarna. Även att det inte hör hit!
Citera
2023-06-01, 22:23
Medlem
Citat:
https://nassjo.se/kommun-och-politik/politiska-sammantraden/webb-tv.html

Lyssna från 18 min 14 sek.

Har lyssnat igenom lite i varje stycke och det pratas ju bara om miljö och allting skyller dom på covid.
Att kommunen går med ett överskott är ren lögn. Vet av en källa att Nässjö kommun går på ett brutalt stort underskott.
Usch vilka tråkmånsar att titta på som sitter i styrelsen.
Hörde ingenstans sakfrågan om kriminalitet, trygghet, hur soc bedriver verksamheten som enligt mig är ren katastrof.
Citera
2023-06-01, 22:25
Medlem
Citat:
Väldigt mycket träd och buskar i stadsparken och bryggan som skulle bli en trevlig plats blev tvärtom.

Ja stadsparken är fruktansvärd att befinna sig i
. Polisen åker där ofta men det hjälper ju inte!
Gängen blir större och större för var dag som går nu. Var ska detta sluta undrar många? 🥲
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in