Citat:
Ursprungligen postat av
AnnaChiara
Både Carro och Lina ägnar programmet åt att straffa sina tilldelade äkta män för att de inte motsvarat deras förväntningar och inte känner attraktion för dem. Ingen av de två kvinnorna tar ansvar för sina känslor och avbryter experimentet. Det hade varit mest ärligt och visat att de har integritet. Istället fortsätter de pinan och plågan, och både Agust och Alex förnedras i tv. Risken är också att männen får problem de behöver söka privat hjälp för efter programmet. Jag är kritisk till Agust och Alex också som inte bryter i tid, och som trots detta oseriösa experiment uppmanar andra att söka till nästa års säsong. De beter sig som om de är hjärntvättade. Vem önskar se sin son, sin vän, sin bror bli dissad och hånad och skrattad åt på bästa sändningstid?
Vet inte om jag anser att dom blir skattade åt. Däremot håller jag med mycket. Tycker definitivt synd om dom som plågar sig själva i detta, och å andra sidan ställde dom upp.. Jag tror tyvärr dom behöver det här. Lära sig. Iaf Alex och Agust. Självrespekt är viktigt. Annars kan dom inte bli respekterade. Men situationen är komplex.
Jag tror de kan vara av flera anledningar till varför dom fortsätter;
Dom är där för att dom har ställt upp och vill inte kasta in handduken av rena principen, även om de verkar varit nära för alex. Dessutom tror jag att dom tror att dom har proffesionella runt om sig som ska hjälpa dom att lösa det och har förmodligen fått väldigt mycket höga förhoppningar och lovord att ta de lugnt, behärska sig, inte agera på flykt känslan.
Sen tror tex. att Alex vill nog inte uppfattas som han lämnar den skadade/sjuka Lina - för då kommer han uppfattas som elak i tv. Trots att han inte är elak. Jag tror definitivt att en sådan rädsla finns med hans ideal