2023-06-01, 00:49
Medlem
Agust! Hoho!

En fråga bara. De diskuterar i facebooktråden hur ofta du tvättar dina kläder, ditt hår, och hur ofta du duschar. Har du någon kommentar eller svar på det? Carro har flera gånger kommenterat att du luktar. Är det en Carro-grej, eller är du en sån som inte använder tvål? Tänkte passa på att fråga eftersom vi har dig här, och det är lite osjysst av dem att inte fråga dig direkt tänkte jag. Jag tycker inte att du ser lortig ut, trots att du bor så primitivt och snickrar och bygger på dagarna.
Citera
2023-06-01, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Både Carro och Lina ägnar programmet åt att straffa sina tilldelade äkta män för att de inte motsvarat deras förväntningar och inte känner attraktion för dem. Ingen av de två kvinnorna tar ansvar för sina känslor och avbryter experimentet. Det hade varit mest ärligt och visat att de har integritet. Istället fortsätter de pinan och plågan, och både Agust och Alex förnedras i tv. Risken är också att männen får problem de behöver söka privat hjälp för efter programmet. Jag är kritisk till Agust och Alex också som inte bryter i tid, och som trots detta oseriösa experiment uppmanar andra att söka till nästa års säsong. De beter sig som om de är hjärntvättade. Vem önskar se sin son, sin vän, sin bror bli dissad och hånad och skrattad åt på bästa sändningstid?

Agust har kapacitet att se situationen utifrån, så han borde nog ha lämnat. Han är å andra sidan rätt manana och Carros dissiga stil rinner av honom. Det mesta iallafall.

Men Alex, åh Alex. Han fattar ju noll av situationen (vad Lina gör) så det är som att be ett barn ansvara för sig själv. Han kommer stanna tills hon sugit ut sista blodsdroppen, och sen kommer han ta på sig allt ansvar för misslyckandet.
Citera
2023-06-01, 01:01
Medlem
Citat:
Agust! Hoho!

En fråga bara. De diskuterar i facebooktråden hur ofta du tvättar dina kläder, ditt hår, och hur ofta du duschar. Har du någon kommentar eller svar på det? Carro har flera gånger kommenterat att du luktar. Är det en Carro-grej, eller är du en sån som inte använder tvål? Tänkte passa på att fråga eftersom vi har dig här, och det är lite osjysst av dem att inte fråga dig direkt tänkte jag. Jag tycker inte att du ser lortig ut, trots att du bor så primitivt och snickrar och bygger på dagarna.

Om det stämmer, så behöver Agust förstå att andra normer gäller utanför den där alternativa byn där han bor. Tarmsköljnings-SM med efterföljande doft-SM är inte förenligt med att få en vettig kvinna på kroken.

Han är ju smart, så det borde han fatta på egen hand.
Citera
2023-06-01, 01:08
Medlem
Citat:
Agust! Hoho!

Jag har känslig hud och duschar sällan. Tvättar mig med ph-neutral tvål, min flickvän tycker inte det märks någon skillnad mot ngn som duschar varje dag. Kroppen och huden reglerar sig och anpassar. Kanske inte blir så för alla, en del har stark kroppsdoft.

Men jag tror att Carro mer är kinkig. Det har blivit ännu en trådsanning att Carro hintade om att August luktar, hon sade bara att hon inte ville göra sådan övning, att den i sig inte lockar att göra med August, för att den är för intim.
Citera
2023-06-01, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Jag har känslig hud och duschar sällan. Tvättar mig med ph-neutral tvål, min flickvän tycker inte det märks någon skillnad mot ngn som duschar varje dag. Kroppen och huden reglerar sig och anpassar. Kanske inte blir så för alla, en del har stark kroppsdoft.

Men jag tror att Carro mer är kinkig. Det har blivit ännu en trådsanning att Carro hintade om att August luktar, hon sade bara att hon inte ville göra sådan övning, att den i sig inte lockar att göra med August, för att den är för intim.

Hon har pratat mer direkt om hans svettlukt innan.

Som du säger: Vissa människor luktar gott, andra luktar illa av naturen. De måste duscha ofta.
Citera
2023-06-01, 01:34
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
Han har INTE sovit hos
något ex, det är en TRÅDSANNING.

Fast nu skapar ju du en trådsanning genom att säga vad han (INTE) har gjort.
Du vet inte ett skit
Citera
2023-06-01, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Agust har kapacitet att se situationen utifrån, så han borde nog ha lämnat. Han är å andra sidan rätt manana och Carros dissiga stil rinner av honom. Det mesta iallafall.

Men Alex, åh Alex. Han fattar ju noll av situationen (vad Lina gör) så det är som att be ett barn ansvara för sig själv. Han kommer stanna tills hon sugit ut sista blodsdroppen, och sen kommer han ta på sig allt ansvar för misslyckandet.

Ja, Alex är den jag oroar mig mest över. Han är verkligen inne i en traumabonding, och hamnade där blixtsnabbt, redan första natten Lina höll honom gisslan med sitt bäbisprat. Det här är ju faktiskt experternas ansvar att ingripa innan deltagare far alltför illa och mår dåligt. Men icke, det är bra tv för dem, de ska göra reklam för sina företag och för nästa säsong skilsmässotv.

Jag tror också att Agust är mer stadig och manana som du säger. Men även en stadig person blir sårad av att gång på gång bli dissad och illa behandlad. Han har inte fått ut någonting av äktenskapet, inte ens en bröllopsdans.
Citera
2023-06-01, 03:47
Avslutad
ställer en snubbe mot väggen för några sketna böcker med ordvitsar. Vem tror hon att hon är egentligen? Synd att den skalliga killen är en mes.
Citera
2023-06-01, 04:38
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
Han har INTE sovit hos
något ex, det är en TRÅDSANNING.
Han sitter ju och säger rakt ut att han delat säng med sitt ex. Så du kan ju bara knipa igen.

Håller med om Alex! Vart är hans självbevarelsedrift? Han tar ju vilken skit som helst utan att säga ifrån ett dugg. En så undergiven karl måste ha en snäll kvinna och inte en elak domandora som inte ser sina egna fel och brister. Vem tror hon att hon är? Hon skall tala om hur han skall klä sig och rynka på näsan när han kommer i skjorta. Själv går hon runt i något som liknar en brun sopsäck med tillhörande långkjol. Hon har noll självinsikt. Jag stör mig något vansinnigt på henne. Arvid, Lina och Carro delar förstaplats i detta programmet. De är precis lika ego och beter sig så jäkla konstigt/taskigt. Kan inte ens välja vem som är värst. Därav delad förstaplats. Men Lina är ändå den som är mest elak. Arvid är konstig på alla sätt och Carro är den största surfittan genom tiderna.
Senast redigerad av Tervull 2023-06-01 kl. 04:45.
Citera
2023-06-01, 05:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Han sitter ju och säger rakt ut att han delat säng med sitt ex. Så du kan ju bara knipa igen.

Håller med om Alex! Vart är hans självbevarelsedrift? Han tar ju vilken skit som helst utan att säga ifrån ett dugg. En så undergiven karl måste ha en snäll kvinna och inte en elak domandora som inte ser sina egna fel och brister. Vem tror hon att hon är? Hon skall tala om hur han skall klä sig och rynka på näsan när han kommer i skjorta. Själv går hon runt i något som liknar en brun sopsäck med tillhörande långkjol. Hon har noll självinsikt. Jag stör mig något vansinnigt på henne. Arvid, Lina och Carro delar förstaplats i detta programmet. De är precis lika ego och beter sig så jäkla konstigt/taskigt. Kan inte ens välja vem som är värst. Därav delad förstaplats. Men Lina är ändå den som är mest elak. Arvid är konstig på alla sätt och Carro är den största surfittan genom tiderna.

Dessa höjer varandra på instagram också. Carro kör pick-me såklart och fjäskar mest för killarna, speciellt Arvid som ger henne kramar som känns enda in i märgen. Vem skriver så om sin väns make? Kan även tillägga att det där svamlet om trådsanning som Källar-incel och Bohonos + Peace ägnar sig åt bara är självsäkert nonsens. Feministpsykologen själv (lol) har skrivit bland kommentarerna att Arvid sov hos sina ex för att han behövde sovplats. (Och han var bara ärlig mot Ida, så det så).
Citera
2023-06-01, 07:20
Medlem
Finns det något par under alla säsonger där de avstått bröllopskyssen under vigseln som senare har kommit över den tröskeln och gjort det under programmets gång?
Citera
2023-06-01, 07:26
Medlem
Citat:
Både Carro och Lina ägnar programmet åt att straffa sina tilldelade äkta män för att de inte motsvarat deras förväntningar och inte känner attraktion för dem. Ingen av de två kvinnorna tar ansvar för sina känslor och avbryter experimentet. Det hade varit mest ärligt och visat att de har integritet. Istället fortsätter de pinan och plågan, och både Agust och Alex förnedras i tv. Risken är också att männen får problem de behöver söka privat hjälp för efter programmet. Jag är kritisk till Agust och Alex också som inte bryter i tid, och som trots detta oseriösa experiment uppmanar andra att söka till nästa års säsong. De beter sig som om de är hjärntvättade. Vem önskar se sin son, sin vän, sin bror bli dissad och hånad och skrattad åt på bästa sändningstid?

Vet inte om jag anser att dom blir skattade åt. Däremot håller jag med mycket. Tycker definitivt synd om dom som plågar sig själva i detta, och å andra sidan ställde dom upp.. Jag tror tyvärr dom behöver det här. Lära sig. Iaf Alex och Agust. Självrespekt är viktigt. Annars kan dom inte bli respekterade. Men situationen är komplex.

Jag tror de kan vara av flera anledningar till varför dom fortsätter;
Dom är där för att dom har ställt upp och vill inte kasta in handduken av rena principen, även om de verkar varit nära för alex. Dessutom tror jag att dom tror att dom har proffesionella runt om sig som ska hjälpa dom att lösa det och har förmodligen fått väldigt mycket höga förhoppningar och lovord att ta de lugnt, behärska sig, inte agera på flykt känslan.

Sen tror tex. att Alex vill nog inte uppfattas som han lämnar den skadade/sjuka Lina - för då kommer han uppfattas som elak i tv. Trots att han inte är elak. Jag tror definitivt att en sådan rädsla finns med hans ideal
Senast redigerad av rawjudge 2023-06-01 kl. 07:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in