2023-05-31, 19:54
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Hmm, en liten present till alla foliehattar. Flera ryska plan som transporterar höjdare har lyft från Moskva!! Det kan vara övning förstås.

https://t.me/Donbas_Operativniy/41509

Om bakgrunden är helgens ukrainska/ryska sabotörers drönarattacker så krävdes det i så fall anmärkningsvärt lite för ryskt fjollfrälse att ta till dojjan.

Edit Noterar att jag skrev "helgens", fick för mig att det var måndag idag!
Senast redigerad av Sqrbanken 2023-05-31 kl. 20:01.
Citera
2023-05-31, 19:57
Medlem
Citat:
Hmm, en liten present till alla foliehattar. Flera ryska plan som transporterar höjdare har lyft från Moskva!! Det kan vara övning förstås.

https://t.me/Donbas_Operativniy/41509

Vafan, flyger dom ännu med dom där 40-50 år gamla skrammel och sotflygplanen tu-134 och tu-154.
Citera
2023-05-31, 19:57
Medlem
DikTs avatar
Det var ju ett antal skribenter i tråden som hävdade att bara Bakhmut föll så låg vägen öppen för ryska armén. Då skulle resten gå snabbt.
De verkar hålla en väldigt låg profil nu!?

Jaja, de poppar nog upp inom kort igen med nya underhållande teorier.
Citera
2023-05-31, 20:05
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Stollen Solovyov verkar nu helt tappa fattningen haha. Tror nog att han redan har insett att Röda Armén totalt har kört fast och är bekämpad. Här gapar han över att "Euroasien" inte hjälper Nazi-Ryssland.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1663959792837066759
Vad jag avskyr den människan, är det någon som vet om det går och se något helt program med undertexter med den idioten. Står han i timmar varje dag och bara pratar om kriget eller handlar det om andra saker också?
Kan ingen konfrontera honom om varför han pratar om att atombomba London när hans bisexuella son bor där? Eller varför han har en familj i USA, han är sån hycklare!
Citera
2023-05-31, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
jag menar givetvis att antingen högerkanten som sedan länge misstrott zelensky eller folket själva tar bort honom, om ryssland velat ha väck honom så hade det nog hänt redan.
att kalla en envåldshärskare som förbjudit all opposition och har total kontroll på media och hela propagandaapparaten för populär är ett något naivt uttalande
Ja när man säger så om den ryske diktatorn så är det väldigt naivt. Men Zeleskyj spelar i en helt annan politisk division än Putin den lille. Och Ukraina hade inte varit där dom är idag om inte Zelesnkyj hade haft ukrainarnas fulla stöd och respekt kombinerat med stödet från väst.
Och den ryske diktatorn brölar nu också om att Ukraina minsann provocerar Ryssland och han verkar inte ens ha vett att skämmas över sitt ordval.
Så det går inte att komma ifrån, det är skillnad på riktiga ledare och på ryska gnällkärringar till ledare.
Citera
2023-05-31, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Jag befarar att du missuppfattat alltihopa. Det som låg i farans riktning var att usa skulle placera ut missiler i Natolandet Ukraina som når Moskva på 5 min. Inget annat.

Nej du har blivit grundlurad av Putin. Det är dumt att placera dem för nära. Då kan Ryssland lättare slå ut dem. Sen har USA inte haft viljan att göra det de senaste 30åren.

Om nu USA vill kan de alltid placera i Baltikum eller i Finland.
Citera
2023-05-31, 20:25
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Ska man ta detta på allvar är ju kollapsen nära i ryzzland, vilka dårar!
Ja jävlar vad Solo verkar ha spårat ur😂😂😂

Killen har ju tappat det totalt. Hur fan kan de få sända detta?
Citera
2023-05-31, 20:26
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Att flera regeringsplan har lyft från Moskva samtidigt har skett 2-3 gånger tidigare. Antingen för att skrämmas eller övning. Första gången jag såg det blev jag orolig
Råttorna lämnar det sjunkande skeppet?

Ser ut som de är på väg söderut? Kanske ska de söka asyl i Syrien…..
Senast redigerad av 45-75Marlin 2023-05-31 kl. 20:29.
Citera
2023-05-31, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
Snart tryter tålamodet för jänkarna som väntat på våroffensiven som nu får vänta på en sommaroffensiv och inget händer, den korrupta ukrainska armén bara dricker vodka och poserar med ”sina” Leopard-vagnar.
Får usa dessutom snart en mera hemmablickande president så är det slut med Ukrainas gratis leksaker.
Vad jag förstår så ä republikanerna i stor sett lika angelägna om att stödja Ukraina fullt ut som demokraterna.
Är väl mest den f.d presidenten Trump som försöker få lite uppmärksamhet genom sina opatriotiska uttalanden.
Så Ukraina behöver nog inte oroa sig för om en republikan av den äkta varan åter beträder vita huset.
Jänkarna vet nog på ett ungefär var Ukrainska armen står i sina planer för offensiven. Det vet däremot inte ryssarna som verkar bli allt mer paranoida i sina uttalandet.
Inget är ju som väntans tider.
Citera
2023-05-31, 20:33
Medlem
Snacka om att ryskt luftvärn suger 😂 kan inte ta ner lite drönare ens😆
Citera
2023-05-31, 20:57
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Det var ju ett antal skribenter i tråden som hävdade att bara Bakhmut föll så låg vägen öppen för ryska armén. Då skulle resten gå snabbt.
De verkar hålla en väldigt låg profil nu!?

Jaja, de poppar nog upp inom kort igen med nya underhållande teorier.

Enda fördelen för ryssarna är nog ifall de kan förflytta folk från staden. Man kan jämföra med Tyskland och Stalingrad där de hade haft det mycket lättare att försvara flankerna ifall sovjeterna hade blivit utsparkade.

Men för Ukrainas försvar betyder det knappast något. Nästa lilla stad - Tjasiv Jar - ligger bara en mil från Bachmut.
Citera
2023-05-31, 20:59
Medlem
Sgt.Blands avatar
Men herregud det finns en tråd för Brics redan!! Håll det snacket där tack. Helt utanför ämnet i denna tråden.

(FB) BRICS försöker utmana rådande världsordning. Kommer de lyckas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in