2023-05-31, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Jag befarar att du missuppfattat alltihopa. Det som låg i farans riktning var att usa skulle placera ut missiler i Natolandet Ukraina som når Moskva på 5 min. Inget annat.

Bara i dina fantasier.
Citera
2023-05-31, 17:25
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
https://omni.se/kreml-flera-attacker-i-belgorod-evakuerar-barn/a/abLz5A

Citat:
Kreml hävdar att flera attacker riktats mot regionen Belgorod, på gränsen till Ukraina, det senaste dygnet.
I ett samtal med CNN och andra medier kallar Kremls talesperson Dmitrij Peskov läget ”alarmerande”.
– Dessutom har vi inte hört ett enda fördömande ord från det kollektiva väst, säger han.
Enligt Belgorods guvernör Vjatjeslav Gladkov har en person dödats och flera skadats i två olika attacker.

Hur tänker Peskov? Varför skulle någon fördöma attacker mot civila i Moskva när Moskva på daglig basis attackerar civila i Kiev?

Hela Kreml och ledargarnityret i Ryssland tänker som Peskov. Har ingen någon mänsklig tråd i kroppen eller är alla UFO:n?
Citera
2023-05-31, 17:28
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Nej, det är Putin som är ansvarig.
Han har drömt om att erövra Ukraina i åratal.

Nej det finns det inget belägg för.
Citera
2023-05-31, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Mera vapen till Ukraina : Ja !
Droner bör användas till att slå till mot kritisk infrastruktur och militär. Inte civila mål.

Så ser jag på saken.

Då bör det ju gälla i Ukraina också om man ska vara konsekvent .
Citera
2023-05-31, 17:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax

Hur tänker Peskov? Varför skulle någon fördöma attacker mot civila i Moskva när Moskva på daglig basis attackerar civila i Kiev?

Hela Kreml och ledargarnityret i Ryssland tänker som Peskov. Har ingen någon mänsklig tråd i kroppen eller är alla UFO:n?

Kreml odlar alltid sin offerroll, det är alltid de andras fel även i detta kriget. Peskov och Lavrov har båda rivit ner skrattsalvor när de påstått att ryssland försvarar sig.
Citera
2023-05-31, 17:29
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Jag befarar att du missuppfattat alltihopa. Det som låg i farans riktning var att usa skulle placera ut missiler i Natolandet Ukraina som når Moskva på 5 min. Inget annat.

Duger inte Estland eller Lettland för detta ändamålet?
Citera
2023-05-31, 17:48
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ajdå, och nu är Finland fullvärdigt Natoland.
Citera
2023-05-31, 17:57
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Du förstår logiken men inte slutsatsen.

Man vill inte tillhöra något storyzzland (Sovjet).

Ja jag förstår att man inte vill tillhöra storyzzland. Det är klart.
Samtidigt vill man ha revansch. Och förlorar man så kommer man att tillhöra storyzzland.
Jag tror det skiter sig för ukrainarna. Tyvärr.
Citera
2023-05-31, 18:11
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Samtidigt vill man ha revansch. Och förlorar man så kommer man att tillhöra storyzzland.

Vadå revansch? Det är inte någon som invaderat Ryssland eller hotat att göra det heller. De enda som ägnar sig åt revanschism är Ryssland.
Citera
2023-05-31, 18:13
Medlem
Citat:

Nu kan man placera dom i Finland...30 sekuder till St. Petersburg.
Citera
2023-05-31, 18:14
Medlem
Citat:

Jag tycker Ryssland känns lite svajigt minst sagt. Inte på väg att bli mycket större eller mäktigare. Åtminstone inte de närmaste 20 åren.
Citera
2023-05-31, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax

Svaret är enkelt och skrämmande på samma gång. Kreml är övertygade om att Ryssland är utsatt mobbning och att väst är ute för att förgöra dem. Deras egna attacker mot bla Kiev och civilbefolkningen där ser de som ett sätt att försvara sig mot nazismen som de anser tagit över i Ukraina. Hela ledarskiktet i Ryssland verkar ha blivit totalt galna och psykotiska. Jag tror faktiskt att Peskov är både oförstående och irriterad över att inte resten av världen tackar dem för att de försöker utplåna Ukraina. Precis som Hitler menade att han var utsedd för att göra skitgörat som ingen annan ville göra. Han var övertygad att historien skulle förlåta honom och att resten av världen tillslut skulle vakna upp och inse vilken osjälvisk hjälte han egentligen var. Som sagt….psyksjukt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in